WEER zin om te stoppen; 4 jaar later!

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Ok, het is nog geen april, maar het klinkt zo mooi; 4 jaar later :)

In deze thread, die destijds op mijn verzoek gesloten is, heb ik een hoop geschreven over m'n muziektwijfels.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=27669
Toen vond ik daar gelukkig een hoop medeleven, herkenning en hulp van medeforummers.

Het leek me wel leuk om te vertellen hoe het nu is:
Ik ben erg veranderd. Zo wisselvallig als ik toen was ben ik al lang niet meer. Ik heb mezelf beter in de hand, en heb veel beter in kaart wat ik wel en niet wil, en wat ik wel en niet leuk vind.
Ik heb een opleiding gevolgd tot Java programmeur, ben van Limburg naar de randstad verhuisd en heb inmiddels een fantastisch leuke baan als Java consultant.
Muziek staat op een erg laag pitje. Dat wel. Ik heb nu nog, na wat kleine omzwervingen, een klein dotcom systeempje van 20 modules ofzoiets, een mengpaneel en een fx bak. Maar b.v. niet eens een goede geluidskaart of opnamemogelijkheid. Wel nog 'n versterker en monitorspeakers.
Maar eigenlijk heb ik dat setje alweer anderhalve maand ofzo niet meer aangeraakt. Misschien komt het ooit weer, maar misschien ook niet; ik weet het niet en het maakt me niet zo veel uit ook. Het staat niet in de weg, en wegdoen daar denk ik niet echt aan. Het blijft een liefde.
Wel is de focus nu weer erg op het gewoonweg luisteren van muziek, en dat voelt ook erg goed; waar ik vroeger toch veel tijd kwijt was aan het over-en-over-en-over luisteren/editten/maken van eigen brouwsels, gaat die tijd nu vol in het luisteren en ontdekken van nieuwe muziek. Nu zit ik gerust zo'n "muziekavondje" over boomkat.com te struinen met een biertje of mixjes te downloaden en luisteren. Dat ik weet hoe muziek gemaakt wordt is daarbij juist nog steeds leuk; je kunt je beter inleven in de maker, en kunt ook vooral muzikale kwaliteit/creativiteit onderscheiden van cheape trickery en preset-muziek. (luister toch vooral nog steeds electronisch, natuurlijk...8~)
En misschien wil ik daar wel wat mee, dat ik 2 draaitafels en een mixer een keer aanschaf, om m'n eigen auto-mixjes te maken. Het geeft toch een kick, weet ik van vroeger, om 2 platen of CD's strak te leggen en in elkaar te mixen. Het is gewoon leuk!
Verder zit ik weer helemaal goed in m'n vel, en ben ik op huizenjacht met m'n vriendin, die d'r inmiddels ook bij is gekomen.
Dus. Het kan verkeren!!!
:mexico:

Helaas ben ik dus ook niet meer zo vaak op dit forum. Maar dat geeft ook een hoop rust. Geen gejaag meer achter gear :verkoght:

Hoi Dob, gewoon lekker doen wat je gelukkig maakt en als je wat apparatuur in huis houdt dan kan je altijd als je er ff behoefte aan hebt mee spelen. Ik heb hier heel veel apparatuur staan en raak het ook amper aan, al jaren geen nummers meer opgenomen, wel af en toe een poging gedaan. Heb net een huis gekocht en ben flink aan het klussen en maak een ruimte voor een studiootje, dus hoop wel dat ik die weer regelmatig ga gebruiken.

Groet,

Sander

Mooi verhaal! Was ook een mooie thread trouwens, (bijna) vier jaar geleden. :)

Succes ermee! Maar dat lukt ook wel, zo te lezen. :okdan:

Maarruh, is deze...
en ben ik op huizenjacht met m'n vriendin, die d'r inmiddels ook bij is gekomen.
...nou nog dezelfde geworden als deze?
Nu of nooit.... jah..... och het is weer lente dame en heren.... vanavond uit.... vanmiddag kwam ik een leuke meid tegen in de AH die ik ken van het uitgaan... we hadden wat wederzijdse energie going on.... als ik die vanavond tegenkom ga ik erachteraan
:D:D

Thnx allemaal!

Maarruh, is deze......nou nog dezelfde geworden als deze?:D:D

Haha, nee, dat is niet dezelfde.

Ik heb eigenlijk in ons nieuwe huis (nouja, het moet nog, we zijn in onderhandeling) niet eens een plek "besproken" waar m'n synth enzo komt. Het komt op 1 v.d. slaapkamers, zoveel is zeker. En mocht ik weer zin krijgen, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk gewoon uitbouwen van m'n dotcom.
Ik en analoog modulair is toch wel de hardnekkigste liefde gebleken :luv:

Owja, en dat keuken/ingredienten verhaal is natuurlijk erg waar. Waarbij een preset vergeleken kan worden met een kant-en-klaar maaltijd :eureka:, het kan best lekker zijn, maar zelf koken is leuker en lekkerder!

gewoon door blijven bakken en braden:kroon:
je moet toch een plekkie voor jezelf hebben , met de hobby die je leuk vindt

Back