[hulp nodig] pg-800 kaduk? *snik*

maxdox

rode peper en knoflook
Vorige week was ik verblijd met mijn nieuwste aanwinst: de pg-800!! Ik had hem samen met de jx-8p gekocht, een monstersynth. Ik had de jx-10 al, maar mét de programmer komt ie pas echt tot zijn recht! Heerlijk die programmer. Eindelijk dé programmer! YESS!

Gisteravond merkte ik op dat mijn programmer plotseling kapot was gegaan. Hebben mede-programmer gebruikers wellus de volgende sympthomen gehad:

-- knoppen responden niet meer of "half"
-- de write en manual knop kunnen niet echt ingedrukt worden. Omdat ik nooit een pg-800 gehad heb, weet ik niet of dit echt druk toetsen zijn. Ze lijken het nog wel te doen.
-- Wanneer ik op manual verandert de patch wel in een ander geluid, maar verder kan ik weinig veranderen
-- Als ik een schuif verschuif op de pg-800 dan zie ik op het lcd van de jx-10, wanneer deze op "tone" staat (waar je alle parameters ziet) alle parameters als een gek voorbij scrollen.

Ik heb hem gekocht en toen deed ie het helemaal, ook toen ik pas thuis kwam deed hij het (op de jx-8p). Een paar dagen later (zonder hem (bewust) aangeraakt te hebben) heb ik hem vervolgens op de jx-10 aangesloten. Toen begon hij raar te doen, maar werkte de schuifjes nog wel een "beetje". Ik dacht dat dit door de jx-10 kwam, en daarom heb ik hem terug gezet op de jx-8p. Hij heeft nooit meer mogen werken....

Wie o wie kan me hier mee helpen? Kan het een kabelbreuk zijn? Kan de jx-10 het e.e.a opgeblazen hebben (lek-stroom?) Heeft het leven nog zin zonder pg-800? *snik*

Zijn er misschien mede pg-800/jx-8p/jx-10 gebruikers in de buurt van Maastricht die mij willen helpen met testen?

=( =( =( =(

hohoho rustig aan de wereld vergaat nog niet

probeer een andere kabel eens
lukt dat niet dan kijk ik wel in de schema's wat er evt mis kan gaan
het kan aan je programmer liggen maar ook aan de synth

Probeer je kabel eens andersom! Volgens mij is hij zo doorgesoldeerd dat 1 stekker echt op je synth, en de andere op je PG-800 moet. Als je dit omwisselt kun je dit soort symptomen krijgen...

Ook inderdaad een andere kabel proberen (voor zover je deze hebt of hieraan kunt komen, Ebay?)

Ik zal voor je duimen, maar als dit het niet is ben ik bang dat íe echt kaduuk is (wat ik overigens wel vreemd zou vinden want ze kunnen wel tegen een stootje, maar goed).

bedankt!

Het is inderdaad vreemd dat ie "opeens" kaduk is. Dat "opeens" was dus toen ik 'em verhuiste van de jx-8p naar de jx-10. Zou de jx-10 theoretisch de pg-800 kapot kunnen maken? Dat hij het niet op de jx-10 doet zou kunnen verklaard worden doordat ik een gemodificeerd OS gebruik, met een betere midi-sysex implementatie. Maar dit is hypothetisch, want dat OS zou gewoon de pg-800 moeten pikken.

Toen ik hem terug zette naar de jx8p, bleek hij daar dezelfde symptomen te geven. Raar want een paar dagen geleden, ook na de zware treinrit van den-haag naar maastricht, heeft ie het gewoon gedaan. Dat de synth kapot is is vrij onwaarschijnelijk, immers doen nu zowel de jx8p als de jx10 het niet meer met de pg-800. En zoe heeft gelijk dat het raar is, het kastje weegt niks en zal ook maar weinig onderdelen hebben...

Dat van die kabel ga ik meteen proberen!

Ik vertrouw die druk toetsjes met "manual" en "write" niet helemaal. Ze reageren wel, maar lijken physiek te "hangen". Is dit normaal? Anders zou het misschien kunnen dat ze zijn blijven hangen, en dat zou misschien een verklaring kunnen zijn.

Ik denk iid ook dat je het in die kabel moet zoeken,
die pg-800, mits bij normaal gebruik kan wel wat hebben,
al is het ook allemaal plastic.....

ff offt.

Zoe ik ga je bellen voor mijn JX en dat geheugen..
had het echt heeeel druk op mijn werk dus maar
na de feest dagen.....goeie dagen !!!

Heb je het midikanaal waar de jx8p op staat toevallig veranderd?
Ik weet van heeeeeeel lang geleden nog vaag iets over het checken van bepaalde switches op
de programmer zodat je het midi kanaal kan wijzigen...de sysex zou kanaal onafhankelijk moeten zijn
maar dat is het niet altijd.
Begin eens om de JX weer op het originele midikanaal te zetten..
Suk6!

Ik denk niet dat het aan het midi kanaal ligt. Die PG-800 wordt als ik het goed heb ook niet op de midi poort aangesloten maar op een aparte connector. Van sysex is dan geen sprake want een orginele JX-10 weet helemaal niks van Sysex. Maxdox heeft er een gemodificeerd OS opzitten (ik meen een verbouwde mks-70 rom) die dan wel sysex zou moeten snappen.

ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehoord en meegemaakt dat ze stuk gaan
het enigste wat vaak gebeurd is dat de faders versleten zijn of dat er pin van de kabel stuk is
dat kan ook aan de connector van de pg800 of de jx synth liggen maar aangezien ze het op bijde niet doen dan zal het aan de pg800 liggen

de pg 800 suurt alleen de controlers aan en ik kan me niet voorstellen dat door andere OS de pg het niet meer doet
het zit in de kabel anders word het zoeken in de pg800

ps je kan de pg800 ook aan mij verkopen8o)

bambam en mikemix ik zie het wel komen in januari

Zijn er misschien PG-800 bezitters die de kabel van maxdox kunnen testen ? Of weet iemand hoe dat ding in elkaar zit zodat de lokale electroboer er eentje in elkaar kan fietsen ?

Ik geloof dat ik de programmers voor de JX8p/10 (pg800) en MKS70
verwar met de MKS50/Juno2 (PG300) programmertjes.
De PG300 was volgens mij wel midigevoelig, sorry, my bad!

Heb je al googlegroups geprobeerd?
Wil ook nog wel eens helpen.
Sorry voor de verkeerde tip...

Ik geloof dat ik de programmers voor de JX8p/10 (pg800) en MKS70
verwar met de MKS50/Juno2 (PG300) programmertjes.
De PG300 was volgens mij wel midigevoelig, sorry, my bad!

Nou wacht even, ik meen me te herinneren dat de programmer wel sysex uitstuurt via je JX/MKS. Dus inderdaad ook eens proberen alle MIDI kabels los te halen. Misschien dat er wel iets in je sequencer verkeerd staat waardoor 'ie z'n sysex niet goed/vertraagd terug krijgt. Dan kun je ook hele vreemde dingen krijgen.

Ik heb mijn jx8p met pg800(en tasje) destijds gekocht voor iets van 750 gulden maar er zat geen kabel bij.
Dus wat doe je, je gaat naar de electronica boer, koopt 2 van die 'soort van' din pluggen (geen standaard din plug, pennen zijn er meer en op een andere plek) en koopt een stukje kabel.
Het is gewoon een 1 op 1 kabel, pen 1 op pen 1 en pen 6 op pen 6 zeg maar.
Ik weet niet waar je woont maar ik wil hem best voor je testen, het ligt hem in ieder geval of in je kabel of in je pg800 zelf.
Ik heb hem nog nooit open gehad maar ik denk dat de electronica in die PG800 ook niet echt schokkend is..

er is nog hoop... hang jezelf niet met kerstslingers en kerstballen aan je voeten in de hoogste kerstboom die je tegenkomt.

ho ho ho

Origineel geplaatst door mikeandrews
Nou wacht even, ik meen me te herinneren dat de programmer wel sysex uitstuurt via je JX/MKS. Dus inderdaad ook eens proberen alle MIDI kabels los te halen. Misschien dat er wel iets in je sequencer verkeerd staat waardoor 'ie z'n sysex niet goed/vertraagd terug krijgt. Dan kun je ook hele vreemde dingen krijgen.

klopt, als ik in logic op record druk neemt ie elke movement die ik op de PG800 maak op als sysex data..
Probeer dit inderdaad is, goed idee !

Messchien stom maar heeft z'n pg ding een aparte voeding ? messchien is dat het probleem

tip-van-de-dag

tip-van-de-dag

Misschien een beetje overbodig, want elke JX-10 eigenaar zou deze pagina moeten kennen ;)

http://members.iquest.net/~twilight/pc.html

hier kun je zowat alles vinden over de JX-10/MKS-70

op de LINKS-pagina staat een link naar; http://www.colinfraser.com/jx10/jx.htm

en daar staat de volgende tekst:

Warning:
The extra code used to allow SysEx edits hooks into the code used to process edit commands from the PG800 programmer.
I haven't got a PG800 to test it with, but I very much doubt it would like to receive SysEx edits at the same time as a PG800 is connected.
But if you have a PG800, why do you want to edit via midi ?

misschien heb je er wat aan....

ok hier komt hulp op afstand

als eerste wil ik weten als je de jx8p of 10p nog gewoon kan editten op de zynth zelf

en test dit eens

de connector op de pg800 heeft 6 pinnen
pin 1 = ready out
pin 2 = +15volt
pin 3 = + 7 volt
pin 4 = ground
pin 5 = data out
pin 6 = clock in

hier de volgorde hoe wat welke pin is
als je achter op de pg 800 kijkt links onder 1 en ga zo met de klok mee tm 5 en in het midden zit pin 6

wat kan je doen

stop de kabel in de jx8p en doe de de synth aan zonder de pg 800 aangesloten te hebben
je kan nu op het uiteinde van de kabel in elk geval de voltages gaan meten en kijk als je daar de +7 volt tegen komt en de + 15 volt

ps je zal wel op die connector van de kabel met de klok terug moeten tellen dus pin 1 op de kabel zit nu rechts en 5 links
6 blijft altijd in het midden

probeer dat maar eens

en heb je evt een scoop in de buurt voor evt een volgende stap

Ik meen dat zn probleempje inmiddels weer is opgelost. Was iets met die drukknoppen die bleven hangen.

Back