Mijn studio annex crib XIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Update aan mijn kant :doei:

studio_1.jpg

studio_2.jpg

Mooie studio Deniax!!! Lijkt me een heerlijke werkplek!
Mooi meubel ook, heb je dat zelf gemaakt?

@deniax: Staat je alpha juno nou op een soort van rails zodat je 'm naar je toe kunt trekken en kunt editten?

Wel netjes hoor! Totaal tegenovergestelde van mijn hok waar het altijd een chaos en teringzooi is :D

Inderdaad steriel hok... dat van mij is ook een teringzooi, ik heb dan ook maar een kleine kaber dus dat is behelpen.

Mooie studio's zijn er allemaal te zien.

Er valt me alleen wel op dat velen toch nog de monitoren direct tegen de muur hebben staan. Ik heb toch altijd wel geleerd dat vooral niet te doen ivm resonantie en reflectie. :bekdicht:

Daarnaast hebben sommigen wel 20 keyboardversies van synths, what's the use? Of gewoon voor de geil? :eureka:

Mijn setup is stukke subtieler, ik hoop binnenkort foto's te maken als ik weer de beschikking heb over wat extra spul.

Mooie werkplekken allemaal...., kwijlkwijl...

Wat mij alleen opvalt (ik zou geen echte Hollander zijn als ik niets te "zeiken" had) is dat veel mensen een godsvermogen stoppen in hun gear, maar totaal niet omkijken naar de akoestiek van de ruimte waarin ze werken.

Meet voor de grap maar eens je monitors uit en vervolgens de akoestiek op je werkplek. Vroege reflecties en staande golven zorgen voor enorme pieken en dalen in het frequentiebereik van je monitors gemeten vanaf je werkplek/bureaustoel. Hier wordt echter bijna geen aandacht besteed lijkt wel.

Ik heb zelf ook een enorm belabberde akoestiek, maar dat is meer het gevolg van een gebrek aan tijd en geld. Als ik al die apparatuur zie, dan moet dat laatste voor menigeen toch geen probleem zijn lijkt me.

Wat mij alleen opvalt (ik zou geen echte Hollander zijn als ik niets te "zeiken" had) is dat veel mensen een godsvermogen stoppen in hun gear, maar totaal niet omkijken naar de akoestiek van de ruimte waarin ze werken.

Meet voor de grap maar eens je monitors uit en vervolgens de akoestiek op je werkplek. Vroege reflecties en staande golven zorgen voor enorme pieken en dalen in het frequentiebereik van je monitors gemeten vanaf je werkplek/bureaustoel. Hier wordt echter bijna geen aandacht besteed lijkt wel.

Ik heb zelf ook een enorm belabberde akoestiek, maar dat is meer het gevolg van een gebrek aan tijd en geld. Als ik al die apparatuur zie, dan moet dat laatste voor menigeen toch geen probleem zijn lijkt me.

Mmmmmmm.... hier heb ik me eigenlijk nog nooit zo echt in verdiept...

Ik ga er eens wat over zoeken. thanx for the tip.

Daarvoor hangen bij mij diffusors aan het plafond, hangen er basstraps in de hoeken exc exc.. weldegelijk met akoustiek rekening gehouden dus! mijn monitors staan ook iets van de muur af. :kroon::mega:

Daarvoor hangen bij mij diffusors aan het plafond, hangen er basstraps in de hoeken exc exc.. weldegelijk met akoustiek rekening gehouden dus! mijn monitors staan ook iets van de muur af. :kroon::mega:
Dik in orde dus bij jou :okdan:. Het valt me alleen op dat akoestiek bij veel mensen (inclusief mezelf op dit moment) een soort van achtergesteld kindje lijkt te zijn...

Dik in orde dus bij jou :okdan:. Het valt me alleen op dat akoestiek bij veel mensen (inclusief mezelf op dit moment) een soort van achtergesteld kindje lijkt te zijn...

Juist. 't Is vaak een keuze: OF 300+ euri aan schuimrubberen zooi, of een nieuwe synth... :D

Studio(link)

Ik weet het. Ik ben beginner en heb niet genoeg geld om mijn studio uit te breiden. Bovendien is het niet nodig veel te hebben, met weinig kan je ook al goed produceren:okdan:

Ik weet het. Ik ben beginner en heb niet genoeg geld om mijn studio uit te breiden. Bovendien is het niet nodig veel te hebben, met weinig kan je ook al goed produceren:okdan:

:D Grappig dat je dezelfde kleur zwarte vloer bedekking hebt gevonden als je muren..

Maakt idd niet uit. Als je meer hebt, heb je meer mogelijkheden maar wil idd niet zeggen dat je met minder niks kan.

:biertje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back