elektrovolt
compuphonic
nou nuchter klinkt ie wel goed hier anders:
Adamski & Seal - Killer
toen ik klein was viel dit nummer mij direct op, door de videoclip en de drums die ik zo gaaf vond. super track !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Adamski & Seal - Killer
Adamski & Seal - Killer
Kan me voorstellen als je brein toch al in het gif van die middelen gedompeld is. Jaren 90, rare jaren, beetje bewust bezig zijn, maar best wel op eigen eilanden, geisoleerd.De Roland TR-909 heeft zijn succes te danken aan party drugs.
Compleet nuchter klinkt het gedrocht nergens naar. Echter na het toedienen van narcotica als coke, xtc of speed klinkt het ineens als de hemel in de hel. Vandaar ook het succes. De opkomst van de partydrugs als xtc eind jaren 80 in de dans scene viel samen met het gebruik van de TR-909 drummachine in housenummers die destijds veelvuldig vervaardigd werden.
Ben benieuwd wat de machine is van de jaren 10 van de 21ste eeuw. V-synth? MPC? VA?Ik zou zeggen prima vervangbaar door een machinedrum met distortion bak.
Tenminste dat is voor mensen die niet zo gevoelig zijn voor sentiment.
Wordt de tr-909 nog steeds gebruikt door de meeste house/technoproducers of gaat men meer gebruik maken van modernere apparatuur zoals bvb de machinedrum?
Even een antwoord op een vraag uit de startpost..
De tr-909 wordt niet gebruikt door de meeste house/technoproducers en men maakt inderdaad steeds minder gebruik van ouderwetse en beperkte spullen.
Jacken
ah, juist ja...wiki de vikia schreef:A dance technique that was popular in the late 1980s[1]. "Jacking" came from the early Chicago house music scene. The dance itself was sexually charged, with couples (often two men or two women) grinding their pelvises together.
Sorry, maar die MD + dist. combi gaat het niet redden naar ik vrees.
Ook niet bij mensen die wel gevoelig zijn voor sentiment.
Jij weet idd niet, zoals jezelf al aangaf, hoe een 909 klinkt.
Ik erken de kwaliteiten van de 808 en 303 wel, maar de sound van een 909 nee.
Huh ik heb nooit beweert niet te weten hoe een 909 klinkt ?

omdat de meeste nitwits voor het nummertje gaan en dat heeft de fabrikant maar drommels goed in desch gaten maar dat wil niet zeggen dat deze bakken dan ook pcies hetzelfde moeten klinken nutuulk... gelukkig niet...Ik bedoel, Jomox noemt zijn drummachines niet voor niks 888 en 999
wat dus duidelijk refereert naar 808 en 909. En dat geld bijna voor alle die fabrikanten op dit moment.
Dat zegt toch wel iets over de 909 in dit geval.