Hallo,Yornav,
de witte MPC4000 is eerst uitgekomen,die was standaard zonder cd-rom en harddisk en ook geen gehugen dacht ik.
Erna hebben ze de MPC4000 plus uitgebracht(blauwe)
daar was dan standaard een 80 GB harde schijf en cdrom ingebouwd en al 256 mb geheugen(max kan de mpc4000 512 mb aan)Verder hebben beide modellen geen andere uitbreidingen
standaard.Opties zijn het digital board,dat een wordclock ingang heeft en spdif in-out en een analog 8 out board of een digital adat in-out board.
Kan er mij iemand ook vertellen... hoeveel samples ik kan gebruiken in één liedje? Ik hoop niet evenveel als de pads zelf... want kheb ergens iets gelezen van 16 parts...
Buiten dat... vraag ik me af... hardware en software verschil??? In mijn software kan ik eender welk effect per kanaal kiezen... Ik gebruik verschillende delay of reverb instellingen per kanaal of soms meerdere effecten per kanaal, wat dus maakt dat ik in totaal VEEL effecten gebruik... is dit mogelijk met mpc's of mv88000??? of alleen software???
Kan er mij iemand ook vertellen... hoeveel samples ik kan gebruiken in één liedje? Ik hoop niet evenveel als de pads zelf... want kheb ergens iets gelezen van 16 parts...
The parts zeggen alleen iets over de multitimbraliteit (dus hoeveel programmas je intern kan afspelen). Een programma kan uit maximaal 6 banken bestaan van 16 pads met onder elke pad meerdere samples: in totaal (theoretisch) dus 6 x 16 x 4 = 384 samples per programma. Je kan maximaal 128 programma's in het geheugen van the MPC hebben (in een 'multi'). Dus er is ruimte zat voor heel veel samples voor je liedje. In de praktijk heb je 32 parts (2 x 16) tegelijk tot je beschikking: elk met 96 samples. Dat is dus meer dan 3000 samples onder je vingers (als je er zoveel nodig hebt)...
Buiten dat... vraag ik me af... hardwar en software verschil??? In mijn software kan ik eender welk effect per kanaal kiezen... Ik gebruik verschillende delay of reverb instellingen per kanaal... is dit mogelijk met mpc's of mv88000???
Dat ben ik niet met je eens. Als zijn ze ook zeker niet de beste. Ik heb eind vorig jaar eindelijk eens de MPC gebruikt en daarvoor bepaalde partijen overgezet van de E-mu E4XT Ultra; de effecten uit de RFX-32 kaart hebben veel meer diepte en details.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.