Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
gast RIELEKS

...

Dat sommige mensen geen gefundeerde tegenargumenten meer vinden en daardoor enkel maar afglijden in het posten van offtopic onvolwassen antwoorden en gescheld, is hun probleem.
(en beseffen niet dat ze zichzelf daarmee hopeloos belachelijk maken en de algemene teneur naar omlaag halen)

sKeLeTvM = boring :Z

...

Dat sommige mensen geen gefundeerde tegenargumenten meer vinden en daardoor enkel maar afglijden in het posten van offtopic onvolwassen antwoorden en gescheld, is hun probleem.
(en beseffen niet dat ze zichzelf daarmee hopeloos belachelijk maken en de algemene teneur naar omlaag halen)

Nou dit gaat lekker chef. Maar blijkbaar heb je alles gezegd dus hoeven we niet tot september. Helemaal goed!

Of iemand overweg kan met, of voorkeur heeft voor de bediening van om het even welk toestel, is een heel erg subjectief gegeven en kan niet ingeroepen worden als argument
om aan te tonen dat wat een 909 doet, nl. klank en ritmeloops produceren onvervangbaar maakt.
Uiteraard laat een 909 zich anders bedienen dan een alternatief, maar dat zegt niets over hetgeen dat een 909 of zijn alternatief doet.
Want dan kan je net zo goed het soort knoppen, vormgeving en kleur gaan inroepen als argument waarom een 909 onvervangbaar is.
In het frans zeggen ze : Les gouts ne se discute pas.

Ik vind dit best een sterk argument tegen wat hierboven geschreven wordt:

Naast hoe een synth - in dit geval de Virus TI - klinkt en werkt bepaald de prijs indirect mee de ervaring.

Dus ervaringen worden bepaald door werkelijk alle aspecten. Zelfs de vormgeving en kleur van een toestel.
En dus ook de prijs die je voor een apparaat hebt moeten betalen.

Ik zie dus geen reden waarom de prijs inzake ervaring als offtopic zou worden beschouwd.
Maar het is zeker ook geen onderwerp om blijven over door te bomen.
Voor de ene is het duur, voor de andere betaalbaar. Meer kan je daar eigenlijk niet over zeggen.

Ik vind dit best een sterk argument tegen wat hierboven geschreven wordt:

Neen Matthew, dan heb je niet helemaal goed gelezen.
Vormgeving, kleur, handelbaarheid zijn aspecten die iemands subjectieve ervaring mee zullen bepalen en zeggen niets over vervangbaarheid van een toestel.

Als je vervangbaarheid van een toestel probeert na te gaan, dan moet je dat doen op basis van technische parameters die te vergelijken zijn tussen en met andere alternatieven.

Gewoon nagaan wat toestel A doet en vergelijk maken met toestel B en besluiten of het een volwaardig alternatief is waardoor A kan vervangen worden door B.

Alle bijkomende subjectieve, persoonlijke ervaringen en smaken kunnen nooit een antwoord bieden op de vraag of toestel A te vervangen is door een alternatief.
Want smaken zijn heel persoonlijk en zo divers en kunnen bijgevolg nooit als parameter dienen om een vergelijk te maken.

Na tien pagina's stront uitwisselen met HeMan is het wel klaar denk ik zo..

Vormgeving, kleur, handelbaarheid zijn aspecten die iemands subjectieve ervaring mee zullen bepalen en zeggen niets over vervangbaarheid van een toestel.

Als je vervangbaarheid van een toestel probeert na te gaan, dan moet je dat doen op basis van technische parameters die te vergelijken zijn tussen en met andere alternatieven.

Gewoon nagaan wat toestel A doet en vergelijk maken met toestel B en besluiten of het een volwaardig alternatief is waardoor A kan vervangen worden door B.

Alle bijkomende subjectieve, persoonlijke ervaringen en smaken kunnen nooit een antwoord bieden op de vraag of toestel A te vervangen is door een alternatief.
Want smaken zijn heel persoonlijk en zo divers en kunnen bijgevolg nooit als parameter dienen om een vergelijk te maken.

Prima dat jij er zo over denkt, maar ik ben het hier helemaal niet mee eens.
Ik vind smaak en andere subjectieve zaken wel meewegen in de beantwoording van deze gestelde vraag.
We hebben het over een muziekinstrument, niet over een wetenschappelijk experiment.

de galactische kruisridder :D

he-man.jpg

Waar is ie heen dan? Cloon laten maken in China bij Lorand?

Helaas heeft hij een maandje of wat geboekt op een strandstoel in dit topic. Met een pintje, heb ik zo'n gevoel...

Ik ga m'n volstrekt vervangbare 909 eens aanzetten. kijken of hij een R8 lust, voor lunch :)

Na tien pagina's stront uitwisselen met HeMan is het wel klaar denk ik zo..

Een correcte houding voor een moderator is dat hij zich zo neutraal mogelijk opstelt en zich onthoud van denigrerende commentaar.

reden dus om deze post te deleten en de thread af te sluiten.
Vergeet dan ook niet alle posts met stront van de vuilbekkers uit te vegen.

Ik vind smaak en andere subjectieve zaken wel meewegen in de beantwoording van deze gestelde vraag.

Akkoord als je bovennoemde dingen wil laten meetellen op voorwaarde dat de vraag was geweest :

"Waarom vind jij je 909 zo onvervangbaar ?"

We hebben het over een muziekinstrument, niet over een wetenschappelijk experiment.

Is het niet mogelijk om beide te doen.
Dus technische vergelijking en hoe het apparaat bediend word.

Lijkt mij de meest logische oplossing.

Constructief, chef! En heel geinterresseerd ook in wat anderen vinden van de kwestie. Ga je nou eens een keer afvragen wat je helemaal verwacht van de reacties op je herhalende stelling? Is er informatie te halen, valt er iets van te leren voor je, verwacht je nieuwe inzichten? Of wil je gewoon je eigen tekst nog eens lezen? Kan je ook doen met de scrollbar aan de zijkant ;)

Ja god, je naam tikken is zo'n gedoe op een iPad.

Het topic sluiten is niet nodig. Er staan hier en daar wel goeie argumenten tussen. Vooral het Nederlands is op niveau, daarvoor hulde.

Dat is een taalkundige dooddoener.
Je kan de originele vraag "Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?" direct al met "nee" beantwoorden, want je kan de TR909 ook vervangen voor een bord muesli.
Nergens in de vraag worden voorwaarden of variabelen vermeld waarmee rekening moet worden gehouden.

Jij neemt de vrijheid enkel het geluid en de mogelijkheden van het apparaat mee te laten wegen.
Ik neem graag de vrijheid de door jou eerder in een thread over de Access Virus genoemde variabelen ook mee te laten wegen.

Ik ga even naar een verjaardag, als ik terug kom is de bui over en iedereen op vakantie goed?

anders sluit je hem toch gewoon net als al die andere?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back