Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
:D je bent niet zo flauw geweest om alleen 2 file-tjes van Drumazon of 2 file-tjes van de TR-909 te plaatsen, he?

nee hoor, puur even om het vergelijk aan te geven. Document1, wanneer post je nou eens wat constructiefs, is toch leuk om te vergelijken? of ben je bang dat je hem niet meer wil als ze hetzelfde blijken te klinken? is toch geen cultstatus die "beschermd" moet worden?

lijkt me wel leuk als juist jij Dramazon verkiest :D alleen daarom al :D

Ach een 909 zal ik nooit kopen waarschijnlijk, veel te veel voor wat het in mijn setup zal toevoegen. Ik snap niet waar jouw fixatie met het wel of niet klinken als een echte vandaan komt. Vooral als je zeer actief bent in 3 threads over hetzelfde onderwerp. Helaas heb k de gewoonye om te typen wat ik denk, daar moeten jullie maar aan wennen.

Verder heb genoeg hands on ervaring om te weten of ik hem wel of niet wil.

Ik heb je stem nog niet gezien Document1, zwaktebod met je grote mond, komop stemmuh jonguhh...

Ik ben heel symphatiek, zelf zo sympathiek dat ik de moeite neem om een poll op te zetten :D
Maar ik hoef me niet door een persoon continue te laten afzeiken toch?

niet lullen jongens: STEMMEN :D

zullen we anders even een test doen?

iemand even een simpel 909 patroontje opnemen? op de stereo out met standaard settings? doe ik even hetzelfde in Drumazon en dan mogen de mensen raden in een poll wat wat is?

lijkt je dat wat? dan weten we binnenkort of die echt onmisbaar is...

Als je probeert te bewijzen of 'iets anders' dezelfde sounds kan genereren als een TR-909, dan geef ik je gelijk dat dit misschien kan.
Maar een TR-909 is niet enkel een doos zonder knoppen waar een sound uit komt, het is een geheel van knoppen/sequencer etc

Waarom heb jij eigenlijk zélf hardware staan ?? Omdat jouw hardware nu nét niét door software kan gesimuleerd worden ?

Het blijft me een groot raadsel wat je eigenlijk juist probeert te bewijzen ??

Ik probeer niets te bewijzen, niemand hoeft toch te "winnen" ? puur een A/B ter informatie ende vermeack :D

Ik heb je stem nog niet gezien Document1, zwaktebod met je grote mond, komop stemmuh jonguhh...

Jij bent wel een echt triest figuur, het spijt me maar ik ben vast niet de enige die niet constant online is om te f5en in Raphie zn masturbatie thread. Het is dat jezelf zegt een 40+er te zijn. Ik had je niet ouder gegeven dan 17. Hoeveel van dit soort threads blijf je maken? Idioot. :Z :doei:

Maar toch heb je niet gestemd terwijl je wel diverse postings heb achtergelaten in het topic gisteravond :stupid

(het idioot gebeuren vergeet ik maar weer even, normaal communiceren zit er met jou niet in)

Bericht door een moderator:
Ik heb een hoop post zonder meerwaarde weggemikt.
Nu weer op het onderwerp! :)

Beste Mods,

Waarom mag de heer Raphie constant door gaan met het opstoken en opzetten van mensen tegen elkaar? Eerst was het de hiphop thread waar hij even iedereen een zandneger noemde (nooit geweten dat SF rasicme tolereert, je leert altijd weer iets), toen was het welke willekeurige track in het tracks forum en nu zon beetje iedere 909 bezitter. Ik snap niet dat jullie deze meneer met wat minder herseninhoud dan normaal zoveel ruimte geven om zijn verkniptheid tentoon te spreiden.

Groetjes,

Document1

ik heb anders ook vrij aanstootgevende posts uit jouw vingers zien komen document1..
leven en laten leven met die hap

het is met 909 pcies zoals met de SID chip... het was in eerste instantie niet zo zeer de machine maar de man, de pionier, er achter die hem heeft gemaakt tot wat ie is...

de C64 was 1 van de goedkoopste homecomputers met een redelijke power destijds maar kwam zonder enige muzieksoftware; de muziek tot 1985 kwam daarom ook niet verder dan snel vervelende simplistische klassieke bewerkingen of zelfs erger en dat allemaal met geen noemenswaarde vorm van synthese whatsoever, iig niet 1tje die je fatsoenlijk kon noemen tenzij je kale waveforms alszodanig wil bestempelen nutuulk... de SID was welliswaar binnen de homecomputer-universe een superieur ding in vergelijk met andere merken uit die tijd maar outside the box (in de grote professionele muzikanten wereld) nutuulk absoluut niet serieus te noemen met maar 3 stemmen en 1 filter...

de ommekeer begon toen programmeur en muzikant Rob Hubbard zijn eigen muzieksoftware op de C64 ontwikkelde, de mogelijkheden die toen, middels SOFTWARE mogelijk waren PLUS de verdomd knappe melodie lijnen maakte de SID tot wat het is... it's the soul that animates the flesh and bones, not the other way around...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back