Als je er 1tje maar mocht kiezen voor de sound van....

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Stel je zou maar 1 hardware synth mogen kiezen.. maar deze moet wel de sound van Crookers, Twocker, Switch, Herve kunnen produderen...... welke zou je dan kiezen?

:D

De toevoeging "modulaire" heeft in dit geval niets met het begrip "moduleren" te maken. Moduleren kun je namelijk ook met zo'n beetje elke niet-modulaire synth.

Een modular heet zo omdat de diverse onderdelen van de synth niet intern vast verbonden met elkaar zijn, waardoor je volledig de vrije hand hebt in wat je met wat verbindt en in welke volgorde. Meestal bestaat een modular ook echt fysiek uit losse onderdelen (modules) die je naar keus kunt aanschaffen om zo je eigen synth samen te stellen.

ik hoor voornamelijk lichte tot ware oversturing op de meeste geluiden, en gespeel met filters (lowpass, hipass en combinaties)

hoeft niet persé iets modulairs te zijn, denk dat je er met een Alesis Ion ook wel komt. anders een ms20 of een doepfer systeempje ?

wat ik merk en wat ik ook een beetje gedaan heb met de synth in Ableton i sdat de pitch van de tonen vaak veranderd. Soms met een pitchbend maar soms zit er ook een effect op waardoor hij valt lijkt, zo'n sweep maar dan lijkt het wel met chorus of flanger en dan ook nog met pitch omhoog...of omlaag.

lekker duidelijk en toe de point al hier... kan er niet gewoon een paar snippets geplaatst worden of youtube links :erm: Want who the fuck zijn Crookers, Twocker, Switch, Herve ? . . . .

dx7-II FD

je bedoelt toch niet zo'n E15 a 140 euro te koop op marktplaats.. ziet eruit als zo'n kinderoefen casio ding

--- is een Korg MS2000 of MS20 wat? zo ja, welke van de 2?

Back