HELP E-mu XL7 spookstand?

dr. JoneZ

Ingeburgerd
Na lang zoeken naar de juiste rom's (ik had de xl7 gekocht via ebay, ZONDER roms =( ) , had ik er eindelijk twee gevonden via een gerespecteerd forumlid in mint condition. Na het installeren van de rom's hebben ze 2uur lang prachtig geluid gegeven, en dan..... spookstand???

Dit zijn de symptomen: opstarten doet ie zonder problemen, maar na verloop van tijd geeft het lcd schermpje plots nog maar wazig licht (zo wazig dat je de tekst niet meer kan lezen), alle LED-lampjes lichten tegelijkertijd op en dan reageert ie op niets meer, geen geluid, geen controls, noppes.

Intern was er geen zichtbaar probleem, alle stof is verwijderd en ik heb gedubbelchecked: de roms zitten er goed in dus dat is het probleem ook niet...

Ik vermoed dat het een probleem is met de energieverdeling of met de transfo, maar zeker weet ik het niet...

Is er iemand die me kan helpen? Een gelijkaardig probleem heeft meegemaakt of deze situatie herkent?

Alvast bedankt voor de hulp

hi, best eens checken op yahoogroup van EMU, misschien heeft iemand daar dit ook. Ik heb de XL7 zonder ROMs dus ik kan je niet helpen.

Als je de manual pakt kan je wat lezen over het "defragmenteren"van je geheugen. Dit kan voor iedere ROM gedaan worden (assikmijnievergizzz). Dat zou ik als eerste proberen. Lijkt werop dat het geheugen na een tijdeje "vol" zit.

Succes!

Back