Microwave XT-sounds

aphex204

Stamgast
Heb sinds kort een XT plus een cd-rom met 5 soundsets drop. Wat mij echter niet lukt is om de sounds uit de mappen te toveren...als ik ze wil openen dan gaat t niet- net of ze leeg zijn...moet hier eerst een convert-programmaatje voor geinstalleerd worden of zie ik iets hopeloos over het hoofd?:confused:

Allereerst gefeliciteerd met je Microwave XT.
Normaal gesproken zouden soundsets als midi files op een cd of floppy moeten staan.
Kijk eens hoeveel data er eigenlijk op de cd staat?
Mischien heeft de verkoper die soundsets zelf (geprobeerd) op cd te branden maar is dit niet goed gegaan...

Dank. Er staat ongeveer voor een 900kb aan data op- lijkt me erg weinig voor 5 soundsets maar goed. Heb die gast gemaild en toen heeft ie de files nog een keer gestuurd via de mail- zelfde hoeveelheid kb... Het is een duitser dus misschien probeert ie mij als dutchman te flessen of zo:P

Nee.....900 Kb is zeker niet te weinig voor die soundbanken....
Maar het is meen ik wel te weinig om op een cd te kunnen branden.
....Ja...er is een minimale hoeveelheid data die je op een cd moet branden!!!!
Ik kan alleen ff niet zo snel terugvinden hoeveel dat moest zijn.

Ok. Dat verklaart een hoop... maar hoe komt t eigenlijk dat t zo weinig aan data is? 5 soundbanks moeten bij elkaar toch een hoop geluiden zijn....

Is normaal dat het zo weinig is ..die data is niks anders dan parameterinstellingen voor je xt =sound =patches = awesome wavetable madness:biertje:

Hangt er vanaf hoeveel geluiden er in een bank zitten...
Analog Classics soundset welke ik erbij geleverd kreeg is 101 Kb
Factory soundset is ook 101 Kb.
Dan heb ik nog een Cobalt soundset welke slechts 68 Kb is.

Dus 900 Kb voor 5 soundsets is echt niet te weinig.

Onderstaand een vereenvoudigde uitleg, technisch niet helemaal correct...
Bedenk wel dat er in 1 kb 1024 bytes zitten...dus dat is ruim 1000 parameters per kb...
En de Microwave kent geen 1000 parameters per geluid

Goed-en wel maar hoe krijg ik die sounds nu 'te zien'? Ik zit hier met die soundeditor voor de microwave te prutsen en ik krijg het niet voor elkaar...

Goed-en wel maar hoe krijg ik die sounds nu 'te zien'? Ik zit hier met die soundeditor voor de microwave te prutsen en ik krijg het niet voor elkaar...
Zeg, zit je op een PC te prutsen? In Windows Explorer? EN heb je de instelling in Windows om alle verborgen bestanden te tonen(Tools>FolderOptions>View>Hidden files and folders:Show hidden files and folders)(Nederlandse versie: Extra> Map opties> Tweede tab>Verbrogen bestanden en mappen: Toon alle verborgen bestanden en mappen)?

Jep- heb dit geprobeerd maar geen verbetering...als ik die Microwavesounds map open maak dan gaat ie ze 'afspelen' in Winamp trouwens...en ik draai die editor in demoversie en ben nog niet midi aangesloten trouwens ook...als ik het goed zou die die bestanden gewoon moeten openen en dan de sound-names weergeven lijkt me...toch? :erm:

klinkt als een midi-file, dan zie je geen namen. Gewoon afspelen in een sequencer ofzo of in die editor, moet wel je microwave met midi aangesloten zijn natuurlijk.

Back