reparaties, altijd ok?

Daredevil

Stamgast
Zijn jullie nooit bang als je een oude kapotte bak naar een reparateur brengt,
dat hij/zij wellicht onderdelen gaat jatten. Of een goede filter die beter is dan de zijne ff omwisselt?

Ik weet neit waarom ik zo paranoide ben. Welicht met goede reden. Maar.. Of dit in de praktijk veel voorkomt. Zeker als het (voor mij) dure drumsample-bakken betreft. Hoe is dit in de praktijk, heb ik reden tot zorgen?

Zijn jullie nooit bang als je een oude kapotte bak naar een reparateur brengt,
dat hij/zij wellicht onderdelen gaat jatten. Of een goede filter die beter is dan de zijne ff omwisselt?

Ik weet neit waarom ik zo paranoide ben. Welicht met goede reden. Maar.. Of dit in de praktijk veel voorkomt. Zeker als het (voor mij) dure drumsample-bakken betreft. Hoe is dit in de praktijk, heb ik reden tot zorgen?

Uhmmmmm.......

Nee.

Heb je ook een auto?

Ik ben daar in ieder geval niet bang voor. Wat schiet een reparateur er mee op? Kost alleen maar tijd en gezeik. Moet ook maar net hetzelfde model als de jouwe in eigendom hebben enz. enz. enz.

Denk dat dit topic meer zegt over jou dan over de reparateurs, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.....

Heb tot nu toe alleen ervaring met Mike Philco, zeer sympathieke man die goed werk levert. Zowiezo lijkt t me niet dat die gasten zoiets doen, dan zouden ze snel werkloos raken. Je merkt t toch wel als je spul een stuk minder klinkt dan toen het er heen ging.

Ik vind het wel erg paranoïde hoor... Behalve dat het gewoon erg onwaarschijnlijk is, zou het (om een rationeel argument te gebruiken) ook bijzonder naïef zijn om te denken dat je (als reparateur) hiermee weg komt in de best wel hechte synthcommunity, zeker in deze tijd, waar elk (vermeend) onrecht binnen twee seconden aan de digitale schandpaal hangt. Nee, wie zijn werk als reperateur serieus neemt (en wie dat zijn kun je heel simpel zien aan de hand van referenties van anderen), die zal nooit zo dom zijn om te beginnen aan jatten en verwisselen. Hier op SF bijvoorbeeld zitten er al een stel die keer op keer positief besproken worden (zoals Boemtsjak, Mike Philco en Saint Eric - sorry voor wie ook genoemd had moeten worden), en bij wie je dus zonder enige bedenkingen je synth zult kunnen afgeven ter reparatie!

Laatst gewijzigd:
Het is een eerlijke vraag. Hij mag dit toch gewoon stellen??
We hebben toch een hecht synthforum en dan moet het geen probleem zijn om zulke vragen te stellen. :smeris:

Ik had mijn Dynacord mengpaneel naar Mike Philco gebracht en net te horen gekregen dat ik hem vanavond kan ophalen (voor een nette prijs).
Heb het ook bij hem gebracht vanwege de positieve reacties van mede-forumleden en omdat hij altijd vriendelijk genoeg is om vragen te beantwoorden als je hem een email stuurt.......
Ik denk niet dat het een gok was om de Dynacord naar Mike te brengen.

:)

Wel een goed punt van cheimoon. Volgens mij lijdt ik aan dehydratatie ofzo, dan ga je ijlen en rare nachtmerries krijgen etc.
En idd. als reparateurs goed besproken worden, dan zit het wel puik

Hee, je bent Daredevil of niet.....gewoon wegbrengen die synths :D

Ik denk dat de eerste vereiste is om een goede reparateur te worden = liefde voor de gear ...en zeg nu zelf , als synthliefhebbers onder elkaar ga je toch niet van elkaar jatten ?
Denk dat je je nodeloos zorgen maakt

Heey allemaal,

Superbedankt voor jullie positieve reacties. Ik ben hier erg blij mee.
In de zeer nabije toekomst kan ik jullie veel beter helpen dan wat ik nu doe.
Ik maak er helaas soms best een potje van.
Nu doe ik alles in huis waar alles echt veel te krap is. Ik werk voor diverse importeurs en ben inmiddels helemaal dichtgeslibt.
Soms ben ik langer op zoek naar een onderdeeltje dat ergens op zolder in een laatje licht dan dat de daadwerkelijke reparatie duurt. Ik kan nergens meer bij en weet soms echt niet meer waar ik de dingen moet zoeken.
Volgende maand gaan we verhuizen met het bedrijf. 160 vierkante meter bedrijfsoppervlakte.
Dan geen lange speurtochten meer naar onderdelen,
Een showroom,
Drie werkplekken,
Een zee van ruimte,

We zijn er aan toe.
Enneh,...voor degenen die eens in de buurt zijn :koffie:
Wel zelf koeken meenemen :okdan:

Ik vind deze vraag niet vreemd, zonder al te veel in detail te treden, omdat de persoon in kwestie hier ook op het forum rondhangt, heb ik meerdere malen dingen mogen vergoeden die naderhand niet vernieuwd waren, (gemerkt)
Waarom had ik die dingen gemerkt zul je zeggen, het ging om redelijk zeldzame en moeilijk te verkrijgen chips (ik had een partijtje) die toevallig keer op keer bij iedere synth die ik bracht kapot waren, ik vond dat vreemd, dus heb ik het zo gedaan, toen wist ik het zeker.
Ik heb er nooit iets van gezegd, blijf er sindsdien gewoon weg, jammer dan.

Dus ja het komt zeker voor........en in Nederland

Name and shame.

Heey allemaal,

We zijn er aan toe.
Enneh,...voor degenen die eens in de buurt zijn :koffie:
Wel zelf koeken meenemen :okdan:

Als die aanbieding ook geldt voor de mensen die in de buurt wonen, dan kom ik graag eens een kijkje nemen. Moet nog steeds zo'n toetsenbordstripgeval voor de JX8p hebben, kan ik wellicht dan combineren.

Toen ik mijn Audi-100 kocht heb ik direct de complete remmerij laten vervangen. Dat is tweeéneenhalfjaar geleden.
Afgelopen APK zijn alle remslangen afgekeurd omdat ze er al bijna 10 jaar opzaten en ook ook de achterremschijven waren aan vervanging toe (en dat na nog geen 15.000 Kilometer. Ik heb nota bene de faktuur waarop staat dat diezelfde slangen en remschijven vervangen zijn toen bij dezelfde Audi-dealer.
Dus ja,...het komt echt voor. De vraag is gegrond.
En nee,...ik waag me er niet aan. Vroeg of laat loop je toch tegen de lamp.

Overigens voor de min-of-meer kenners:
Op alle IC's staat behalve het typenummer ook een batch-nummer.
Het is bijna onmogelijk om hetzelfde batchnummer te krijgen. Echt,...dat lukt je bijna niet.
Wil je je apparaat ergens laten herstellen schrijf dan eens de nummers op die je aantreft op bijv. SSM, CEM, VCA/VCF-Chips van Roland etc, etc, etc.
Vooral als je een stem kwijt bent.
Ook zou je de chips kunnen merken met bijv. nagellak of zo.

En vraag ook om de defecte onderdelen die vervangen zijn. Het zijn per slot van rekening toch jouw oude onderdelen.
Ik gooi ze meestal pas een paar weken later weg.
Sterker nog, Als ik hele zeldzame onderdelen moet vervangen bewaar ik ze meestal in een zakje met de probleemomschrijving erbij of erop.

Als ik buizen vervangen moet geef ik de oude buizen altijd mee terug.
Vaak is er van een eindtrap maar één buis echt stuk. Deze markeer ik.
De rest is meestal nog wel te gebruiken in geval van nood.

Dus ja,...het komt echt voor. De vraag is gegrond.
En nee,...ik waag me er niet aan. Vroeg of laat loop je toch tegen de lamp.

En daarom dus afgaan op referenties. Als iemand altijd positief besproken wordt hier op SF, dan zal het wel goed zitten. :) Zo niet, dan kan het nog steeds goed gaan,, maar is het risico toch groter. Daarom zou het op zich ook wel terecht zijn als Wiseguy names&shames (als het klopt, dan is de desbetreffende reparateur zelf schuldig aan het krijgen van een slechte naam - en terecht) - alhoewel misschien niet in deze thread en niet geruime tijd na dato. Blijft een gevoelig thema natuurlijk...

ik ken ook een reparateur, misschien wel dezelfde, die 70 euro vroeg voor onderzoeks en reparatiekosten. ik zat er zelf bij, en het enige dat er gebeurd is , is een werstand vervangen. de rest van de tijd is er uren getelefoneerd, andere klanten geholpen... maar die uren wel gewoon keihard rekenen !

ik noem de naam maar niet om gezeik te voorkomen, maar er zullen vast mensen die persoon herkennen.

dit soort acties, zoals hierboven door Mike Philco beschreven, zijn inderdaad in de stijl van de bekende auto reparaties. erg flauw, en bovendien is het doodleuk diefstal.

Hoe kom je er dan achter wie een vuile oplichter is en wie niet?

Back