analoge synth avond 7 maart Hall of Fame

Voor alle duidelijkheid 't wordt geen meeting maar een avond serieus muziek maken met wat freaken&jammen inbegrepen.
De organisator vroeg wel nadrukkelijk voor analoge gear met als 808&909 als leader.......als er maar een paar VA&MPC zijn moet 't niet zo probleem zijn.

Voor alle duidelijkheid 't wordt geen meeting maar een avond serieus muziek maken met wat freaken&jammen inbegrepen.
De organisator vroeg wel nadrukkelijk voor analoge gear met als 808&909 als leader.......als er maar een paar VA&MPC zijn moet 't niet zo probleem zijn.

Hoi gjb68,

Zou je even willen toelichten wat je van de aanwezige muzikanten verwacht? Of iets van een mp3'tje plaatsten met muziek die volgens jou en de organisator die avond te voorschijn moet komen?

Het lijkt mij ontzettend leuk om mee te doen, maar als er echt mensen naar komen luisteren, dan wil ik wel graag weten wat zij dan verwachten. En of de aanwezige muzikanten nog iets moeten voorbereiden, etc...

Of wordt ik nu al te gestructureerd? :Z

Voor Yost reactie: Ik kan niet echt spreken van een soort muziek wordt veel improvisatie en 't gaat richting elektro.......in 't verleden heb ik dit 2 keer gedaan met Matthijs en Jeroen.
Je moet 't zien dat degene met de 909&808 de beat erin zet en deze synct met alle andere sequensers waarop synths en modulars zijn aangesloten.
Ik denk dat je een beetje subtiel te werk moet gaan....'t moet tenslotte geen kakafonie van geluiden worden maar gewoon met de ritme mee.
Poly6 & 61......prima neem maar mee voor strings&pads.

groet Gert-Jan

Natuurlijk een flesje bier kost maar 1'50 euro geloof ik.............................

606&Dr55 nodig?

606&Dr55 nodig?

Ja dit klinkt leuk.Analoog zeg je? Kan me 606 en Dr55 wel mee nemen.Allebei in nog ongemodde staat btw. Alleen Tilburg is voor mij niet naast de deur(er zit geen deur in me subwoofer whahaha).......maar ik heb interesse.......

De Flyer

Attachments

• synthfreak_cafe_FLYER.jpg
    synthfreak_cafe_FLYER.jpg
    76,2 KB · Bekeken: 123
De deuren voor het publiek gaan om 20:30 open. De synthfreaks kunnen vanaf 20:00 uur binnen komen vallen om de boel aan te sluiten.

Het adres:

Hall Of Fame
St Ceciliastraat 23

entree is gratis.

en is er ook een soort van thema, een muziekstroming oid waarin er gespeeld gaat worden?
ambient, breaks, house, aan welk bpm kunnen we bijvoorbeeld denken?

en is er ook een soort van thema, een muziekstroming oid waarin er gespeeld gaat worden?
ambient, breaks, house, aan welk bpm kunnen we bijvoorbeeld denken?

Er is geen thema, het idee is om de synths aan te sluiten en daarna te kijken wat iedereen wil. Dan kunnen we verschillende formaties maken van een man of 4 a 5 die elk hun ding gaan doen. We houden de groepen klein zodat iedereen genoeg ruimte heeft. Om het afwisselend te houden wisselen we de muzikanten na 15 minuten. Je kunt natuurlijk wel aan verschillende sessies meedoen.

Neem wel je koptelefoon mee zodat je offline aan je sounds/sequences kunt werken.

Je zou hier voor kunnen stellen of er iemand mee wil spelen met jouw ||:Fm |% |Db |C7 :|| 120bpm elektrofunk maar ik denk dat dat op de avond zelf wel goed komt. Sessies zijn juist zo leuk omdat je ter plekke moet creëren en reageren op wat anderen doen.

Hiamb, Tilburg ligt maar een paar km over de grens hoor.

En nu ga ik snel mijn nieuwe Pro-One uitproberen die de postbode net heeft afgeleverd :{

Ik wil effe invitariseren wie er vrijdag 7 maart komt en & of spullen meeneemt en wat voor gear.
Kunnen een beetje rekening houden met opbouwen.

groet Gert-Jan

Hey dit klinkt erg leuk. Ik heb zelf geen analoge synths maar misschien kom ik wel gewoon als bezoeker kijken. Tilburg ligt praktisch om de hoek en met ov-kaart is de reis nog gratis ook :)

Back