Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
maar eerlijk is eerlijk de producties van tegenwoordig worden niet meer met een orginele 909 gemaakt

Ik weet niet hoe je daarbij komt hoor; er worden nog zat producties gemaakt met de originele 909. Ligt er maar aan waar je naar luistert denk ik :)

Ik ga het ding niet verheerlijken want dat is nergens voor nodig - het blijft allemaal persoonlijk. Maar ik heb nog steeds geen spijt van mijn 909 in ieder geval. De combinatie van sound, sequencer en looks geeft mij gewoon een goed gevoel en dat is al genoeg reden om hem te houden :luv:

Een heerlijke drumbak die nog steeds niet verveelt vind ik!

:dubbel:

nee maar wel dat 1 van deze modellen niet de eerste was... dat was nutuulk de dr-55 van boss

blijft nog altijd lekker deze: http://www.youtube.com/watch?v=aqTTj-W4sxI (helaasch niet full length)

VET!!! je herkent hem gelijk...... gemod klinkt iets beter.

ik begrijp niet dat mensen nog steeds vast houden aan een orginele 909, de enigste reden die ik me kan bedenken is als verzamel object of nostalgie of je moet echt gebruik maken van de sequencer want dat is het enige wat in mijn ogen niet vervangbaar is, er zijn zat 909 samples te vinden van goede kwaliteit en in 2008 layeren we vaak sounds en zal BV die basis 909 kick voor een klein deel gebruikt worden en dan hoor je het verschil tussen de orginele en sample niet echt meer hoor, ik vind het persoonlijk niet meer kunnen een orginele kale 909in een productie die tijd is denk ik wel geweest en wie weet komt ie ooit nog wel eens terug, de 909 heeft zijn sporen wel verdiend maar hou je toch niet vast aan die sound er zijn 1000den vettere sounds en wees creatief maak zelf je sounds,

ik weet dat ik veel liefhebbers met dit antwoord er mee ga steken maar eerlijk is eerlijk de producties van tegenwoordig worden niet meer met een orginele 909 gemaakt, die 1000 euro kan je beter inversteren in iets wat echt toevoegd

Huh, had jij er ook niet 1??? :P:D:dubbel::stupid:doei::kont::frons:

Zelf vin ik dus ook dat ik wel zonder een 909 kan leven. Net wat Matrixxx zegt, kaal stelt ie niet zoveel voor. Voor een TR808 zou ik nog wel s kunnen zwichten, vin me 606 ook leuk maar dan wel in verbouwde versie(dus met mods).(ikwweeeethetheeeielllligschennninis)

wat gewoon fijn is als je een 909 heb of elk ander apparaat met de originele sound, is dat je gewoon tijdens het ''componeren'' je kan tweaken zodat alles perfect klinkt ..
werkt een stuk fijner dan de juiste sample proberen te vinden (als je die al heb voor dat moment)..

dus je zou eigenlijk kunnen zeggen dat het een luxe is om met zo'n drumbak te werken .. verder hangt t ook weer erg van de muziek af, in veel stylen muziek leeft de kick gewoon veel meer als je m live laat mee stampen met alle voordelen van een analoge kick, geen 1 kick klinkt dan t zelfde al beweer ik niet dat je dit ook echt zult horen maar als je bijv. 10 kicks achter elkaar hoort zul je absoluut merken dat sommige net iets anders klinken.. nu kun je dat effect natuurlijk ook een beetje namaken met wat programmeer werk maar goed, dan komen we weer uit bij punt 1, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, mits je natuurlijk zo'n bak kan betalen :)

hou je toch niet vast aan die sound er zijn 1000den vettere sounds en wees creatief maak zelf je sounds,

ik weet dat ik veel liefhebbers met dit antwoord er mee ga steken maar eerlijk is eerlijk de producties van tegenwoordig worden niet meer met een orginele 909 gemaakt, die 1000 euro kan je beter inversteren in iets wat echt toevoegd
:halleluja

geen 1 kick klinkt dan t zelfde al beweer ik niet dat je dit ook echt zult horen maar als je bijv. 10 kicks achter elkaar hoort zul je absoluut merken dat sommige net iets anders klinken..
*broebroebroebroebroebroebroebroebroebroemmm* en daar heb je de 909 dan ook vooral voor nutuulk :dubbel:

Hmm...dus als ik op m'n mpc met de eq uit het effect board over de kick en dan de frequentie van het laag via een lfo laat sweepen dan is dat veel programmeer werk?....
Niet dus....

Hmm...dus als ik op m'n mpc met de eq uit het effect board over de kick en dan de frequentie van het laag via een lfo laat sweepen dan is dat veel programmeer werk?....
Niet dus....

Tis vooral de attack (TIK) die opvallend net wat anders klinkt, maar goed wat iig duidelijk is is dat je probeert the real thing na te doen ..
als je t geld heb waarom zou je dan aan blijven prutsen?

volgens mij zijn t vooral mensen die geen 909 kunnen betalen die m afkraken (of de forum trollen onder ons :P ) :bekdicht:

Tuurlijk...toen ik die mpc kocht koste ie slechts 2500 gulden...en een 909 koste toen....oow ja...minder...

Maar heb sinds m'n vorige bericht even snel wat gemaakt op m'n mpc te demonstratie, ik kon alleen ff zo snel geen echt goeie 909 sample vinden.

Attachments

• 16 Kicks.mp3
    245,4 KB · Bekeken: 135
Tuurlijk...toen ik die mpc kocht koste ie slechts 2500 gulden...en een 909 koste toen....oow ja...minder...

Maar heb sinds m'n vorige bericht even snel wat gemaakt op m'n mpc te demonstratie, ik kon alleen ff zo snel geen echt goeie 909 sample vinden.

Mja dat klinkt dus voor geen reet :dubbel:

Vooral op de 6 seconde klinkt ie super he :okdan:

ja nee maar neuromancer... waarom zo je best doen om iets dat niet 909 is te laten klinken als 909? gewoon niet doen...

Zeker in dit geval NIET doen 8o)

Doe inderdaad maar gewoon je eigen ding, op een mpc kun je een hoop moois en 909 kicks (of slechte pogingen toe) kennen we nu wel
Wat overigens niet betekend dat ik er al genoeg van heb (uitgezonderd die slechte pogingen toe dan :P )

:biertje:

6-trak...waarom denk je dat ik zo snel geen 909 sample kon vinden?
Omdat ik eigenlijk nooit iets met specifieke 909 geluiden doe.
Wel gebruik ik in een hoop nummers de hihats uit m'n drumtraks..lekker rauw 8 bits...
Ik vind een 909 ook eigenlijk een enorm gehypte machine.
"Ja maar de sequencer", terwijl ik vrijwel 100% van de tijd sequence via Cubase.
Geluiden niet te tweaken? Leer gebruik te maken van je mengtafel (hint: EQ / Expander / Limiter / Gate )
En wat al opgemerkt werd: layeren van geluiden.

Dit zeg ik niet omdat ik geen 909 zou kunnen betalen maar gewoon omdat ik hem het geld wat er voor gevraagd wordt absoluut niet waard vind.

Geluiden niet te tweaken? Leer gebruik te maken van je mengtafel (hint: EQ / Expander / Limiter / Gate )
En wat al opgemerkt werd: layeren van geluiden.

Hint - EQ / Expander / limiter / gate / compressor en al die zooi kun je ook op je 909 gebruiken :eureka:

en layeren van geluiden kan natuurlijk ook als je een 909 heb, niks is fijner als met je eigen gemaakte samples te knutselen die je mooi heb afgesteld op je werk zodat je niet naar de juiste samples heb hoeven zoeken of met een kick moet werken die net niet lekker valt.. dus ook dat argument is niks waard :)

het lijkt alsof ik me aangevallen voel maar ik heb echt geen 909 :)

vindt t alleen altijd raar dat bepaalde mensen de 909 lopen te dissen omdat ze het apparaat over priced vinden, en dan met argumenten aankomen die nergens op slaan, kennelijk hebben ze dan toch iets met die 909

Je hebt gelijk..alles wat ik noemde kan je ook op een 909 gebruiken.

De vraag van de topic starter was of een 909 echt zo onvervangbaar is, en ik ben van mening dat ie vervangbaar is door andere apparaten.

Zelfs als je dance georienteerde muziek maakt.

volgens mij zijn t vooral mensen die geen 909 kunnen betalen die m afkraken
neen... er niet voor over hebben... maar dat wil niet zeggen dat 'we' de 909 dan maar helemaal moeten aanbidden omdat iemand er wel het volle pond voor heeft willen betalen... :doei:

Zowiezo, waarom zou ik veel geld over moeten hebben voor iets wat totaal niet doet wat ik wil?

Dit zeg ik niet omdat ik geen 909 zou kunnen betalen maar gewoon omdat ik hem het geld wat er voor gevraagd wordt absoluut niet waard vind.

Dat vind ik opzich wel het mooie aan zo'n aanschaf.. hij blijft gewoon zo waardevast als een klomp goud :D.. dus als je geld over hebt kun je er misschien beter een TR-909 van kopen dan het op een spaarrekening zetten.. ok, je loopt misschien een paar euro rente mis maar stel dat je 'm na een jaar weer verkoopt voor het bedrag dat je ervoor hebt betaald heb je voor een paar euro een jaar lang een 909 mogen gebruiken :D

Zoveel waarde hecht ik echter zelf ook niet aan een echte TR-909.. het geluid is super, maar er zijn genoeg andere vette drumcomputers/samples die net zo goed of beter klinken op een andere manier maar niet lijken op de 909. Nee, het klinkt dan niet als een 909.. maar moet dat dan? Ik word zelfs wel eens moe van altijd maar die (nagemaakte) 909 percussie in tracks :-) (al dan niet met wat distortion/effecten/anders gecompressed). Op een avondje stappen hoor je bij wijze van spreken uren achter elkaar dezelfde drums.. dus tja...

Het blijft wel een mooi ding hoor :luv:.. eigenlijk zou ik er zelf inderdaad graag een willen.... voor eventjes.. :P iemand ruilen tegen mijn MC-909? :P

neen... er niet voor over hebben... maar dat wil niet zeggen dat 'we' de 909 dan maar helemaal moeten aanbidden omdat iemand er wel het volle pond voor heeft willen betalen... :doei:

Dat hoeft ook niet, maar er is ook nog een andere optie : Gewoon niks zeggen

iedere keer roepen dat het zo'n overhyped apparaat is, wat dat betreft dragen de dissers alleen maar mee aan de hype :dubbel:

Zowiezo, waarom zou ik veel geld over moeten hebben voor iets wat totaal niet doet wat ik wil?

Wie zegt dat jij veel geld over moet hebben voor iets wat totaal niet doet wat jij wil ? :confused:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back