Probleem met FX Teleport

Arjan FTM

Stamgast
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het programma FX Teleport, waarmee je vsti's op een secundaire pc kunt draaien, zonder je primaire systeem te belasten. Tot dusver heeft nog niemand mij hiermee kunnen helpen. (Zelfs de tech support van FX MAX mailde uiteindelijk niet meer terug)

Het probleem is dat aan de serverkant, waar de vsti's draaien, neemt de toepassing server.exe (dit is teleport) langzaam maar zeker al het ram geheugen in beslag. Ik laad een instrument in, dit zie je in taakbeheer ook gebeuren in de vorm van bijv. een paar honderd MB die hiervoor gereserveerd worden. Maar vervolgens lijkt het alsof elke noot die ik speel weer opnieuw afzonderlijk wordt ingeladen, waardoor teleport langzaam al het ram claimt, wat uiteindelijk resulteert in vastlopen van het systeem.
Ook als ik een instrument weer inactief maak, lijkt dat maar minimaal invloed te hebben op het ram gebruik van 'server.exe', dus het lijkt alsof hij de niet meer gebruikte instrumenten ook gewoon vasthoudt.

Dit is uiteraard buitengewoon vervelend en de enige workaround die ik heb kunnen verzinnen is continu taakbeheer in de gaten houden en voordat het fout gaat, project opslaan, afsluiten, teleport afsluiten, weer opstarten, project weer inladen.... kortom, niet echt prettige manier van werken.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet!

specs pc's:

Primaire pc: dual core amd 5200, 2 gig ram, win xp pro 64, cubase 4, fx teleport

secundaire pc: amd 3000, 2 gig ram, win xp pro 32, fx teleport

de pc's zijn verbonden met een crosscable over een gigabit lan verbinding.

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten,

Arjan

bedoel je dat fx teleport ram inneemt op de host computer ?
Ik zal het waarschinlijk niet bij het rechte eind hebben maar dacht altijd dat zowel de cpu als de ram wordt ontlast als je fx teleport gebruikt ...

Ja, inderdaad, dat is precies de bedoeling van teleport, maar in mijn geval gaat dat dus niet helemaal goed!
Zou het misschien kunnen dat ik een bepaalde instelling in windows niet goed heb staan? (ik ben niet zo'n pc techneut) of is het misschien (waar het wel op lijkt naar mijn idee) een fout in teleport?

Hallo,Arjan,heb een half jaar geleden eens die trial versie gedownload van FX teleport.Het is een super applicatie,maar
volgens mij moet er nog wat aan gesleuteld worden,het aantal plugin's dat ik effectief kon draaien met een kleine latency was niet te vet en ook regelmatig liep alles vast,heb wel nooit gekeken als ik nu ook toevallig een geheugen probleem had.
Het idee van FX teleport is super,alles(midi+audio) over 1 gigabit Lan verbinding,zou het aantal kabels in een multi pc setup serieus
reduceren.
Maar uiteindelijk heb ikzelf gekozen voor Midioverlan,dus alleen de midi via Lan en in de tweede pc een soundkaart met adat en die
zijn uitgang komt dan in de eerste pc binnen.
Midi is helemaal niet belastend voor Lan verbinding.
Ook een optie is Steinberg V-link,kan je ook midi en audio door
een adat verbinding of spdif tot stand brengen en V-stack gebruiken op je tweede pc

teleport

teleport

kan jij ook proberen,
eerst latency laten berekenen,
dan "accept" indrukken,
dan "bounce" activeren,
1 sec wachten en dan klinkt
het geheel weer in sinc en vloeiend,
in combinatie met "memturbo" (1 kleine appz)
loopt het geheel als een speer,

Klinkt als een klassieke memory leak. Moet de fabrikant dus gewoon oplossen aangezien het een dikke bug is.

Back