Warme sounds als in Selected Ambient Works 85-92?

]
Hij heeft niet 7 jaar aan een stuk met dezelfde setup en synths gewerkt.. onmogelijk

Dat SY verhaal gaat over SAWII

verder snap ik niet wat zo speciaal is aan de sound, als ik ambient-gewijs met een synth ga spelen moet ik meestal mijn best doen om NIET zo te klinken.

Ja en dan...dan klink je als iedereen anders? steriel en kil ofzo?

met samples uit de W30 en dan 'gemasterd' op casette, klonk mijn muziek ook veel beter : )

mischien is dat alleen, als je als kind tape-te vd radio : )
en een casette walkman had.
over tien jaar nemen filmakers op MEGA HD op, en coderen het daarna tot 700 MB DivX, omdat dat hen dan weer
dat heerlijke gedownloade film gevoel geeft....

net als bier uit blik, eigenlijk niet te zuipen, maar het doet je denken aan die toffe middagen in het park....

zeker mee eens: ESQ heeft die sound, sfeervol ook vanwege de vacuum fluorescent display.

zelf trouwens ook helemaal verliefd op het geluid van Vulvaland (Mouse on Mars) en Incublabla van Autechre.
en Disjecta / Seefeel (beetje veel WARP : ) )
jammer dat ze nu allemaal doorgeglitched zijn btw

Hij heeft altijd leuke verhaaltjes die Richard James, alleen geloof ik er nooit geen woord van. Maakt niet uit verder, want het is vermakelijk leesvoer meestal :)

...die verhalen moeten ergens wel kloppen natuurlijk anders had zn muziek nooit zo geklonken- lijkt me duidelijk...:P

Dit kan je echt met van alles maken .. het zijn meer de akkoorden, melodien en de totale sfeer die het vooral warm 'maken' ..

...die verhalen moeten ergens wel kloppen natuurlijk anders had zn muziek nooit zo geklonken- lijkt me duidelijk...:P

Wat een aantal detroit boys blaten is ook een soort zelf mystificatie. :koffie:

Je gaat me toch niet vertellen dat er in Detroit geen gemuteerde afstammelingen zijn van zwangere Afrikaanse slavinnen die op weg naar Amerika over boord zijn gegooid en zich onder water hebben voortgeplant?
Zo voelen ze zich misschien zo maar daar blijft het - vrees ik - toch bij .. :D

ik zou met een analoog niet dat soort percussieve bel-achtige soundscapes kunnen maken, daar is FM veel beter in. Zeker als er in die bak ook nog (digitale) filters zitten zoals bij de SY's. Mooi voorbeeld is ook bv The Shutov assembly van Eno, ik meen dat die vnl met een TG77 is gemaakt(module van de SY's).

matrix 1000 = best goed in bellen metaalachtige geluiden hoor,

Ff de MT-100 (eh ja das een MT32) aangezwengeld

http://www.moosleybay.com/afx.mp3

En dis nog niet eens op cassettebandje opgenomen

Die reverb die in de MT zit heeft echt die sound, er moeten vast wat budget Roland effecten reverbs uit die tijd zijn met dezelfde reverb?

Hehehe....geen woorden maar daden!

Mooi voorbeeld :okdan: Hieruit blijkt maar weer dat je met oude "afgeschreven" bakken wel degelijk interessante muziek kan maken. Maar eigenlijk mag dat geen verrassing zijn.

Mijn 2 D-110's gaan voorlopig niet de deur uit in ieder geval.

misschien interessant om te melden dat een matrix 1000 ook fm kan (filter fm). en daarmee kun je heel goed belachtige geluiden maken. het is zeker geen yamaha fm, maar het gaat ver voorbij wat je denkt uit een analoge bak te kunnen halen.

Dit kan je echt met van alles maken .. het zijn meer de akkoorden, melodien en de totale sfeer die het vooral warm 'maken' ..

Dit.
En als je ouwe bakkies gebruikt gaat het wat makkelijker/sneller want die klinken van zichzelf al brak en mat. :D

ooit las ik eens dat ie veel gebruikt maakt van een prophet 2002.
Niet dat weet of het klopt maar deze zag ik hier nog niet passeren

Laten we niet vergeten dat Richard net zoveel een eigenzinnige audio-engineer is als een briljante muziek-knutselaar.

was in het verleden al eens op zoek gegaan en vond toen dat hij in die tijd vooral een sh101 met audio to filter modulatie mod, en casio fz1 als sampler gebruikte.
en basedrum is veel 2 keer 808 tegelijk. had hij geloof ik op analogue heaven beschreven hoe hij dat deed.

die roland mt32 reverb lijkt er idd erg veel op wow.
volgens mij was er een boss multi effect die in die tijd populair was, ben naam even kwijt.

opgenomen op tape klopt ook wel lijkt me.

misschien interessant om te melden dat een matrix 1000 ook fm kan (filter fm). en daarmee kun je heel goed belachtige geluiden maken. het is zeker geen yamaha fm, maar het gaat ver voorbij wat je denkt uit een analoge bak te kunnen halen.

Dat klopt, een Matrix-1000 is ultrastabiel en heel diep te tweaken. Vaak zijn analoge synths gewoon te lomp en te bruut met FM, maar een Matrix-1000 is wat meer kristalachtig.

Back