Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
op een beeldscherm heb je ook een veel beter overzicht van een pattern dan op een hardware bakje...
het is daarom ook onbegrijpelijk waarom sommige VSTi's waar die ongemakkelijke 16 buttons er in bouwen om zogenaamd vintage te lijken...

beeldscherm is wel goed overzicht inderdaad maar vind het soms ook erg bevrijdend geen beeldscherm te zien zodat je je op hele andere dingen kunt richten of op een andere manier de muziek kunt ervaren in het productie proces.

Ik wil geen TR-909: 2e hands, >15 jaar oud en dan nog boven de 1200 euro + hopen dat je geen bak krijgt waarmee ze gehonkbald hebben..

..maar hoofdreden is dat ik echt vrijwel geen plek meer heb,,.. :(

Ik wil WEL een rack-versie <<die 9090-kit>> - okee okee 't is een "nepper", maar goed genoeg voor mij.
JoMox kick hou ik niet zo van,,..

beeldscherm is wel goed overzicht inderdaad maar vind het soms ook erg bevrijdend geen beeldscherm te zien zodat je je op hele andere dingen kunt richten of op een andere manier de muziek kunt ervaren in het productie proces.

Een beeldscherm kun je ook afzetten nadat je controllers hebt toegewezen;)...

dat is wel waar, voor live huiver ik ook nog steeds bij PC's
Heb al een keer gehad dat Virtual DJ vastsloeg in een live set, gelukkig CD's als backup, maar rebooten, FW mixer weer aan de gang krijgen e.d. is geen pretje.

Tis dat ik kan afkloppen hier, maar mn Macbook is nog steeds ongeslagen stabiel na drie jaar toeren. Met dank aan Ableton en de brompotten van RME :)

Aan de andere kant, enkel god zelf kreeg met een blikseminslag mn 909 stil. Tot die tijd was het 17 en een half jaar pure arbeid zonder fratsen...

Omdat het geen 909 is.....lijkt me vrij duidelijk toch?
En om o.t. te blijven, alles is vervangbaar.

Alles is vervangbaar.

Buiten dat "alles" niet bestaat: ze hebben met de X0XB0X ook een angstvallig goede imitatie van de 303 gemaakt. Dat kan in theorie net zo goed met de 909 ;)

Voor het gevoel: nothing beats the real thing..8)

Maar voor het geluid haal ik 909-sounds gesampled net zo lief uit mijn Akai bakken..

Dus vervangbaar ja! ;)

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of Roland nog stug vast blijft houden aan de TR-909 patenten maar daar lijkt het op. Om dan tegelijkertijd geen nieuwe (al zijn het maar producer editions) meer te bouwen als er nog zoveel animo voor is na 27 jaar riekt toch wel een beetje naar bewust obscuur houden. Want 10.000 exeplaren dat is toch bijna niks.. hoe kan Roland uberhaupt winst hebben gemaakt met zo'n aantal tr-909 ? Er zitten verder naar mijn idee geen zeldzame niet meer te verkrijgen of opnieuw te vervaardigen onderdelen in. Klonen gebeurt dus vermoedelijk vanwege de onwil van Roland om de patenten vrij te geven.

Als ik een pure 909 klank wil is de TR onvervangbaar. Kan me echter geen enkele situatie bedenken waarbij ik een pure 909 wil horen... Dus, ehm, ja, hij is onvervangbaar maar ik hoef hem niet.

waarom nep, omdat ie geen sequencer heeft?

IK vind 't eigenlijk niet nep, maar 'k ben de puristen voor..

Ik weet niet of Roland nog stug vast blijft houden aan de TR-909 patenten maar daar lijkt het op. Om dan tegelijkertijd geen nieuwe (al zijn het maar producer editions) meer te bouwen als er nog zoveel animo voor is na 27 jaar riekt toch wel een beetje naar bewust obscuur houden. Want 10.000 exeplaren dat is toch bijna niks.. hoe kan Roland uberhaupt winst hebben gemaakt met zo'n aantal tr-909 ? Er zitten verder naar mijn idee geen zeldzame niet meer te verkrijgen of opnieuw te vervaardigen onderdelen in. Klonen gebeurt dus vermoedelijk vanwege de onwil van Roland om de patenten vrij te geven.

Welke patenten? Die zijn na 27 jaar in ieder geval verlopen.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat ik wellicht de boel wat kan nuanceren(en de link uit de poll erbij halen)

http://www.axisrecords.com/

Als dit niet je ding is, is de 909 vervangbaar. Het is een niche-machine geworden, veel mensen worden blijer van Vengeance of lekker smerig. En als je dit als Drumazon vind klinken dan is dat prima. Weg die 909.

Zoveel van die miniscule dingetjes die de echte 9 weggeven, Mills is echt een meester op die bak. De "compressie" van de mainout door oa het curieuze stereo beeld, de dynamiek tussen de toms en kick, de manier van programmeren, Drumazon doet dit gewoon heel anders. En daar zijn dan weer een hoop mensen ook heel blij mee.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back