Ik las laatst een stelling van iemand dat de laatste grooveboxen zoals de Rs7000 en de MC909 het einde van de groovebox-evolutie inluiden.....omdat laptops en audio-software nu zo goed zijn geworden dat ze alle voordelen van een groovebox hebben maar ook veel verder kunnen gaan... toen ik daar eens over na ging denken vond ik er idd wel een kern van waarheid in.... een groovebox kenmerkt zich door een portable/compacte combinatie van sequencer, synth-engine, sampler plus effecten en realtime control.... met een krachtige laptop, de huidige stabiele OS'en zoals windows XP en software als Reason en Ableton Live plus wat VST/DirectX plugins en softsynths, een goede USB of PCMCIA soundcard en een kleine controller heb je een setup die idd alles kan wat een groovebox kan maar ook nog een stuk uitbreidbaarder is.... de kosten liggen wel wat hoger, maar daar staat tegenover dat je bv weer een groot scherm hebt en je op de interne HD een heleboel data kan opslaan.
Dus volgt de vraag: heeft het nog wel zin om in een RS7000 of MC909 te investeren, of is het niet beter om in een laptop-based setup te investeren?
Olaf
Dus volgt de vraag: heeft het nog wel zin om in een RS7000 of MC909 te investeren, of is het niet beter om in een laptop-based setup te investeren?
Olaf