BOSS DR770 Serial Error?

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik probeer mijn Boss DR770 te syncen als slave met MIDI. Maar bij ieder aparaat geeft die de message "Serial Error"? Geen idee wat dat is kan ook niet veel over vinden in de handleiding.

Ik heb verschillende kabels gebruikt en alle MIDI instellingen staan goed zover ik weet...(MIDI Ext op DR770 en MIDI master/intern op de andere machines)

Misschien moet je deze vraag ook in de reparatie thread vragen:eureka:
Het lijkt erop dat er een data lijn niet goed werkt door een los contactje.

''Als ik hem verticaal zet synced wel eventjes, maar bij de minste gerinste beweging gaat die uit sync''

Het kan ook zijn dat een pin van een chip niet goed functioneerd door los contact.
Heb trouwens zelf ook nog nooit zo'n bericht gehad.''Serial Error'' misschien Boss een mailtje sturen?
Heb zelf wel eens een raar bericht gehad op een Darkstar.Een paar mails ertegenaan en het bleek ook in de datalijn te liggen.Dure reparatie trouwens en zelf niet te doen(?)Ook niet gedaan en verkocht aan CC Adam.Dus die niet kopen....

Openhalen, en solderbout in de aanslag: zal wel contact breuk zijn. Dat 'serial error' bericht krijg je als een lopend midi signaal even is onderbroken. Dat en 't feit dat 'ie op z'n zijkant wel werkt lijkt mij een typisch geval van contactbreuk.
Idd en vermoedelijk is het alleen de aansluiting op je midi-in plug. Dat is eigenlijk het meest gebruikte 'bewegende' deel van dergelijke drumdoosjes ..

Een gebroken printbaan zal het niet zo snel zijn .. het moet echt iets zijn wat kan bewegen als ie op zijn zij staat.

ik had het zelfde met mijn dr-550, maar dan zonder error, gewoon af en toe uit de maat lopen en stoppen. het lag inderdaad aan de midi ingang, maar die dingen zijn zo klote om open te maken...

Back