Eventjes de situatie schetsen:
Ik doe de laatste tijd veel met Ableton, verder heb ik redelijk wat analoge gear. In mijn studio staat een Allen&Heath GS3 inline mixer. FX: een Ensoniq DP4. Verder gebruik ik een Terratec ES88MT (8 analoge i/o's + 1 SPDIF stereo in) op een PC
Graag wil ik de mogelijk hebben om
1. mijn analoge synths netjes op te nemen in Ableton
2. digitale sources uit ableton (bijv VST synth, drums) analoog te processen
(eq-en, compressen, fx)
Dit kan natuurlijk mooi met de GS3 inline mixer, maar ik denk dat ik met een aparte channelstrip een nog beter resultaat kan krijgen.
Deze channelstrip zou dan minimaal de volgende specs moeten hebben:
- compressor (optical of tube)
- goede EQ's
- insert mogelijkheden
- digitale output (SPDIF) -> naar SPDIF input van EWS88MT
- 1 of 2 kanalen (handig bij stereo sources, then again... ik heb geen enkele stereo analoge synth
)
Een apparaat dat ik al op het oog heb is de TwinQ van Joe Meek...
Maar misschien zijn er nog meerdere interessante channelstrips te koop binnen eenzelfde prijsrange (400 - 750 euro).
Misschien moet ik ook niet per definite naar een channelstrip kijken; maar eerder naar een goede tube compressor. EQ-en kan ik namelijk ook met de A&H GS3... maar helaas ruist dit beestje een beetje (wat wellicht ook wel weer wat charme kan hebben)
Iemand nog tips?
Ik doe de laatste tijd veel met Ableton, verder heb ik redelijk wat analoge gear. In mijn studio staat een Allen&Heath GS3 inline mixer. FX: een Ensoniq DP4. Verder gebruik ik een Terratec ES88MT (8 analoge i/o's + 1 SPDIF stereo in) op een PC
Graag wil ik de mogelijk hebben om
1. mijn analoge synths netjes op te nemen in Ableton
2. digitale sources uit ableton (bijv VST synth, drums) analoog te processen
(eq-en, compressen, fx)
Dit kan natuurlijk mooi met de GS3 inline mixer, maar ik denk dat ik met een aparte channelstrip een nog beter resultaat kan krijgen.
Deze channelstrip zou dan minimaal de volgende specs moeten hebben:
- compressor (optical of tube)
- goede EQ's
- insert mogelijkheden
- digitale output (SPDIF) -> naar SPDIF input van EWS88MT
- 1 of 2 kanalen (handig bij stereo sources, then again... ik heb geen enkele stereo analoge synth
)Een apparaat dat ik al op het oog heb is de TwinQ van Joe Meek...
Maar misschien zijn er nog meerdere interessante channelstrips te koop binnen eenzelfde prijsrange (400 - 750 euro).
Misschien moet ik ook niet per definite naar een channelstrip kijken; maar eerder naar een goede tube compressor. EQ-en kan ik namelijk ook met de A&H GS3... maar helaas ruist dit beestje een beetje (wat wellicht ook wel weer wat charme kan hebben)
Iemand nog tips?