Nuendo 4 beter dan Cubase 4 voor produceren?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Ik moet nog upgraden naar Cubase 4 maar vroeg me af of ik misschien niet beter naar Nuendo zou kunnen overgaan.

Ik heb de filmbewerkingsstuff in Nuendo niet nodig maar vraag me af of Nuendo niet een betere audio-engine heeft dan Cubase. (Heb ik weleens gehoord)
Ik wil echter wel alle midi-mogelijkheden en audio-edit mogelijkheden die in Cubase zitten behouden evenals de plugins en vsti's.

Is iemand bekend met Nuendo die weet te vertellen of alle tools van Cubase 4 ook in Nuendo zitten plus nog meer (en wat dan meer?)?
En is dat 'meer' dan die extra centen waard?

Tom

Haha, je zou bijna denken dat je dit serieus bedoeld.

Eerder een lege safe. :D

Nuendo 4 = Cubase 4 + meer !?

Nuendo 4 = Cubase 4 + meer !?

In de interface van deez maand staat een review van Nuendo 4

Ja, ik weet het , men hecht hiero niet zo'n waarde aan de meningen van het interface panel, maar toch :bekdicht:

Nuendo 4 wordt hierin zeer positief beschreven, alsmede word er vermeld, dat ALLE functies van Cubase 4 ook in Nuendo 4 zitten !
volgens interface is Nuendo met name voor post-productie ideaal,

http://www.interface.nl/d/actueel/all/if115/

grtz

:mega:

Bedankt voor de links Ramoonus.
Ze maken echter geen vergelijking met cubase en nuendo.
Uit die aanvulkit kan ik opmaken dat in nuendo niet alle cubase futures zitten. Ze zijn echter ook niet duidelijk of je met die kit alle futures van cubase erbij krijgt die nuendo niet standaard bezit.

Tom

In de interface van deez maand staat een review van Nuendo 4

Ja, ik weet het , men hecht hiero niet zo'n waarde aan de meningen van het interface panel, maar toch :bekdicht:

Nuendo 4 wordt hierin zeer positief beschreven, alsmede word er vermeld, dat ALLE functies van Cubase 4 ook in Nuendo 4 zitten !
volgens interface is Nuendo met name voor post-productie ideaal,

http://www.interface.nl/d/actueel/all/if115/

grtz

:mega:

Dit antwoord kwam tegelijkertijd met mijn reactie Ramoon dus vergeet mijn reactie maar.
Alhoewel; als in nuendo 4 alles zit wat in cubase 4 zit, waarom is er dan een speciale kit voor nuendo 4 om extra futures van cubase 4 erbij te krijgen... .:confused:

Tom

Dit antwoord kwam tegelijkertijd met mijn reactie Ramoon dus vergeet mijn reactie maar.
Alhoewel; als in nuendo 4 alles zit wat in cubase 4 zit, waarom is er dan een speciale kit voor nuendo 4 om extra futures van cubase 4 erbij te krijgen... .:confused:

Tom

ik kan vaag iets herinneren dat er niet alle scoring modus op zouden zitten

Hé Jongens,

het fijne weet ik er niet van,
ikzelf werk nog met SX3

je kan misschien de interface editie kopen :gaap:

evt, wil ik het artikel wel proberen in te scannen :mega:
(niet verrraaien dan hé, dat ik het doorplubiceer!)

laat maar weten bij interesse!

suc6!

Hé Jongens,

evt, wil ik het artikel wel proberen in te scannen :mega:
(niet verrraaien dan hé, dat ik het doorplubiceer!)

laat maar weten bij interesse!

suc6!

Geinteresseerd!:D

Tom

p.s. Doe anders even een pbtje. Is wat netter als het algemeen te publiseren.

Cubase en Nuendo hebben exact dezelfde audio-engine. Als je de extra post-productie tools van Nuendo niet nodig hebt zou ik bij Cubase blijven.

Cubase en Nuendo hebben exact dezelfde audio-engine. Als je de extra post-productie tools van Nuendo niet nodig hebt zou ik bij Cubase blijven.

dit is het juiste antwoord.

ook is het zo dat de midi functies die standaard zijn in cubase via een addon pack gekocht moeten worden voor nuendo 4. Daar zijn enorme discussies over geweest die je kunt volgen op het nuendo forum.

samenvattend: nuendo 4 klinkt niet beter dan cubase 4. Cubase 4 is beter geschikt voor muzikanten dan nuendo 4 als je geen gebruikt maakt van post productie.

Duurder is niet altijd beter.

Geldt dit verhaaltje ook voor cubase SX 3 vs. nuendo 3 (bovenstaande verhaaltje van quisfer)?

Ik ben hier ook mee bezig geweest, met name omdat ik 9-pin sync nodig had en AAF moet kunnen importeren.

In feite kan ik nu al mijn postproductie gewoon met Cubase 4 en een Blackmagic video kaart (Met OMF) maar begin nu steeds meer belangrijke funkties te missen die wel in Nuendo zitten zoals

AAF import
events & fades syncen aan video
Networking over LAN (met meerdere aan hetzelfde project werken)
Colin Broad Synchronizer (Time Base)
betere X-fade editor
en een aantal Post-specifieke edittools

Ik zou gewoon met Cubase beginnen, totdat je echt dingen gaat missen. voor het eenvoudige post werk volstaat C4 prima. En OMF blijft nog wel even de standaard.

Nuendo was ook de eerste DAW tool die bij live performance files groter dan 2 GB kon opnemen. De kans dat je dat thuis doet is denk ik erg klein.
Tevens zit er in Nuendo een uitgebreidere surround ondersteuning. Cubase heeft mono, stereo en 5.1, en Nuendo heeft meer smaken zoals 7.1, 10.x etc.

Ik heb zelf eerst enkele jaren in Nuendo 3.2 gewerkt, maar nu ik over ben gegaan naar Cubase (goedkoper) ben ik nog tegen niets aangelopen wat ik mis ten opzichte van Nuendo.

Hoorde gisteren iemand nog zeggen. Nuendo is veel duurder dus dan is het toch ook logisch dat die veel beter is.

Hoorde gisteren iemand nog zeggen. Nuendo is veel duurder dus dan is het toch ook logisch dat die veel beter is.

Die logica... :dubbel:
Een ferrari is waarschijnlijk ook duurder dan een tractor, maar of ie ook beter geschikt is om te ploegen...:mexico:

[OT MODE]

Een Lamborghini daarentegen... :D

[/OT MODE]

Mvg.

CoolRunning

Back