the Loudness war & death of high fidelity

Ah eindelijk iemand die ironie begrijpt.

Mmmmhh....okee :) Doorgaans heb ik geen enkele moeite met het herkennen van ironie maar blijkbaar ben ik er dus ingetuind. Ik zal dan maar eens gaan schaven aan mijn gevoel voor humor.

De brief was bepaald geen grap! Ik heb hem 5x gestuurd, iemand moet toch beginnen om deze waanzin te stoppen!:smeris:

Als iemand een bestseller schrijft wil dat nog niet zeggen dat het een goed boek is.

Als iemand veel verstand van zaken heeft wil dat nog niet zeggen dat die gelijk heeft.

Als iemand beroemd is om zijn audiokennis wil dat nog niet zeggen dat die altijd een goede mening heeft.

Als Bob Katz een hoop klanten naar zich toe trekt via website reklame en discussies waar hij aan mee doet, wil dat nog niet zeggen dat zijn boek goed is.

Als Bob Katz allerlei technische dingen aan het zwetsen is wil dat nog niet zeggen dat hij iets goed uitgelegd heeft.

Bob Katz zou er ook moeten zijn voor de simpele hobbyist zoals er hier wel meer komen. Hij bewijst dat die er ook voor de hobbyist is door te reageren en adviezen te geven op websites voor hobbyisten.

Waarom zouden dingen moeilijk omschreven moeten worden als het ook makkelijk zou kunnen?

Waarom zouden alleen professionele mensen het moeten kunnen begrijpen?

Gaan we de grap nou nog verder rekken? :D

Zo niet, dan denk ik dat hij smakelijk gelachen heeft om de brief. Waarom zou hij per sé achterliggende theorie weg moeten laten, zodat het voor een leek simpeler te begrijpen is, zodat ie zich niet hoeft te verdiepen maar gewoon 'simpelweg' muziek kan maken?

Wat je dus eigenlijk wilt is een goede mix/master maken zonder daar ook maar enige energie in te stoppen. En daarom verwacht jij van meneer Katz dat hij kosteloos een simpel stappenplannetje voorschotelt wat jij overal kan gebruiken (of in ieder geval iets wat daar blijkbaar dicht in de buurt komt). Beetje onrealistisch vind je niet?

Verder moet die man niks hè.. hij is het niet aan 'de maatschappij' verplicht ofzo.

Maargoed, het lijkt me erg sterk dat je dit serieus bedoelt allemaal, als je 5x een brief verstuurt vol beledigingen en aantijgingen die maar half of verkeerd onderbouwt worden, ben ik erg benieuwd wat voor reactie je verwacht van die man :P

Ik ga dat boek maar eens lezen denk ik :koffie:

De brief was bepaald geen grap! Ik heb hem 5x gestuurd, iemand moet toch beginnen om deze waanzin te stoppen!:smeris:

Als je dit serieus meent, dan is het wel heel erg flauw... Zelfs al zou zo'n brief gestuurd moeten worden, dan hoeft dat nog niet zo ontzettend neerbuigend, veralgemeniserend en tot-op-de-grond-afbrekend (zowel van het boek als de persoon zelf). Geen schijn van kans dat iemand zo'n brief serieus neemt en op de argumenten ingaat (voor de konijnen, inderdaad). Maar ik vind het op zich al zinloos. Een auteur denkt echt wel over dit soort dingen na, anders een tweede lezer wel, of zeker zijn uitgever. Blijkbaar vindt hij dat het zo geformuleerd moet worden, en daar zijn best wel argumenten voor. Ben je het daar niet mee eens, schrijf dan of een nette brief, niet ad-hominem, maar beargumenteerd, of - veel beter - schrijf je eigen boek, precies hoe jij vindt dat het moet. Dan weet je zeker dat het goed is!

Om deze redenen hoop ik dan ook eigenlijk dat je hier de grap verdervoert... (die ik nog steeds niet echt grappig vind, maar okee - ieder het zijne)

Gaan we de grap nou nog verder rekken? :D

Zo niet, dan denk ik dat hij smakelijk gelachen heeft om de brief. :

Nogmaals dit is geen grap, waarom zou het een grap moeten zijn? Het is een bloedserieuze brief waarin een amateur muzikant vraagt of een leraar\schrijver wat simpeler alles wilt uitleggen.
De 'zogenoemde' professionals gebruiken teveel compressie en limiting en dat komt volgens mij doordat die boeken te ingewikkeld zijn. Het mag best wel duidelijker en simpeler en er mag best wel meer aandacht geschonken worden aan de psychologische aspecten van het muziekmaken.
Maar meneer Katz is liever bezig met geld verdienen en chatten.

Waarom zou hij per sé achterliggende theorie weg moeten laten, zodat het voor een leek simpeler te begrijpen is, zodat ie zich niet hoeft te verdiepen maar gewoon 'simpelweg' muziek kan maken?

Wat je dus eigenlijk wilt is een goede mix/master maken zonder daar ook maar enige energie in te stoppen.

Ik heb nooit gezegd dat die achterliggende theorie weg moet laten, lees de brief nogmaals.

Het is inderdaad voor de meeste hobbyisten de bedoeling dat zij zich lekker bezig kunnen houden met muziekmaken zonder zich zonodig te moeten verdiepen in zeer ingewikkelde materie.

Ik heb nooit gezegd dat ik er niet enige energie in wil stoppen in het maken van muziek, lees brief.

En daarom verwacht jij van meneer Katz dat hij kosteloos een simpel stappenplannetje voorschotelt wat jij overal kan gebruiken (of in ieder geval iets wat daar blijkbaar dicht in de buurt komt). Beetje onrealistisch vind je niet?

Verder moet die man niks hè.. hij is het niet aan 'de maatschappij' verplicht ofzo.
:

En waarom zou die niet een stappenplannetje kunnen maken dan? Is toch helemaal niet zo raar.

Verder is het zo dat die man de verantwoording op zich genomen heeft om duizenden zoniet miljoenen amateurs en professionals de weg te wijzen, lijkt het mij dat die 'verplicht' is om het zo makkelijk mogelijk te maken voor die mensen om de dingen te kunnen begrijpen.

Ik vind het een shit boek.:eureka:

Maargoed, het lijkt me erg sterk dat je dit serieus bedoelt allemaal, als je 5x een brief verstuurt vol beledigingen en aantijgingen die maar half of verkeerd onderbouwt worden, ben ik erg benieuwd wat voor reactie je verwacht van die man :P

Ik ga dat boek maar eens lezen denk ik :koffie:

Welke beledigingen staan er dan in, het is een bloedserieus bedoeld verhaal waarin ik die man een oproep doe, meer niet. En ik laat je die brief lezen, je hoeft het niet eens te zijn met die brief.

Zou het boek niet lezen, kost alleen maar tijd.
Op dit forum kan het ook allemaal lezen. Vaak veel duidelijker beschreven.

Als je dit serieus meent, dan is het wel heel erg flauw... Zelfs al zou zo'n brief gestuurd moeten worden, dan hoeft dat nog niet zo ontzettend neerbuigend, veralgemeniserend en tot-op-de-grond-afbrekend (zowel van het boek als de persoon zelf). Geen schijn van kans dat iemand zo'n brief serieus neemt en op de argumenten ingaat (voor de konijnen, inderdaad). Maar ik vind het op zich al zinloos. Een auteur denkt echt wel over dit soort dingen na, anders een tweede lezer wel, of zeker zijn uitgever. Blijkbaar vindt hij dat het zo geformuleerd moet worden, en daar zijn best wel argumenten voor. Ben je het daar niet mee eens, schrijf dan of een nette brief, niet ad-hominem, maar beargumenteerd, of - veel beter - schrijf je eigen boek, precies hoe jij vindt dat het moet. Dan weet je zeker dat het goed is!

Om deze redenen hoop ik dan ook eigenlijk dat je hier de grap verdervoert... (die ik nog steeds niet echt grappig vind, maar okee - ieder het zijne)

Zoals ik al zei er staat niet 1 neerbuigend of beledigend woord in de gehele brief.

Ikzelf ga zo'n boek niet schrijven, ik heb besloten een simpele amateur te blijven die af en toe eens wat muziek maakt, meer niet.

Die Katz moet een goed boek schrijven, ik niet!

Die Katz moet uitleggen aan de muziekwereld dat die compressors teveel gebruikt worden. Mensen zoals Katz moeten uitleggen hoe hard of men op moet nemen analoog en digitaal. Dit moet heel simpel uitgelegd worden en meteen door iedereen te begrijpen zijn. Doen zulk soort mensen als Katz dit niet dan blijft die rotherrie hoorbaar.

Als zulk soort mensen als Katz niet de verantwoordelijkheid nemen om de mensen goed en duidelijk te leren hoe men moet omgaan met het volume en compressors dan blijft het een rotherrie in de muziekwereld. Nooit eens het irritante gevoel gehad dat er een hoop rotherrie te horen viel midden in de film? Dat is die rotherrie van de reklame.

Ja, ik weet het, de reklame heeft een andere norm voor het volume, beter gezegd geen norm, en de filmindustrie moet bepaalde normen hanteren en zodoende is die reklame veel harder. Maar wordt het dan niet eens tijd dat er wat aan gedaan wordt aan die rotherrie. Mensen zoals Katz, leraren en opleidingsinstituten moeten daarom duidelijker zijn met hun lesmateriaal, het moet simpeler worden.

En dat had ik dus op een nette manier uitgelegd aan Bob Katz.

Laatst gewijzigd:
pff 't is wel erg hoor, je moet het niet vreemd vinden als mensen je nu niet meer serieus nemen.

als je vind dat hij het verkeerd uitlegt, fuck Katz dan en ga op zoek naar hoe het echt werkt zonder ongegrond hem van allerlei kwalijke zaken te beschuldigen.
men wil alleen maar meer en harder, en dat gebeurt zonder hem ook wel :D

Als iemand een bestseller schrijft wil dat nog niet zeggen dat het een goed boek is.

Als iemand veel verstand van zaken heeft wil dat nog niet zeggen dat die gelijk heeft.

Als iemand beroemd is om zijn audiokennis wil dat nog niet zeggen dat die altijd een goede mening heeft.

Als Bob Katz een hoop klanten naar zich toe trekt via website reklame en discussies waar hij aan mee doet, wil dat nog niet zeggen dat zijn boek goed is.

Als Bob Katz allerlei technische dingen aan het zwetsen is wil dat nog niet zeggen dat hij iets goed uitgelegd heeft.

Bob Katz zou er ook moeten zijn voor de simpele hobbyist zoals er hier wel meer komen. Hij bewijst dat die er ook voor de hobbyist is door te reageren en adviezen te geven op websites voor hobbyisten.

Waarom zouden dingen moeilijk omschreven moeten worden als het ook makkelijk zou kunnen?

Waarom zouden alleen professionele mensen het moeten kunnen begrijpen?

Gast, waar maak je je druk om? Als het je dwars zit kan je het ook gewoon links laten liggen en gewoon zelf aan de slag gaan, er zijn meer wegen die naar rome leiden. Leuk voor Katz dat zijn boek goed verkoopt (?) wat boeit jou dat nou? Zeker als je hebt besloten een simpel amateurtje te blijven, dan moet je je vooral niet door ontwikkelen, toch?

Het zou me niks verbazen als Katz net zoveel moeite heeft om Infobots brief te begrijpen als Infobot Katz z'n boeken :D

Heb je ook al een klachtenbrief naar Dave Smith gestuurd om te zeggen dat MIDI te moeilijk en verkeerd ontworpen is?

Back