Welke channelstrip ?

equate

Ouwe rot
Eventjes de situatie schetsen:

Ik doe de laatste tijd veel met Ableton, verder heb ik redelijk wat analoge gear. In mijn studio staat een Allen&Heath GS3 inline mixer. FX: een Ensoniq DP4. Verder gebruik ik een Terratec ES88MT (8 analoge i/o's + 1 SPDIF stereo in) op een PC

Graag wil ik de mogelijk hebben om
1. mijn analoge synths netjes op te nemen in Ableton
2. digitale sources uit ableton (bijv VST synth, drums) analoog te processen
(eq-en, compressen, fx)

Dit kan natuurlijk mooi met de GS3 inline mixer, maar ik denk dat ik met een aparte channelstrip een nog beter resultaat kan krijgen.

Deze channelstrip zou dan minimaal de volgende specs moeten hebben:
- compressor (optical of tube)
- goede EQ's
- insert mogelijkheden
- digitale output (SPDIF) -> naar SPDIF input van EWS88MT
- 1 of 2 kanalen (handig bij stereo sources, then again... ik heb geen enkele stereo analoge synth :) )

Een apparaat dat ik al op het oog heb is de TwinQ van Joe Meek...
Maar misschien zijn er nog meerdere interessante channelstrips te koop binnen eenzelfde prijsrange (400 - 750 euro).

Misschien moet ik ook niet per definite naar een channelstrip kijken; maar eerder naar een goede tube compressor. EQ-en kan ik namelijk ook met de A&H GS3... maar helaas ruist dit beestje een beetje (wat wellicht ook wel weer wat charme kan hebben)

Iemand nog tips?

Je wilt (met een channelstrip) btr resultaat. Waarom dan in hemelsnaam joemeek?

En ALS je de kosten wilt drukken zou je een compressor en eq met soft in Ableton kunnen doen....

Ik ben heel tevreden van mijn Focusrite Twintrack (Mic pre/line in, simple EQ, Opto compressor) met S/PDIF (twee-kanaals) ... zou moeten in je prijsklasse vallen. Ik had deze nodig meer voor microfoons dan lijn-opname maar aangezien alles erin past wordt het toestel voor alle input goed ingezet.

Volgens mij kun je beter dan een goeie geluidskaart kopen, met preamps en meerdere in en uitgangen. Je zult versteld staan hoeveel beter een geluidskaart kan klinken tov een ews88mt!

Ik denk dat als je nog zo weinig outboard hebt EQ niet je eerste zorg zou moeten zijn.

Volgens mij kun je beter dan een goeie geluidskaart kopen, met preamps en meerdere in en uitgangen. Je zult versteld staan hoeveel beter een geluidskaart kan klinken tov een ews88mt!

Dat ook.

Ik dacht natuurlijk aan iets wat voor de geluidskaart staat ... niet een channel strip als geluidskaart. Het staat buiten kijf dat je nergens komt zonder een goede interface in je DAW, liefst met goeie micro-pre's en wat digitaal in/out.

Hij wilt de mic pre digitaal aansluiten..... Dan hoeft t niet door de ad converters van de geluidskaart....
Maargoed, zoveel micpre's met een digitale aansluiting zijn erniet. Focusrite heeft er een paar.....

Zoveel mic-pres met digitaal uit zijn er niet ?
Sorry, maar volgens mij stikt het er van (of kun je er een digitaal uit optie op kopen).
Focusrite,Joe Meek,M-Audio,Neve,Apogee,UniversalAudio. Echt heel veel.

@topicstarter:
Mischien is het een idee om even een budget te bepalen (of hier neer te zetten).
Afhankelijk van wat je te besteden hebt kun je eens rond gaan kijken.
Ik zelf zou beginnen met een goeie kaart voor de compu, maar als je budget dat niet toelaat kun je natuurlijk gelijk gaan rondkijken naar leuke rand spulletjes.
EQ zou ik lekker in the box doen (ook weer een budget ding, want een echt goed klinkende eq onder € 1000,- ben ik nog niet tegengekomen (of je moet zoeken naar iets met 'karakter', dat is weer een ander verhaal)).

Duss... Wat is je budget ?

Hallo mensen, daar ben ik weer... de afgelopen dagen niet op internet gezeten aangezien ik even muziek heb zitten maken tijdens de hel die "carnaval" heet hier in Limburg...

Maar anyways, de redenen waarom ik dus naar een channelstrip zou willen kijken zijn de volgende:

1. Het netjes kunnen opnemen van verschillende analoge sources zoals: analoge synths & stuff (Korg M/P, 303, 909) maar ook gitaar en mic.. Lijkt me beter dit via een channelstrip te doen dan via mijn oude A&H GS3.

2. De mogelijkheid hebben om VST/Samples te routen naar de channelstrip en deze dan weer als audio op te nemen (en dan bijvoorbeeld te eq-en en te compressen). Of dit heel zinvol is weet ik eigenlijk nog niet...

Verder moet ik zeggen dat ik op zich best tevreden ben met de EWS88MT. Er is natuurlijk altijd beter spul te krijgen, maar for the time being volstaat het voor mij.

Ik heb overigens ook nog een EMU 1616 geluidskaart die ik kan gebruiken.

In principe ben ik dus gewoon op zoek naar een allround apparaat dat ik kan gebruiken voor pre-amping, eq en compressie.

Budget...laten we zeggen een 1000 euro max.

Hallo mensen, daar ben ik weer... de afgelopen dagen niet op internet gezeten aangezien ik even muziek heb zitten maken tijdens de hel die "carnaval" heet hier in Limburg...

Maar anyways, de redenen waarom ik dus naar een channelstrip zou willen kijken zijn de volgende:

1. Het netjes kunnen opnemen van verschillende analoge sources zoals: analoge synths & stuff (Korg M/P, 303, 909) maar ook gitaar en mic.. Lijkt me beter dit via een channelstrip te doen dan via mijn oude A&H GS3.

2. De mogelijkheid hebben om VST/Samples te routen naar de channelstrip en deze dan weer als audio op te nemen (en dan bijvoorbeeld te eq-en en te compressen). Of dit heel zinvol is weet ik eigenlijk nog niet...

Verder moet ik zeggen dat ik op zich best tevreden ben met de EWS88MT. Er is natuurlijk altijd beter spul te krijgen, maar for the time being volstaat het voor mij.

Ik heb overigens ook nog een EMU 1616 geluidskaart die ik kan gebruiken.

In principe ben ik dus gewoon op zoek naar een allround apparaat dat ik kan gebruiken voor pre-amping, eq en compressie.

Budget...laten we zeggen een 1000 euro max.

In dat budget vind ik de Universal Audio Solo micpre's goed, en die hebben tevens een line in (voor gitaar of synths).
De beste voor dat geld vind ik de Blue micpre, maar deze heeft geen line in....
Alleen beide hebben geen compressor aanboord. Maar zijn wel goede geluidskwaliteit.

Merken als Joemeek en M-audio, ect geven geen betere kwaliteit tov jouw mixer.... Dus zou ik niet nemen

Presonus Eureka met als optie een AES Ebu card. 3 bands par EQ+ compr+ classA.
Mooie preamp, de digi-out kaart ken ik alleen van zien....

Merken als Joemeek en M-audio, ect geven geen betere kwaliteit tov jouw mixer.... Dus zou ik niet nemen

Wat is dat nou voor onzin ? M-audio kan ik niks over zeggen, want daar heb ik niks van, maar mijn Joe Meeks (SC 2, SC2.2,VC1) doe ik nooit meer weg (behalve die ene VC1 die ik dubbel heb, maar dat ter zijde).

Tjah, je wil duidelijk een channelstrip. Als ik jou was zou ik gaan voor een 2 kanaals (liefst te linken) apparaat. Dit, omdat je ook ander signalen dan alleen een micro er doorheen wil halen. Tot € 1000,- is er iig genoeg te vinden.
Als je er ietsje bovenop zou leggen (of als je mazzel hebt) kun je mischien aan een Mindprint DTC komen, super apparaat. Je moet wel een beetje mazzel hebben..
Kijk anders eens op Ebay en zoek bijvoorbeeld op een TL Audio C1, ook een goed apparaat.

Denk dat die ruis best wel mee valt. Daar kan je ook gates voor gebruiken als het te gek wordt.
Maar als je die strip op een bus van die mixer kan inserten dan kan je met je geluidskaart en je synths het ding lekker via je mixer gebruiken.

En misschien dat je Terratec qua kwaliteit niet zo goed past bij die GS3.

Voor dat bedrag kan inderdaad al heel wat... Ik was voor minder dan de helft gesteld met een Focusrite Twintrac.een tweekanaals mc pre, simpele EQ en compressor met line/instrument en mic in (met phantom), digitaal in en line uit (+4 TRS en -10 XLR) en digitaal uit (extra 200 USD). Ik denk dat er meer dan genoeg kwaliteit te krijgen is voor dat geld dus hangt het vooral af van hoe het klinkt (gekleurd of niet), hoe de compressie werkt (totaal regelbaar of meer preset/gemakkelijker) en wat vor een goede dealje krijgt bij je dealer.

Back