[voorproef track] Saturn

Oxy-Yan

Action
Omdat het zulk hondenweer is de laatste dagen heeft Oxy genoeg tijd gehad om even een project af te maken...althans, voorlopig verder uit te werken. Het is in samenwerking met een aantal andere muzikanten, met wie ik onderandere ook de "Liberty X - Remix" heb gemaakt van een tijdje terug.

Het nieuwe nummer heet Saturn.
KLIK HIER

De werkwijze was alsvolgt; De (voorlopige) zanger heeft het nummer gecomponeerd/geschreven. Op een minidisc gaf hij mij een acapella en een schets op de gitaar met een "reason beat" erbij.. Vervolgens was het aan mij om van de acapella en de schets een nummer te maken wat in de buurt komt van iets als Ian Brown ofzo...

Goed, dit is dus de voolopige versie; Er wordt nog gezocht naar een andere zanger(es) en waarschijnlijk komt er nog een acoustische gitaar overheen, ter ondersteuning aan deze Zware Bass..

Wat kan ik nog doen om het beter te maken??:confused:

Het is een wat langzaam nummer en dat maakt het vaak moeilijk om de aandacht voor het liedje erbij te houden. Misschien is het een goed idee om af en toe een drumbreakerin te gooien of een soort van intro of zo.

Ik bedoel zeg maar te zeggen dat je het nummer op sommige momenten wat 'power' geeft zodat je wakker wordt geschud.

Ja, een opfrisser kan het nummer misschien wel gebruiken om iedereen weer even wakker te schudden.

Toch is het een vrij rustig nummer, wat niet teveel poespas nodig heeft. Maar ik ben met je eens dat ik wel iets gewaagder met de sound zou kunnen omspringen.

ik zou iig dat pianootje in het refrein wat minder houterig maken (iedere tweede accoord iets zachter ofzo)

Ik vind de percussie wat 'mager' klinken, daar kan wel iets mee gedaan worden, wellicht. Een ingetogen, extra, harmonische opvulling zou ook goed kunnen werken, op de achtergrond, op sommige plekken. Ik hoor af en toe een string, die is wel kort, zou je die daarvoor niet kunnen gebruiken: een aanvulling op de piano (dus dezelfde harmonieen)?

Moet metteen aan John Lennon denken zeg.

Dan bedenk ik me metteen dat de sound er niet zo goed bij past. Het nummer is op zich echt lekker.

De zang zo stereo 'zetten' vind ik jammer. Dan zou ik gewoon dezelfde takes 2x doen maar dan links en rechts zodat je een mooi vol effect krijgt (een gouwe ouwe truk) Want als je de track mono zet dan hoor je dat de zanger niet altijd even goed z'n toon vast houdt. :)
En bij die MD vocal track hoor je dat het hoog niet lekker door komt.

De drums mogen wel simpel zijn, maar alle aandacht gaat toch naar de stem en de bas. Maar zelf vind ik de snare er niet zo bij passen. Die mag wel wat doffer klinken (down pitchen of een andere of zo).

En de bas, die klinkt niet zo lekker vol 'buizenachtig'. Eerder iets teveel afgeknepen. En die piano, nou houterig. Meer met de velocity spelen en ook een laag doorlaat filter erbij om het wat dof te laten klinken, alsof hij een beetje versleten is.

Kon er dus even niet met m'n tengels afblijven en heb hem op mijn manier geinterpreteerd.
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Oxy_SaturnEdit2_mastered_by_fuse.mp3

Laat je inspireren. Enne, niet opgeven he. :)

Fuse, bedankt voor je inzet met de mastering! Hij klinkt nu wat voller, en dat kon deze track wel gebruiken.

Het is inmiddels al weer een week terug dat ik deze versie erop zette; Sindsdien heb ik hem bijna 180 gedraaid; De piano is eruit; Ik vond het toch te veel op Moby (enz.) lijken. De beats zijn anders geworden, ik heb bijna alle geluiden vervangen door meer 'Funky'sounds. Na bovenstaand commentaar te hebben gelezen ben ik nu bezig met wat extra ondersteuning voor de accoorden, en worden de vocals wat beter in de mix geplaatst.
Ik zal later de mp3 uploaden!!

To Be Continued, maar weer eens.

Back