Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Oorspronkelijk geplaatst door RSB
die "poing" komt naar ik weet uit een mondharp.

Die poing komt vermoedelijk uit een van de u-110/220 module expansie kaartjes rollen en dat glasgerinkel zal ook wel ergens te vinden zijn in de oude roland libraries. :D We kunnen het anders the man himself vragen natuurlijk :halleluja @Cypher ??

als een mixer helemaal stil is zonder dat er bronmateriaal doorheen gaat is ie best goed :)

Vergeet niet al die mensen die geen pc hebben maar alles met hardware sequencing doen w.o. ondergetekende. Die gaat het niet alleen om het geluid, hoewel dat vet blijft, die gaat het om de hands on bediening. Dat geldt niet alleen voor de 909 maar ook voor de rest van de meuk.

Vergeet niet al die mensen die geen pc hebben maar alles met hardware sequencing doen w.o. ondergetekende. Die gaat het niet alleen om het geluid, hoewel dat vet blijft, die gaat het om de hands on bediening. Dat geldt niet alleen voor de 909 maar ook voor de rest van de meuk.

Toch valt hier wat voor te zeggen, hands on bediening is prima om inspiratie op te doen en nieuwe dingen bij toevalligheid te ontdekken, maar als je weet wat je wil of waar je naar toe wil is dat niet meer zo belangrijk en is software of een ander (goedkoper) alternatief vaak net zo bruikbaar.

Toch valt hier wat voor te zeggen, hands on bediening is prima om inspiratie op te doen en nieuwe dingen bij toevalligheid te ontdekken, maar als je weet wat je wil of waar je naar toe wil is dat niet meer zo belangrijk en is software of een ander (goedkoper) alternatief vaak net zo bruikbaar.
Wat heb je aan software als je geen pc hebt? Of draait dat ook stand alone :D

Kan er nooit vanaf blijven van al die knopjes wat soms wel vervelend is :)
Een tr909 is erg vet qua werkwijze en klank maar er zal vast wel beter/anders zijn maarja zoals hierboven al vermeld werd is het een rauwe agressieve "hardcore" bak en dat is precies wat ik maak en leuk vind.
Voor mij is hij tot nu toe onvervangbaar.
Owja en flam was ik bij de vorige eigenaar tijdens de koop al mee aan het spelen.

Ten eerste spijt het met ten zeerste als ik mensen met de volgende opmerking op hun tenen trap. De TR909 is overhyped. Er komt veel meer kijken bij de productie van een goede dancebeat. Zoals (sidechain) compressie en EQing. Bovendien is een kale TR909 helemaal uit. Klinkt echt veelste 90's. Geef mij maar gewoon software zoals battery3 of stylux RMX. Kom je veel verder mee tegenwoordig!

Sjonge jonge zeg en nog steeds loopt deze topic.
IMHO onvervangbaar door niks anders als je de tr-909 sound zoekt.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Als je écht de TR909 zoekt is natuurlijk een TR909 de beste keus. Maar persoonlijk zou ik er niks mee kunnen, en het vooral dan zonde van het geld vinden. Iedereen werkt op zijn eigen manier, maar het lijkt alsof er een hype in de lucht hangt die zegt "zolang er geen TR909 staat komen er geen dikke beats". Dat kan voor sommige artiesten wel waar zijn, die kunnen misschien handig met de sequencer van de TR909 werken, maar lang niet iedereen (ik bijvoorbeeld) prefereert de TR909 boven alles. Geef mij maar gewoon een workstation en een computer, dan krijg ik ook wel de klus geklaard.

Dus wat mij betreft is de TR909 heus wel vervangbaar.

voegt toch niets toe wat je nu zegt?

sommige mensen willen nu eenmaal die 909... omdat ze een 909 willen
niet omdat ze techno of house of whatever willen
nee, gewoon die sound + user experience

waarom daar over gediscusieert moet worden.. wil je geen 909? fijn. Dan zakt de prijs voor degene die wel 1 willen.

Ja dit soort topics gaan imho echt nergens over.
Als je de klank van een bak zoekt is toch niks vervangbaar?
Minimoog, 808, 303, Wasp, Buchla, EMU sampler etc etc.

nou ja de 909, ik zou hem wel willen hebben maar niet willen kopen :D

De Roland TR-909 heeft zijn succes te danken aan party drugs.

Compleet nuchter klinkt het gedrocht nergens naar. Echter na het toedienen van narcotica als coke, xtc of speed klinkt het ineens als de hemel in de hel. Vandaar ook het succes. De opkomst van de partydrugs als xtc eind jaren 80 in de dans scene viel samen met het gebruik van de TR-909 drummachine in housenummers die destijds veelvuldig vervaardigd werden.

tot zover mijn bullshitverhaal met waarschijnlijk aan werkelijkheid grenzende waarheid. :baco: :mega: 8D :koffie:

De Roland TR-909 heeft zijn succes te danken aan party drugs.

Compleet nuchter klinkt het gedrocht nergens naar. Echter na het toedienen van narcotica als coke, xtc of speed klinkt het ineens als de hemel in de hel. Vandaar ook het succes. De opkomst van de partydrugs als xtc eind jaren 80 in de dans scene viel samen met het gebruik van de TR-909 drummachine in housenummers die destijds veelvuldig vervaardigd werden.
Dat jij hem alleen maar goed vindt klinken als je dat soort geestverruimende middelen op hebt betekent niet dat iedereen dat vindt. Ik vind hem zo ook lekker klinken.

nou nuchter klinkt ie wel goed hier anders:
Adamski & Seal - Killer
:okdan:

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back