Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Of ik een 909 onvervangbaar vind..
Ik vind het een te gek apparaat,
Zou de sequencer zeker gebruiken.
Ik kan er alleen niet zomaar een kopen.
Ik zou de originele sound ook flink bewerken.
De reden dat ik hem zou gebruiken is vooral omdat ik van tweaken houd, en omdat ik voor al mijn sounds zon goed mogelijke bron wil hebben.
Ik denk dat ik het wel red zonder.
Overigens zou ik hem wel gebruiken als ik er een had.
Maar ook mijn drumazon en mbase zou ik nog gebruiken.

de swing is onvervangbaarvan de 909,
verder de "extern instrument bank "om andere drumbakjes mee aan te sturen natuurlijk.
persoonlijk gebruik ik de 909 voor alle drums,en de genoqs oktopus als sequenser voor
synth dingetjes,ik wil niet anders meer.alles realtime on the fly invoeren

Laatst gewijzigd door arend; Vandaag om 09:31 Reden: uppercut:)

...wel vet die genoqs apparatuur trouwens, nog nooit gezien.

ja maar alleen leuk voor step write,
ben je een pianovirtuoos ,kan je beter cubase nemen ofzo

de swing is onvervangbaarvan de 909,
verder de "extern instrument bank "om andere drumbakjes mee aan te sturen natuurlijk.
persoonlijk gebruik ik de 909 voor alle drums,en de genoqs oktopus als sequenser voor
synth dingetjes,ik wil niet anders meer.alles realtime on the fly invoeren

ik had die genoQs Octopus nog nooit gezien, ff een videootje gechecked...FTW :P
zocht al een tijdje naar een vette 'step'sequencer en volgens mij ben ik verliefd XD
EN... precies net een vrouw...wat een prijs! haha

mmm oja, wat betreft de 909, heb m nooit zelf gehad, maar mijn overtuiging is dat je uit elk geluid elk ander geluid kunt halen met de juiste effecten.. hoe vergaand dat ook moge zijn...
Ik denk dat het voornamelijk de sequencing-opties van de 808/909 zijn, die m zo gewild maken. Gebruik zelf een MPC2000XL om mijn jomox airbase99 te besturen, op zich best relaxt, maar om snel ritmes te veranderen en in te spelen is een pain in the ass zodra je ook maar enigzins merkbare latency hebt. Een stepsequencer biedt dan duidelijk een uitkomst (waarom ik dus ook een tweede (step)-sequencer ernaast wil hebben voor de drums alleen). En als ik dan ANDEREN mag (/moet?) geloven, is de stepsequencer van de tr's onverslaanbaar. Zou m graag wel een keer willen uitproberen, maarja, weinig mensen in mijn directe omgeving zijn zelf ook bezig met muziek maken, laat staan analoog en met een tr..

In alle jaren dat ik muziek maak (inmiddels zo'n 13 jaar) heb ik heel wat 909 klonen en samples gehad en zo geprobeerd te gebruiken om het ultieme 909 geluid te hebben.. alhoewel ik in de buurt kwam had ik altijd het gevoel dat ik wat miste. Op een dag werd alle mythe bevestigd toen ik een puntgave 909 in doos in mijn armen sloot en in mijn studio aansloot. Het laag, de punch, de groove.. ja, deze gaat echt nooooooit weg

ikDenk dat de menige er wel over uit zijn dat je,- of een tr-909 onvervangbaar is -of vervangbaar. als ik die draad lees over Nick van der wal hoef je geen 909 te hebben om iets "goeds" te maken als je het goed vind in iedergeval, dat is waarschijnlijk het punt hier. er is echt niemand die je raar aan kijkt als je geen 909 hebt.

"In alle jaren dat ik muziek maak (inmiddels zo'n 13 jaar) heb ik heel wat 909 klonen en samples gehad en zo geprobeerd te gebruiken om het ultieme 909 geluid te hebben.. alhoewel ik in de buurt kwam had ik altijd het gevoel dat ik wat miste. Op een dag werd alle mythe bevestigd toen ik een puntgave 909 in doos in mijn armen sloot en in mijn studio aansloot. Het laag, de punch, de groove.. ja, deze gaat echt nooooooit weg "

A. zou jij niet een stukje bass drum lowtom willen plaatsen.

ik vond mijn 909 een fijne bak, krachtig, smerig,rommelig maar altijd een stevige basis die door zijn kleine imperfecties nooit ging vervelen. met samples kreeg ik dit gewoon niet voor elkaar. mijn 909 gesampeld in de mpc2000xl was op zich best aardig, in ieder geval veel beter dan de samples die je overal vind.

heel erg stom dat ik dat ding heb verkocht:(

je kan toch de seq van je 707 gebruiken. die is vrij wel het zelfde

tr-727, tr-707, tr-909, hebben alle midi out

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back