Ja, de meeste interviews van meneer Richard kan je niet echt van zeggen of het nou onzin is of niet,
ik heb ook aardig geexperimenteerd met het benaderen van deze sound, ik had toen de tijd alleen een alpha juno staan en heb daar veel mee gedaan, vaak flinke release settings op de pad sounds, cheapo cassette decks zijn goed, vooral als ze verengalm hebben ingebouwt (dat word weer duurder)
Wat bij mij ook goed werkte was om veel dingen via een cheapo tube ampje uit te sturen naar 2 oude britste makelarij speakers dat op te nemen met een jaren 50 stereo mic die ik van marktplaats heb opgepikt voor 2 tientjes, en dit signaal met de originele track mengen. Moet je wel een kamer uitkiezen waarvan de natuurlijke acoustiek je mooi lijkt toe te voegen aan de track. probeer ook eens opnemen met DBX uit op je tapedeck, en vervolgens met DBX aan weer terug opnemen, en dan flink oversturen op de opnames. Dit werkte voor mij heel goed, helaas is die hele computer gecrasht en heb ik geen backup, mijn werk van 3 jaar was weg. Toen ben ik me meer op acid/house achtige dingen gaan focussen.
Als je dit veel doet gaan je bandjes wel helemaal verslijten, daar kan je overigens ook weer interesante dingen mee doen, met versleten bandjes.