x-station opnemen

plug-in

Ingeburgerd
ik ben in het bezit van een novation x-station en er is iets dat me maar niet wilt lukken. ik kan via de inputs van mijn novation geen stereo geluid opnemen. als ik in logic iets wil opnemen komt het altijd maar langs 1 kant.
en het ligt niet aan de instellingen van logic, ook in ableton en andere programmes lukt het me niet. en de balance op de novation staat juist. want door de koptelefoon hoor ik het wel juist. wiet iemand wat ik verkeerd doe?
alvast bedankt

Ik heb dit ook gehad, maar weet niet meer precies hoe het zit. Heb je de synth enginge van de X-Station zelf wel uit staan? Volgens mij moet de X-Station in Template mode staan om stereo input naar output te kunnen.

En om heel flauw te zijn: ik weet nog dat ik het heb opgelost door de handleiding (ieks) er bij te pakken. Je moet even zoeken naar de verschillende opname modussen van de X-Station, denk ik.

PS. Je hebt je channel strip in Logic toch wel op stereo staan, hoop ik?!

Succes.

aaah dom dom dom. ik was gewoon domweg vergeten de synth engine af te zetten!!! zit ik daar al een dag op te sukkelen. want vroeger lukte het wel. echt ontzettend bedankt. je hebt me echt geholpen :D

iets te vroeg gejuichd. ik had het in logic nog op mono staan omdat ik dat deed om het langs 2 kanten op te nemen. :d probleem blijft dus aanwezig.

en het is al weer opgelost :d paar instellingen op de x-station en het was gefixt. bedankt want het kwam door de goede raad om de handleiding te lezen.

Graag gedaan. Maar schaam je niet, het probleem was heeeel herkenbaar voor mij. Been there, done that wrong, too. ;)

Back