Je groovebox afstemmen voor een gig

Lytheon

The cyclohexanone One
Beste mensen :doei:
Ik ben op zoek naar handzame tips over het afstellen van groovebox oid. voor een live act.
Wat ik thuis maak in mijn rs7000 of rm1x klinkt zo anders over een groot geluidsysteem dat het uitluisteren en afstellen een lastige en langdurige klus is. :frons:
Het zal deels liggen aan wat voor monitors je thuis gebruikt bij het produceren maar wellicht is er meer...??

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit aanpakken...
Misschien met een lange kabel van uit het midden van de zaal (voor de speakers) alles afstellen? 8~

Ik zou zorgen voor een equalizer zodat je wat dingen kunt aanpassen. Ik ga zelf ook op zoek naar een fatsoenlijke 31 band 19 inch eq.

wat ik doe met een nieuwe live act is een keer de oefenruimte in gaan. Zo kun je een keer je sound horen over een paar ranzige boxen en kun je horen of het zo is zoals je bedoelt hebt.

Ook is het vaak even wennen aan het volume. ik had in het begin nog wel es de neiging om zachter te gaan omdat ik dat gewend was.

Een EQ is misschien wel een idee ja, hoeft ook niet zo gek duur te zijn..
Maar dat gaat over de hele mix uit de groovebox, ik merk dat er vooral veel moet gebeuren mbt individuele kanalen op de groovebox zelf, kwa volume

een volle of lege zaal maakt ook veel uit.

beluister je muziek op veel verschillende systemen. zo krijg je een indruk van wat je allemaal kan verwachten

Of thuis alles afstemmen via zo'n studio headphone misschien?

Back