Patat Met
TB or not TB
Voordat er nog meer serieus op ingegaan wordt: met Dione en anderen ga ik er van uit dat die brief een grap is! (wel een slechte, okee)
[/b])
Ah eindelijk iemand die ironie begrijpt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voordat er nog meer serieus op ingegaan wordt: met Dione en anderen ga ik er van uit dat die brief een grap is! (wel een slechte, okee)
[/b])
Bob heeft vorige week een tripple bypas gehad.

Ah eindelijk iemand die ironie begrijpt.
Doorgaans heb ik geen enkele moeite met het herkennen van ironie maar blijkbaar ben ik er dus ingetuind. Ik zal dan maar eens gaan schaven aan mijn gevoel voor humor.

De brief was bepaald geen grap! Ik heb hem 5x gestuurd, iemand moet toch beginnen om deze waanzin te stoppen!![]()
Gaan we de grap nou nog verder rekken?
Zo niet, dan denk ik dat hij smakelijk gelachen heeft om de brief. :
Waarom zou hij per sé achterliggende theorie weg moeten laten, zodat het voor een leek simpeler te begrijpen is, zodat ie zich niet hoeft te verdiepen maar gewoon 'simpelweg' muziek kan maken?
Wat je dus eigenlijk wilt is een goede mix/master maken zonder daar ook maar enige energie in te stoppen.
En daarom verwacht jij van meneer Katz dat hij kosteloos een simpel stappenplannetje voorschotelt wat jij overal kan gebruiken (of in ieder geval iets wat daar blijkbaar dicht in de buurt komt). Beetje onrealistisch vind je niet?
Verder moet die man niks hè.. hij is het niet aan 'de maatschappij' verplicht ofzo.
:

Maargoed, het lijkt me erg sterk dat je dit serieus bedoelt allemaal, als je 5x een brief verstuurt vol beledigingen en aantijgingen die maar half of verkeerd onderbouwt worden, ben ik erg benieuwd wat voor reactie je verwacht van die man
Ik ga dat boek maar eens lezen denk ik![]()
Als je dit serieus meent, dan is het wel heel erg flauw... Zelfs al zou zo'n brief gestuurd moeten worden, dan hoeft dat nog niet zo ontzettend neerbuigend, veralgemeniserend en tot-op-de-grond-afbrekend (zowel van het boek als de persoon zelf). Geen schijn van kans dat iemand zo'n brief serieus neemt en op de argumenten ingaat (voor de konijnen, inderdaad). Maar ik vind het op zich al zinloos. Een auteur denkt echt wel over dit soort dingen na, anders een tweede lezer wel, of zeker zijn uitgever. Blijkbaar vindt hij dat het zo geformuleerd moet worden, en daar zijn best wel argumenten voor. Ben je het daar niet mee eens, schrijf dan of een nette brief, niet ad-hominem, maar beargumenteerd, of - veel beter - schrijf je eigen boek, precies hoe jij vindt dat het moet. Dan weet je zeker dat het goed is!
Om deze redenen hoop ik dan ook eigenlijk dat je hier de grap verdervoert... (die ik nog steeds niet echt grappig vind, maar okee - ieder het zijne)
Zoals ik al zei er staat niet 1 neerbuigend of beledigend woord in de gehele brief.

Ikzelf ga zo'n boek niet schrijven, ik heb besloten een simpele amateur te blijven die af en toe eens wat muziek maakt, meer niet.
ik heb besloten een simpele amateur te blijven
een simpele amateur
Ditsimpel

De brief was bepaald geen grap! Ik heb hem 5x gestuurd, iemand moet toch beginnen om deze waanzin te stoppen!
Als iemand een bestseller schrijft wil dat nog niet zeggen dat het een goed boek is.
Als iemand veel verstand van zaken heeft wil dat nog niet zeggen dat die gelijk heeft.
Als iemand beroemd is om zijn audiokennis wil dat nog niet zeggen dat die altijd een goede mening heeft.
Als Bob Katz een hoop klanten naar zich toe trekt via website reklame en discussies waar hij aan mee doet, wil dat nog niet zeggen dat zijn boek goed is.
Als Bob Katz allerlei technische dingen aan het zwetsen is wil dat nog niet zeggen dat hij iets goed uitgelegd heeft.
Bob Katz zou er ook moeten zijn voor de simpele hobbyist zoals er hier wel meer komen. Hij bewijst dat die er ook voor de hobbyist is door te reageren en adviezen te geven op websites voor hobbyisten.
Waarom zouden dingen moeilijk omschreven moeten worden als het ook makkelijk zou kunnen?
Waarom zouden alleen professionele mensen het moeten kunnen begrijpen?

Mensen hebben de ballen verstand van audio en muziek in het algemeen vaak.
Daarmee impliceer je dat we dus beter kunnen stoppen met muziek maken...