Warme sounds als in Selected Ambient Works 85-92?

hmm die boss die ik bedoelde is de se-50 maar die kwam uit in 1990, zou eventueel nog kunnen..

er zit trouwens volgens mij echt geen matrix1000 in hoor.
raar hardnekkig gerucht. ging oorspronkelijk over saw 2 en daar zit 100% zeker weten geen matrix1000 in.

leek vraag :
over welke tapes hebben we het dan ?
er zijn toch verschillende systemen.

Mischien een link naar een tape topic ?

Gewoon boerekool cassettes

300px-Teac.jpg

Ja dat Matrix verhaal, ik begrijp wel waar dat vandaan komt want een paar van die presets van de M1000 lijken heel erg op geluiden uit SAW II...

over dat tape verhaal: ik kan dit bevestigen, heb laatst een tascam 4-track aangeschaft. 't mengpaneel op dat ding klinkt top (wel veel ruis) en de sound van tape is heerlijk. je draait gewone chroom-80 bandjes op dubbele speed en dan twee kanten tegelijk (l,r kant a, l,r kant b = 4 tracks)

op zich een aanrader, maar het is wel beetje gedoe om dit in moderne setup te verwerken .. bedoel, moet je eerst dumpen naar tape en dan weer naar je computer enz, en dan flutter dus loopt niet meer sync, moet je vervolgens je tape gaan pitchen enz. heeft ook wel weer zn charme

btw dat prophet 2000/3000 verhaal ben ik ook wel eens tegengekomen.

goh ik dacht altijd dat die zapige (in positieve zin) aphex twin strings uit een ARP synth kwamen .. zo klinkt het beetje.. misschien ben ik in de war met latere albums.

Ga idd weereens wat opzetten van Richard, is alweer tijdje geleden dat ik dat heb geluisterd :P z'n laatste werken vond ik wat matig (na come to daddy album)

Maargoed, iedereen heeft weleens kijkje in de keuken willen nemen van Richard James.. begrijpelijk.
Alleen al zou ik weten met welk apparaat hij exact dat album heeft volgespeeld, dan voel ik niet direct de drang om
dat ook te gaan doen.

Hehehe....geen woorden maar daden!

Mooi voorbeeld :okdan: Hieruit blijkt maar weer dat je met oude "afgeschreven" bakken wel degelijk interessante muziek kan maken. Maar eigenlijk mag dat geen verrassing zijn.

Mijn 2 D-110's gaan voorlopig niet de deur uit in ieder geval.

hehe wie heeft er nog een mt32

kheb iig weers een s330 sampler/en waarschynlijk een fz1 casio aangeschaft ,....lekker weers lofi te gaan
=)

ooit las ik eens dat ie veel gebruikt maakt van een prophet 2002.
Niet dat weet of het klopt maar deze zag ik hier nog niet passeren

see see iedereen heeft van alles gelezen maar moeten we niet een keertje een lijst met artkeln maken ,...
waar ales terug tevinden is

:engel:

iig ik denk e;lk album wel zn eigen speciefieke sound heeft
analord heel anders dan de ambient works en ...druqs helemaal weer anders denk zelfs veeeel software/ tecniek programmatjes qa programmering te horn ,..

square pusher ook briljante nrs trouwens
:eureka::halleluja
nog meer te raden wat / waarme ..iig weet ik dat square meneer een geniale bassplayert is ,..en veeeel zelf doet

SAW moet je niet willen ontleden, maar gewoon luisteren ;) (en genieten)
SAW was en is voor mij nog steeds 1 van de grootste inspiratie bronnen.
Ik denk dat ik de cd zelf al 3 of 4x gekocht hebt. Gewoon stuk gedraait de vorige's.

Roland DEP-5, Matrix 1000, SH-101

DEP-5 heb ik ook staan, klinkt erg lekker..... zo heet als dat ding wordt heb ik echter nog nooit met een apparaat meegemaakt. Je kan je hand er absoluut niet opleggen!

Zou dat het geheim zijn van die "warme" sounds? :D

DEP-5 heb ik ook staan, klinkt erg lekker..... zo heet als dat ding wordt heb ik echter nog nooit met een apparaat meegemaakt. Je kan je hand er absoluut niet opleggen!

Zou dat het geheim zijn van die "warme" sounds? :D
Waattt??!!! Nog steeds wordt die ruisbak gebruikt? In 1986 was dat misschien tof, maar tegenwoordig?
Ik vond de DEP-5 toendertijd ijziger klinken als een Alesis Multiverb.

Waattt??!!! Nog steeds wordt die ruisbak gebruikt? In 1986 was dat misschien tof, maar tegenwoordig?
Ik vond de DEP-5 toendertijd ijziger klinken als een Alesis Multiverb.

Ruisbak :? Niets van gemerkt hoor. Vind die galm juist erg fijn klinken.... en sowieso ben ik een beetje blijven hangen in '86, dus dat verklaart misschien het een en ander :D

Back