Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Alles is al gedaan, en dan "nu" en "wij" als ultieme uitkomst van alle pogingen. Ik denk dat dat de huidige stand van muziek wat overschat, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Volgens mij zijn we maar net begonnen ;)

Maar goed, de 909 ging het om. Heb hem al zo'n 20 jaar staan en dan komt zo'n Autechre-album als Oversteps voorbij en hop, kan het dus toch weer net even anders klinken. Maar wel meteen herkenbaar 909. Conclusie? Volgens mij zijn we nog lang niet uitge909t...

En dat is maar goed ook!

Laatst gewijzigd:
t wordt een beetje uit zn verband gerukt nu :D
t ging om die 909 solo breakdinges toch
vond ik saai
toen werd er een jazzmuzikant bij gehaald
toen was een 909 ineens t zelfde als een drumstel?
en toen was ineens house geen muziek meer?

Ja want borsato met een strato???
Dat is een ziek plaatje van ... Binnen! ;)
oja OT!
Ik kan me best voorstellen dat
al die "house" muziek e.d. ook ontstaan geweest zouden zijn zonder die hele tr909 toch?
Dus...

Het probleem is dat de meeste de TR909 een god status toewijzen omdat de hudige generatie is opgegroeid met Fruity Loops en processed vengeance samples, zij hebben alleen maar over die bak horen fluisteren. Maar heb je hem gehad en ken je de alternatieven, dan is die niet bijzonder meer.

Ik had hem i.d.d. vroeger aan m'n Mackie 8 bus hangen. (zo'n ongeveer 15 jaar geleden)
Ik ben nu 40, produceer al vanaf m'n 14e, begonnen op de MSX :D draai dus al even mee.

nee, viel zeker niet tegen TR909 kinkt gewoon goed, maar ik ben DAW geil, dus gebruikte hem alleen als soundgenerator, heb er nog nooit een pattern op ingeslagen. Voor DAW gebruik zijn er zat alternatieven die net zo mooi de sounds triggeren. Daarom zeg ik, als instrument heel mooi, maar als soundgenerator zeker niet uniek. Ik heb toen m'n studio verkocht en ben pas een paar jaar geleden weer echt intensief begonnen en was voor mijn situatie veel beter af met Drumazon.

Het probleem is dat de meeste de TR909 een god status toewijzen omdat de hudige generatie is opgegroeid met Fruity Loops en processed vengeance samples, zij hebben alleen maar over die bak horen fluisteren. Maar heb je hem gehad en ken je de alternatieven, dan is die niet bijzonder meer.

ik ken hem ook andersom:
stonden twee gasten tijdens het opbouwen naar m'n 909 te staren...
zegt de een: oh, hebben ze die nu ook van roland? ik heb tenminste de originele software versie...

:mexico:

ik ken ook producers van die leeftijd die zoveel albums hebben uitgebracht en mij vertellen dat ze soms toch zeer sterk het idee hebben dat ze wat missen nu ze al hun hardware de deur uit hebben gedaan en met software werken.
ik zou van mijn levensdagen mijn 909 niet de deur uit doen, al is het omdat die in fonkelnieuwe staat verkeerd en ik weet dat ik er mijn leven lang in volle plezier van kan genieten. gaat mij niet gebeuren dat ik over 10 jaar zal zeggen.. hmm ik mis dat toch wel

klopt ook hoor DM, als ik hem nu zou hebben staan in mint conditie zou ik hem ook houden, alleen al om naar te kijken en af en toe aan te raken, blijft een geile bak. Alleen rationeel is het voor mij niet :D

klopt ook hoor DM, als ik hem nu zou hebben staan in mint conditie zou ik hem ook houden, alleen al om naar te kijken en af en toe aan te raken, blijft een geile bak. Alleen rationeel is het voor mij niet :D
dat snap ik ook wel weer, goedkoop zijn ze niet nee.
ik heb ook jarenlang met mijn drumstation gewerkt omdat ik het geld niet had.

Maar dat zijn denk ik ook 2 veschillende discussies:

- de sex appeal van de 909
- de vervangbaarheid van de 909

pride of ownership is altijd als liefhebber een goede reden om iets te kopen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back