[Experimentje] Eerste probeersel

Symbiose

Stamgast
Hallo allemaal,

Hier is weer zo'n 'verborgen forummer' die meer leest dan post.
Ondanks dat heb ik wel een trackje in elkaar gezet.
Ben er niet tevreden over, en vind het zelf ook eigenlijk niet echt mooi, maar ik post 'm toch:o:

Het is een beetje vage track, in ieder geval heel wat anders dan wat ik hier vaak hoor, be warned. Ik ben nog bezig met de lyrics, maar dat valt zwaar!

Ik heb niet echt veel kennis van muziekproductie, laat staan dat ik de nodige studiovaardigheden bezit. Meestal klungel ik maar een beetje totdat het aanhoorbaar is. Bijna alle geluiden komen trouwens uit 1 rompler. Drums zijn dus bijvoorbeeld een drama;{

Het is zo'n beetje m'n eerste probeersel, ik moet nog een hoop leren.
Alle feedback is welkom! Tell me what you think..

Jeroen

www.myspace.com/thenothingunity

Een track met veel gevoel en emotie qua sfeer, qua opbouw een sfeer zit het helemaal goed.

Nadat je de drums er ingooit lijkt even alsof je track is gebouwd rondom een zang die er niet is en wil het even niet echt loskomen, dan komt dat samenspel van 2 fluiten, dat is leuk, maar dan zakt het weer in, dan, onverwacht gooi je er ineens een boel instrumenten tegen aan en zitten we ineens midden in een versnelling en zijn we het centrum van veel actie. Dat pakt redelijk goed uit, ik word meegenomen door je sfeer maar als we max speed gaan lijkt de track ineens een soort van einde te naderen en dat blijkt ook zo te zijn.
Nog wat relaxerende geluidjes en dan fadeout.

Ik vind het een zeer verassende track, je hebt duidelijk compositorische talenten alleen qua het uitspinnen van je arrangement onbreekt nog wat.

Het lijkt alsof je meerdere ingevingen en sferen aan elkaar hebt willen plakken in een track, dat is ten dele gelukt maar is er nog wat werk te verrichten om het geheel tot een echt samenhangend verhaal te maken. Qua melodische partijen moet ik zeggen, ijzersterk bedacht allemaal.

eh kan je er wat mee? :okdan:

Knap hoor.

Wel zonde van die boom aan't eind. ;)

Bedankt voor de positieve reacties!
Ik ben het grotendeels met je eens Demian, vandaar dat ik nog niet helemaal tevreden met de track. Ik hoop binnenkort wat lyrics te hebben zodat ik de ruimte die ik heb gehouden (waar het nu dus inderdaad inzakt) kan opvullen.
Ik ga er binnenkort nog even verder aan sleutelen!

Gelukkig niet weer eens zo'n doorsnee dancetrack. Verrassend leuke compositie. Nog was schaven hier en daar en je zet echt iets leuks neer. Weg met die zaag aan 't eind en iets meer opbouw.
succes!

Ik hoor een drumdooos op repeat staan ...een pater die in slaap is gevallen op zn orgel ..en een stel maffe chilenen die constant staan te twijfelen of ze nou al dan niet een vrolijk deunte moeten spelen ....( te vrolijk mag nat ook niet ..dan geven de voorbijgangers nl. geen aalmoes )

:mega:

Bedankt voor het luisteren nogmaals.
@ The tall lad; ik zag andere dingen in m'n gedachten toen ik dit aan het maken was, maar je geeft me zo wel ideetjes voor lyrics hahaha ;)

Oh, ik wil ook nog even kwijt dat er geen bomen zijn mishandeld tijdens het maken van deze track. Dank voor de reacties!

Laatst gewijzigd:
Ik ben onder de indruk. Ik vind dat je wel erg bescheiden bent. Je gaf al aan dat dr drums een drama zijn. Zover zou ik dan niet willen gaan, maar ik vind de drums niet altijd bij de sfeer van het nummer passen. Ik zou liever wat meer akoestische drums hebben gehoord. Je kunt dan wat spelen met ethno percussie-achtige instrumenten die passen en als je wat meer geweld nodig hebt een rockkit.

Maar verder niets dan lof! Geweldige track.

leuk om te luisteren en een stortvloed aan ideeen...het is me eerlijk gezegd een zorg hoe de drums exact klinken, dat is bijzaak...eerst de muziek dan de mix :D Vwb de muziek moet er nog een logischer opbouw in met duidelijke secties. Kun je misschien ook nog een beetje snijden, sommige stukken duren ietwat lang. Andere tip: ga op zoek naar medemuzikanten...bij voorkeur een gitarist, die lekkere metalrifjes echt inspeelt. gitaristen zijn er als water dus daar vind je er zo eentje. maakt de muziek eindeloos gaver en is leuk om samen te werken.

thumbs up!

Wanneer ik naar dit nummer luister, zie ik een middeleeuwse balzaal waar de wijn in grote kannen wordt verschonken en iedereen uit z'n dak gaat.

Ik vind het een goed nummer!, welke rompler heb je gebruikt???

Bijna alles komt uit een Triton extreme.
Alleen de cello is software en de blokfluit heb ik zelf ingespeeld.

Hopelijk kan ik binnenkort met wat echte instrumenten (gitaar, bas, drums) de track meer leven in blazen. Dat zal ook de opbouw ten goede doen!
Allemaal bedankt voor de tips!

Okee - dan moet ik er dus rekening mee houden dat er nog redelijk wat bij komt. Zang is nogal een factor namelijk, die in dit nummer inderdaad een hoop zou kunnen toevoegen voor de opbouw/volheid van de sound (waarmee ik me bij opmerkingen van anderen aansluit :) ). Met passende lyrics zou je er ook compositorisch wat meer een eenheid van kunnen maken (bijvoorbeeld verklarend waarom je er aan het einde alsnog even flink in hakt).

Wat de sound betreft denk ook ik dat het je veel zou kunnen helpen wat gasten uit te nodigen. Bas gaat ook goed uit je Triton, maar voor die drums aan het einde heb je een veel zwaardere kit nodig; drummer uitnodigen dus (alhoewel drums opnemen een crime kan zijn...) - of een beetje pielen op je Extreme en er vetvolle drums uit trekken! Dat stuk moet echt knallen! Het helpt ook trouwens om je lead wat aan te dikken (beetje smeriger ook, met wat modulatie?) en er meer bovenop te leggen; dan kunnen die strings gelijk wat dikker en de gitaar zwaarder - en wordt het echte vette progmetal (zei er daar iemand Ayreon? ;) ). Moet voor jou wel te doen zijn, lijkt mij. :) Gitarist erbij zou daar ook een goede toevoeging zijn.

Maar dat soort dingen terzijde: tis een goede track hoor! Zeker geen reden om zo bescheiden te doen, zowel qua compositorisch, qua sound als qua productie! Mooie sferische stukken (waar dan die zang overheen komt?), vette (glam)progmetal aan het einde, goede samenhang. :okdan:

Het enige wat me wel wat stoorde waren die panfluiten; dat vind ik wel erg clichéematig klinken... Kun je daar ook geen synthlead inzitten? Zlo'n heel zacht geluid (nee, niet qua volume :D ) dat mooi samenvalt met de rest (dat synthleadje uit Marillions Milo bijvoorbeeld; sorry kan zo snel even geen andere voorbeelden bedenken... :erm: ). Dan hoef je je zangeres ook niet meer met teksten over pseudo-Chileense straatmuzikanten lastig te vallen. ;)

Oh ja, en die boom natuurlijk... =(

Hahahaha, bedankt voor de tips Cheimoon:P
Trouwens, er zitten geen panfluiten in (het zou een dwarsfluit moeten zijn), maar het feit dat je ze wel hoort betekent dat er iets niet helemaal goed gaat met de sounds8) . Ik ga eens kijken of zo'n synthleadje lekkerder is. Bedankt!

cool gedaan, ik zie nu echter ook paters voor me :D

maar das de schuld van tall. ;)

Back