Max. Lengte van Midikabels?

Prophet

Ouwe rot
Ik ben het èèn en het ander nog eens aan het reorganiseren in de studio wegens nieuw materiaal en opstellingswijzigingen.
Ik weet wel iemand die hier direkt kan op antwoorden als ik hem bel, maar wou eens polsen naar de ervaringen van jullie en hoe jullie deze oplossen of reeds opgelost hebben.

Heb nml een lengte van meer dan 6 meter te overbruggen met 2 midikabels voor een opstellingswijziging, gaat dat?

Ik dacht dat meer dan 6 niet kon, of hoe lost men dat op in groooote studio's of kan ik 9 ook? (zonder verwikkelingen of vertragingen natuurlijk)

dank je voor jullie reacties op voorhand.

;)

ja heb het al gezien bij thomann.de verkopen ze dat ook dat midi versterker kastje, idd duuuuur.

Maar 14 (heb ik nodig) meter 2 stux, dat kost ook al veel ze, als je ze al vind...enfin that's life. Als je instrumenten bijkoopt dan weet je dat dat erbij komt, maar had aan dei afstand niet gedacht.

Maar heb een idee om men nieuwste aanwinst met een rolsysteem onder men masterklavier te laten schuiven, maar dan moet het masterklavier van die (standaard) keyboardstand af, en op dezelfde plaats op een schap gevezen tegen de muur. Staat hij ook wat dieper en dan kan die nieuwe synth eronder rollen. Ook voor het editeren op dat nieuwste (KOrg Z1) ding staat dat dan dichter bij mij en ben ik van het probleem 14 Meter midikabel vanaf. Ben het nog aan het overwegen.

Ik heb alleen bang dat je 14 meter mididraad koopt en dat je dan met midivertragingen of malfuncties gaat te maken krijgen. Als ik het doe dan zal Phil Rees zich moeten komen moeien vrees ik...

Weet jij iemand die 15 meter al eens gebruikt heeft? (zonder versterking uiteraard)

:biertje: :biertje:

Ik ken niemand die zulke kabellengtes gebruikt maar het is zeker het proberen waard. Als je het goedkoop wilt houden tenminste. Je kan natuurlijk ook je midikabels zelf fabriceren, heb ik ook gedaan en het werkt perfect. Gewoon bij de plaatselijke computerboer ofzo een stuk kabel regelen (heb zelf Tasker 4x0.14 gebruikt) en een paar midipluggen.

Kun je meteen je oefenen op je soldeerkunsten :D :D

Mijn kabels zijn trouwens hooguit 3 mtr.

Origineel geplaatst door bambamstudio
ik heb ooit 10mt kabels gebruikt en was erniet echt tevreden over.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik die kabels zelf gemaakt had...

Wat voor problemen kreeg je met die kabels dan?

Je kan natuurlijk ook je midikabels zelf fabriceren, heb ik ook gedaan en het werkt perfect. Gewoon bij de plaatselijke computerboer ofzo een stuk kabel regelen (heb zelf Tasker 4x0.14 gebruikt) en een paar midipluggen.

Wat dat wel is, is dat je met dikkere draad normaal meer afstand kan doen of ben ik verkeerd? (bij audio is dat toch beter)
Is die 4X0.14 al een dikker formaat?
Ja van kabels en hun doorsneematen ken ik nieveel van.;)

Met dat soldeerboutje van den Aldi dak ier liggen heb ga ik er me toch niet aan wagen ze, dat is pure hoogheidswaanzin :D :D :D

ik heb ooit 10mt kabels gebruikt en was erniet echt tevreden over.

Vertragingen zeker?

Back