werken met macbook pro en fireface in fruity

Raph

LAAG
Ik weet niet wat het is of hoe het komt maar mijn macbook pro icm met mijn fireface 400 kan niet bepaald veel handelen als ik werk in fruity. Ik heb de latency op 1024 samples staan (max!) maar al bij het werken met maar 2 softsynths slaat de cpu meter van fruity op hol. Die plugs stellen vaak niet eens zoveel voor want mijn oude computer trekt het met gemak. Hij springt dus gewoon letterlijk heen en weer van 30, 50 naar 90 en dat hoor ook door gekraak in geluid. Niet te doen dit en ook zeer onlogisch met een 2,4 processor en 2 gig ram.

Wie weet waar dit aan ligt en/of hoe ik dit kan verhelpen?

raar

dus je hebt Windows XP sp2 op je mac staan mbv bootcamp,
en daar gebruik je fruity

en je ASIO settings zijn ok?

je zou moeten kunnen eens in een andere applicatie proberen..

zo kan je weten of het probleem driver of fruity gerelateerd is..

Ableton geïnstalleerd, maar nee, hij doet zo ongeveer hetzelfde.
Helaas Bies, de update heeft voor mij niet geholpen.
Vaag dit, ik zou toch echt denken dat er meer power uit zo moeten komen.

Gebruik je de Firewire 800 poort?
Zowel mijn geluidskaart als m'n liquid mix hebben daar problemen mee.....

en kan je het niet draaien in bijvoorbeeld parallels? Of VM Ware fusion? Misschien scheelt dit. kan je gewoon PC progjes draaien in OSX..

naar om te horen dat het zo loopt, vreemd ook, moet de laptop makkelijk aan kunnen idd.. ik heb zelf een macbook met logic, en dat werkt met mijn Firebox zeer vlotjes :D

Ja, daar komt bijna al mijn werk uit. Dus het zou relax zijn als ik het ook on the road kan gebruiken.

Moet makkelijk kunnen inderdaad dus ik zal nog het en ander aankutten om te kijken waar het aan kan liggen. :)
tips blijven welkom

Ok! Problem solved.:)

Ik heb wat settings in de fireface verandert, maar wat volgens mij heeft geholpen is de fireface niet als ''preferred device for playback'' in windows instellen.

heb ik zelf verzonnen hoor... ik ben mac fan al van toen ik 6jaar was :) ben nu 20 en al 13macs verder (geen een kapotte gehad)

mac vind ik in alle opzichten behalve excel beter dan windows...

maar das mijn mening hé :)

proficiat met het slagen van de opdracht aka probleem oplossing

Back