[DIY] Korg KPR-77 mods

klinkt erg lekker kneelz :) gebeuren best coole dingen met de geluiden ga mijn 2e (en redelijk gare) kpr ook mischien maar eens modden als mijn VOC af is

ja ik heb nu de potmeter vervangen dus hij gaat nu gewoon zonder storingen...
de kick blijft toch een beetje poep maar met een compressor ofzo eroverheen klinkt hij met de mods i.i.g. een stuk beter (dieper).
En inderdaad de snare, toms, clap en hihats zijn goed te doen...leuk om in combinatie met een andere drumcomputer te gebruiken.

maaruhhh...............wat is je VOC?

ow was een type fout moet vos zijn van curious inverters de synth en de sequencer

wat levert zoiets nog op eigenlijk?

Een hoop plezier?

Ik ga binnenkort ook maar eens mijn kpr voorzien van aparte uitgangen en wat mods (als ik dat zie zitten met mijn beginners status).
Iemand nog verder gegaan met mods....... CptCRxCK al wat gedaan?

Ik heb besloten mijn kpr-77 om te bouwen tot een anoloog monster :D
Zijn er mods bekend voor dit machientje?
Ik wil mijn phones uitgang in elk geval op offeren voor een kick-out
en de interne potmeters naar buiten routen. (gaten boren dus *gnegne*)
Zoe heeft al in de schema's gesnuffeld en door er zelf aan te draaien zijn een aantal potmeters al min-of-meer bekend.

vr 1 = hi tom
vr 2 = ?
vr 3 = noise (sn/clap?)
vr 4 = ?
vr 5 = ? (hh?)
vr 6 = open hi hat (ring 1 (frequencie counter))
vr 7 = lo tom

Ik heb de multimeter op de pots losgelaten maar ik zal wel iets fout gedaan hebben wat ik krijg hele afwijkende metingen. Iemand die weet wat voor potmeters ik moet hebben?

Verdere tips en truuks zijn welkom

effe kikie en abbo erop;-]
:engel:

Hier een mooi overzicht van obsoletetechnology.com.
Ik heb ze nog niet getest, maar ga deze wel uitproberen bij mijn KPR.

Attachments

• kpr77-modification-list.jpg
    kpr77-modification-list.jpg
    87,2 KB · Bekeken: 96
Niels, ik wilde al een tijdje m'n snare snappier maken want die klinkt alsof ik een kartonnen doos over m'n kop heb. Heb je in die track op je Soundcloud alleen VR3 gebruikt om de snare te veranderen?

Een maat van heeft zijn 77 erg vet ge-mod/bend.
Ikzelf heb toen de uiteindelijke BD mods uitgevoerd.
Ik weet niet meer hoe we het allemaal gedaan hebben maar ik heb er dit afbeeldingkje nog van.
Bekijk bijlage 52940

Het is een standaard twin T osc. Als je het Electronic drum cookbook van Thomas Henry koopt weet je meer.
http://www.magsmoke.com/thomas_henry_books.asp
Sowieso mooie en handige boeken voor de DIYer.

Dus voor degene die het aandurven.. Succes.
groet voor iedereen,
Maarten

soo wdit draadje weers lezen ..kheb een kpr met 5 mods

zalm vanmiddag eens kick starten en alles weers tsjekken ..
mischien watmeer erop /

dat thomas henry spul / boek ook is egt leuk
hmm

Wow hoe kan je je KPR zo verneuken......wat die gast heeft gedaan op die fotoschijt gaat echt nergens over......:r

ugly fokker ...indeed ...
de mijne kgloofk is de oude van niels /kneelz ..bets goed prijsje wast dat weer wel;-] ook devastating gateruit gezaagd;-[ haha
dus aan mij de taak er weer wat leuks van te maken ;-]

kheb effe geen ander pix ..
iig zitten de lange shchaftjes er nog aan ;-]

Attachments

• kpr.jpg
    kpr.jpg
    110 KB · Bekeken: 87
khebm in levedelijve toch gzien....:W trouwens cs30 bijna klaar nog ff wachtuh op een transistortje en dan zou die t weer moeten doen.....:okdan:

Ahh, die foto's had ik nog niet gezien van die getypexte KPR (die stonden er toen nog niet bij die foto's)... De mijne is er ook niet bepaald als moeders mooiste afgekomen inderdaad... erg zonde achteraf, het is eigenlijk een superfijne en bruikbare bak die KPR en helemaal niet 'omslachtig' zoals soms gesuggereerd wordt.

Ik ga er zo ook maar eens aan beginnen. Maar de tip is wel printerpoort maken toch? Of past al die waanzin op de KPR zelf?

Back