Wat vind men hier eigenlijk van de mastering van het album van Amy Winehouse Back to black?
Het valt my op dat die behoorlijk hard is. Als ik dit op mijn speler afdraai moet ik alles een stuk zachter zetten als ik iets anders daarvoor heb opgezet.
*zucht*... Was te verwachten natuurlijk. En straks zeker weer klagen als niemand meer naar een concert toe gaat. Voor je het weet doet iedereen een Symphony X en staat het volume op 117 dB.
Dat is precies wat ik schreef ,een of andere niwit heeft een opvatting en iedereen volgt ,muziek staat te hard oordopjes in ,maar er word niet tegen een geluidsman gezegd dat de muziek zachter moet (op een enkeling na ) en die geluidsman hoort zelf al niets meer die ziet oordopjes . We trappen overal veel te snel in en laten ons veel te snel iets wijs maken omdat we te afgestompt zijn om ons er echt druk over te maken .
*zucht*... Was te verwachten natuurlijk. En straks zeker weer klagen als niemand meer naar een concert toe gaat. Voor je het weet doet iedereen een Symphony X en staat het volume op 117 dB.
Yep (Zoetermeer). Het hangt overigens volgens mij af wie het geluid doet, want gisteren met Manfred Mann in Zoetermeer heb ik de dB meter heel even naar 111 (en 89 de andere kant op) zien gaan, maar het gemiddelde was toch zo'n 104.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.