Vintage Yamaha YC serie

kboersma

Nieuwkomer
Ik ben heel erg benieuwd naar gebruikerservaringen met de yamaha yc serie combo orgels. En is er iemand die weet of er nog ergens een YC10 in NL te vinden is.

Ik ben zelf in het bezit van een 25d. Is die prijs op marktplaats van 750 euro niet erg hoog gegrepen?

Ja, da's duur.
Ik heb zelf een YC-45d gehad ("the king of combo-organs...") en daar had ik wel lol mee. Goeie cheezy orgel sounds meets rare synth-achtige fx meets CS-80 achtig uiterlijk (en gewicht). Maar meer dan 350 euro o.i.d. zou ik er niet voor geven. In die orde zie je ze nog wel eens langskomen op marktplaats en consorten, dus zo heel zeldzaam zijn ze ook weer niet.
Helaas zijn het krengen om te (laten) servicen als er iets mis mee is/gaat, ze zien er van binnen zo ongeveer uit als een spaghettifabriek.

Hallo,

Moet het persee een "10" zijn ? Die heb ik trouwens wel, maar niet te koop. Ik heb nog wel een YC-20 liggen. Een opknapper.

Hallo,

Moet het persee een "10" zijn ? Die heb ik trouwens wel, maar niet te koop. Ik heb nog wel een YC-20 liggen. Een opknapper.

Hoi John, ik weet niet of hij hem nog steeds zoekt dit is al een oude post van 8 februari ;) maar je kan nooit weten.

Ik heb zelf ook een YC45D gehad, ik vond de looks mooier dan de sound, wat wel tof was is dat de sliders als een soort van filter werkte en het geluid naarmate je ze naar beneden of naar boven schoof veranderde in plaats van alleen maar aan/uit.

Hoi,

Ik had gezien dat het al een wat ouder bericht was, maar inderdaad, je weet maar nooit.
Ik heb alle types behalve de YC-30, vandaar. Wil de serie graag compleet hebben. Een echte verzamelfreak dus. 8>
Daarna eigenlijk nog een A-3, het eerste combo orgeltje van Yamaha. Da's de voorloper van de YC-10.

Dus. . . . . Als je nog wat weet, hoor ik het graag !

Back