usb hub: powered of niet?

Ik heb mij laten vertellen dat je niet veel bent met een usb hub als deze geen eigen stroomvoorziening heeft. Lijkt me logisch dat je dan inderdaad problemen krijgt (te traag) als je meerdere zware apparaten gaat aansluiten.

Maar hoe groot is dit probleem bij verschillende midi signalen die door zo'n niet gepowerde usb hub gaan?

Bv een controller keyboard en een midi interface en een externe harde schijf, en dan in een DAW met de controller hardware aansturen die aan de midi-interface hangt terwijl er samples van de externe harde schijf worden gehaald... of zo.

ik denk dat dat geen tot nihil invloed heeft
aangezien die apparaten een eigen stroomvoorziening hebben

ik denk dat dat geen tot nihil invloed heeft
aangezien die apparaten een eigen stroomvoorziening hebben

Wel ja dat is het net, ik heb er allemaal die usb-powered zijn. Midi controller, midi interface, audio-interface hebben geen aparte stroomvoorziening. Als ik er een externe portable harddisk aanhang heeft die ook geen aparte adapter.

Eigenlijk geef je me dus het antwoord wel: powered hub kopen dus als de apparaten zelf geen stroomvoorziening hebben...

Wel ja dat is het net, ik heb er allemaal die usb-powered zijn. Midi controller, midi interface, audio-interface hebben geen aparte stroomvoorziening. Als ik er een externe portable harddisk aanhang heeft die ook geen aparte adapter.

Eigenlijk geef je me dus het antwoord wel: powered hub kopen dus als de apparaten zelf geen stroomvoorziening hebben...

het lijkt me wel het beste ja

Ik gebruik nu 2 unpowered USB hubs bij mn laptop, waarbij ik eigenlijk ook alleen maar apparaten met eigen adapter gebruik en dongles. Enige apparaat dat echt stroom van de USB gebruikt is de 4x4 midi-interface. Op dit moment gaat dat prima zo, maar heb wel gelezen dat mensen vreemde problemen kregen op het moment dat de USB niet genoeg power kon leveren (oftewel er teveel andere apparaten zijn die ook USB-powered zijn).

Denk dus idd dat als je een externe HD en geluidskaart enzo erop wilt aansluiten die allemaal USB-powered zijn dat je snel over de 500mA heenzit die een USB-poort standaard levert (zo uit mn hoofd).

Of usb powered is of niet heeft iig nix met de snelheid van usb zelf te maken.

Maar ook mooi soft als je een usb powered controllert/geluidskoart neem en de hub heef nog zo'n suffe adapterst.

Sneller zal t er niet van worden nee, maar te weinig power kan wel stabiliteitsproblemen geven.

En als je die geluidskaart gewoon direct op je computer aansluit heb je die adapter niet nodig natuurlijk (dan heb je gewoon 500mA voor je geluidskaart ter beschikking), het gaat pas mis als je meerdere usb-powered apparaten via 1 poort (=1x 500mA voor bv 4 apparaten) wilt aansluiten..

Wellicht ten overvloede, maar ik wil een USB Hub aanschaffen voor mijn pc, aangezien ik usb poorten tekort kom. Ik zou er de motif xs, een m4u midiinterface en een korg nanokontrol op aan willen sluiten, waarvan dus de laatste twee bus-powered zijn. De nanokontrol gebruikt minder dan 100mA, van de m4u weet ik het niet, kon het zogauw ook niet vinden. Hoe verdeelt een USB HUB zijn stroom? Is dat 125mA per poort bij een 4-poorts hub, of werkt het zo niet (ik heb hier totaal geen verstand van). En voor de duidelijkheid; een USB hub geeft geen extra vertraging van het midisignaal?

Ik gebruik ook een USB Hub wel een powered. Want ik merk direct als de knop van het stopcontact af staat, geen enkel apparaat het meer trekt op mijn USB stroom van mijn Mac. Powered is dus absoluut aan te raden. Er zit wel veel aan. Belangrijk is dat hij stabiel is en dat hij dus geen glitches geeft ook.

USB MIDI voor Virus Ti2
Externe HD
Geluidskaart
Midi interface
Midi keyboard
Muis
USB Sticks 2x

Ik heb een van Trust (is wel usb 2.0)

2754594_1.gif

10x USB met power adapter en is super stabiel en dat voor nauwelijks 20 euro. Raad ik zeker aan

Wellicht ten overvloede, maar ik wil een USB Hub aanschaffen voor mijn pc, aangezien ik usb poorten tekort kom.

Je kan natuurlijk altijd overwegen een PCI/PCI-E USB kaartje in je PC te steken als daar ruimte voor is. Scheelt je de hub wirwar en geeft je maximale power voor alle poorten.

Je kan natuurlijk altijd overwegen een PCI/PCI-E USB kaartje in je PC te steken als daar ruimte voor is. Scheelt je de hub wirwar en geeft je maximale power voor alle poorten.
klopt, en die oplossing kost ca 25 euro (voor een 4x USB 3 kaart)

Back