in sommige Prince nummers hoor ik duidelijk de Kawai SX-240, hele karakeristieke funky sound... zie je niet vaak, maar zijn ook niet duur en toch erg gaaf !
Ik vind dat slome wel meevallen. Een Matrix 6R zie ik ook vaak op Ebay langskomen.
Een Roland JX(-8 of -10) is misschien een alternatief; is toch een ander type geluid.
Ik vind eigenlijk een Crumar Bit One het meeste in de buurt komen. Maar zijn onbetrouwbaar. De mijne is er weer mee opgehouden, dus ik raad deze eigenlijk niet aan.
Als je dat Prince geluid wil, kun je dat ook met zelfs romplers bereiken. Een kwestie van flink moduleren met een LFO op de oscillators en een beetje portamento aan het begin. Een rompler daarvoor is zeker die JD-990 met vintage kaart of anders moderner eentje XV serie van Roland met kaart.
ik heb net de bit weggedaan, eigenelijk omdat je niet zo makkleijk kon editen wel via een editor, maar wil toch liever knopjes,vondt ook wel best lief klinken, mocht wel iets rauwer, kan je die truukjes van lfo op osc en portamento ook op de matrix 1000 doen?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.