Korg D1200mkii

timothy

Stamgast
yo allemaal,

effe een vraagje i.v.m. men mixer.het betreft de KORG D1200MKII.
ik heb deze aangesloten op men pc op devolgende wijze ,
ik heb de out van men hoofdtelefoon gesplitst naar 2 jack's en deze vervolgens in 2 inputs gestoken.
dus als ik een opname doe moet ik die 2 tracks dus uiteraard open zetten.
nu bemerk ik een ruis als er stilte is , zou dit kunnen doordat ik de out van men hoofdelefoon gebruik ?

nu bemerk ik wel op mijn moederbord nog een aantal outs ,
o.a. een coaxial S/PDIF OUT PORT
een OPTICAL S/PDIF OUT PORT
een IEEE 1394a PORT

men sounkaartje is helaas een gewoon kaartje dat bij het moederbord werd geleverd , het betreft een supremeFX II

nu is men vraag devolgende : kan ik niet beter men mixer op 1 van de poorten van men moederbord aansluiten ? want kheb ook een optical in ( op men mixer ) en anders de coaxial S/PDIF OUT naar een jack laten uitgaan en zo aansluiten ?

ik hoop dat iemand raad weet ,
bedankt op voorhand,
mvg,
timothy

Als je nou eens een soundcard (bijv m-audio audiophile 24/96) kocht met daarop spif in en out dan kan je je Korg tenminste fatsoenlijk gebruiken en hoef je niet via een ruizige phones te werken. Want vind je dat niet eeuwig zonde?

yo

yo

idd groot gelijk heb je maar ik heb het reeds opgelost......:D

er is geen ruis meer omdat ik gewoon de digital out van men moederbordje in de digital in van men korg heb gestoken , probleem is opgelost .
thanx vo de reactie in ieder geval:okdan:

mvg,
timothy

yoyo

yoyo

hello,

nu nog straffer , die korg is totaal overbodig eingelijk:maffia:
werk puur software gericht en kan daar goed in overweg.
dus eingelijk moet die korg weg en heb ik een andere soundkaart nodig,
eventueel een extere met firwire, als ik er een deftige neem heb ik ook men preamps en men aansluitingen voor monitors.
dus de korg is .....jammer genoeg , overbodig.

mvg,
timothy

Back