Tr 707

wat voor electro bedoel je?

als je de "echte" electro bedoelt: neen, dan heb je een tr-808 nodig

als je de andere bedoelt: bied alvast je excuses aan aan smackos, en qua drums is het waarschijnlijk handiger om een sampler met sequencer (bv korg electribe es-1 of esx) te kopen, zodat je een grotere hoop drumsounds kan gebruiken

edit: zie nu je andere topic, dan wodt dit topic eigenlijk nogal overbodig... en men houdt er hier niet zo van als je teveel topics opent voor een paar vragen

De echte electro?
Het gaat eerder om electro-trash, punky toestanden.
Nogal lo-fi, gedistorte bassen.
Dat soort dingen.

En hoe zit het met die samplers?
Ik ken der weinig van en heb er wat schrik voor.
Ik heb ook al een tijdje liggen proberen om samples in fruity loops te spelen.
Maar ik stel mij wat vragen bij de betrouwbaarheid.

bij software kun je inderdaad wel vrezen voor de betrouwbaarheid, maar hardware samplers zijn over het algemeen zeker betrouwbaar.

als je de sampler alleen gaat gebruiken voor drums zou ik voor een esx gaan, dan heb je meteen ook een hoop effecten die je op je samples kan loslaten. je bent ook al gewoon om met een electribe te werken lees ik.
mpc kun je ook voor gaan, maar dat is dan weer een andere manier van werken. ik denk ook dat je voor dezelfde mogelijkheden qua effecten en live bewerken van je sound meer geld kwijt bent als je voor een mpc gaat.

voor clash gedoe is de 707 kick nogal veel gebruikt denk ik

maar de meest clash is softwaregedoe

als je geld teveel hebt, een machinedrum UW

Niet doen, is echt niks voor electro-clash 8o)

Je vroeg de vorige x ook al naar de TR505.
Ik wil nu niet zeiken maar ben jij gebanned van zoekmachines ofzo :confused:
En een TR707, die koop je gewoon, je kan geen betere drumbak vinden nieuw voor rond de 150euro en die ook nog eens zoveel impact heeft gehad op vele, vele muziekstromingen. Het zelfde geld voor de TR505.
Heb jij die Juno106 nou nog Carels?

voor 'echte' electro heb je echt niet persé een tr-808 nodig. dmx of linndrum bijvoorbeeld ? luister naar Grandmaster Flash - Scorpio bijvoorbeeld.

tr-707 is altijd bruikbaar, luister eens wat voorbeelden op internet.

mijn tr707 voor 120 gescored, hele goede staat en klinkt idd lekker alhoewel die snare wel crap is..

Hey,

De juno is al een tijdje de deur uit.
Wat betreft de vele vragen.
Ik ben niet gebanned op de zoekmachines :)
ik hoor de dingen gewoon graag eens van mensen met ervaring.
Ik zit drie maanden in de synth wereld en wil gewoon zo snel mogelijk goed gerief hebben, waar ik mee kan wat ik wil en met zo veel mogelijk miskopen te vermijden. En de zoekmachine opt forum geeft 90% verkoopszever. Dus vroeg ik het nog maar eens.

Toch bedankt voor de tips.
MVG
-- Pieter --

mijn tr707 voor 120 gescored, hele goede staat en klinkt idd lekker alhoewel die snare wel crap is..

Crap?

Lekker compact en dik juist, en toch totaal niet realistisch. Precies zo'n geluid wat je nou niet uit een 808 of 909 haalt.

Voor live is die wel te gebruiken,

Het is niet meer dan een drumsequencer,
Dus je kan er ritmes in programmeren en vervolgens met een één druk op de knop banken. zodat je een fill kunt plaatsen.

Ik persoonlijk vindt het wel een gaaf ding.
Al heb ik deze niet zelf in mijn bezit.

Back