JX-3P Bend probleem?

Ja, ik ga een nieuwe benderinstallatie bestellen bij Senso.

Heb die potmeter eens opengehaald en de print met de koolstofbaan op is gewoon doorgebroken langs een kant en hier lag dus het probleem van die -15V die er niet doorkwam.

Denk niet dat hieraan nog iets valt te repareren tenzij je die baan terug aan elkaar kan zetten.

Probleem opgelost dus... De componenten die vervangen zijn kunnen alleen maar langer meegaan... :) enorm bedankt voor alle hulp!!!!!!!!!!!

Ja, hij geeft langs 1 kant niet meer door. Het lijkt wel alsof een borstel van de potmeter langs één kant is afgebroken ofzo. Valt dit nog te vervangen?

Ik heb je draadje gelezen...je kan toch eenvoudig de potmeter vervangen!
Dat is een makkelijke reparatie lijkt mij.....
Hoeveel Ohm is hij?

groet,

robbie

Ik heb vandaag net de nieuwe bender binnengekregen van Senso.

Maar...
De miserabele JX-3P is opnieuw beginnen te brommen op de achtergrond bij de noten zo blijkt, de soort van geestbrom alsof het zijn eigen leven heeft... Volgens mij is hij stilaan klaar voor het grofvuil!

Maar...
De miserabele JX-3P is opnieuw beginnen te brommen op de achtergrond bij de noten zo blijkt, de soort van geestbrom alsof het zijn eigen leven heeft... Volgens mij is hij stilaan klaar voor het grofvuil!

Heb je de "aard" draad van de bender wel goed aangesloten?
Want als dat niet het geval is kan "brom" optreden!

robbie
:doei:

Maar...

Lees nog even de reply die ik eerder in dit draadje geschreven heb,...
Zonde van je tijd, energie en misschien ook van je JX-3P.

Net nog een hele avond liggen zoeken en probleem gevonden! De grnd bleek in verbinding te zijn geraakt met een bloot stukje baan op de print, wat een idioot probleem.
Het is dus opgelost en de synth is toch helemaal niet naar de knoppen hoor Mike. Heb wat vertrouwen in de nieuwe generatie :) . Ik ben nog maar een studentje hoor. Als het echt zou gaan om een serieuze reparatie van een goede synth zal ik niet twijfelen jou te contacteren hoor Mike!

Bedankt voor alles, zeker Organix! De tijd en energie hebben duidelijk dus toch wat uigehaald hier hoor.

Harstikke gaaf dat ie het weer goed doet. :okdan:
Maar om je eerlijk de waarheid te vertellen: Ik krijg zo ongelovelijk veel apparatuur ter reparatie aangeboden waar al iemand anders naar gekekend heeft. Je kunt je niet voorstellen wat ik allemaal tegenkom wat echt niet nodig was geweest.
En dat vind ik ronduit zonde.
Van de week ook weer twee mooie apparaten toegevoegd aan de lijst grofvuil. =(

Back