Ik maak een nieuwe draad aan omdat ik anders in een andere draad (over de Micro Modular) van Snathan veel te veel afwijk van het oorspronkelijke onderwerp.
Ik ben ook zo'n drummer, die perse wil drummen en Synth bespelen tegelijk. Ik weet dat het kan, maar hoe... Inmiddels ben ik iets te weten gekomen over MIDI, wel ben ik een beginner daarin.
Ik heb 2 drumtriggers (bass en tom) en wil daarmee iedere keer als ik de bass speel de volgende stap in een sequence laten afspelen (ik denk dat ik zo moet beginnen, anders zie ik door de bomen het bos niet meer) dus dat hij gewoon een vast volgorde afwerkt. Ik heb een Trigger, MPC500, JP8080 en een Mbass. Ik heb alle manuals zo'n beetje doorgespit (kost me mn halve vrije dag
) maar ik kom er niet uit. Oh ja, ik wil geen computers gebruiken...
Edit: Of moet ik de MPC als sampler gebruiken (dat ik de performance er dan in zet) en de pads in een sequence na elkaar aansturen. kan dat eigenlijk?
Help
Ik ben ook zo'n drummer, die perse wil drummen en Synth bespelen tegelijk. Ik weet dat het kan, maar hoe... Inmiddels ben ik iets te weten gekomen over MIDI, wel ben ik een beginner daarin.
Ik heb 2 drumtriggers (bass en tom) en wil daarmee iedere keer als ik de bass speel de volgende stap in een sequence laten afspelen (ik denk dat ik zo moet beginnen, anders zie ik door de bomen het bos niet meer) dus dat hij gewoon een vast volgorde afwerkt. Ik heb een Trigger, MPC500, JP8080 en een Mbass. Ik heb alle manuals zo'n beetje doorgespit (kost me mn halve vrije dag
) maar ik kom er niet uit. Oh ja, ik wil geen computers gebruiken...Edit: Of moet ik de MPC als sampler gebruiken (dat ik de performance er dan in zet) en de pads in een sequence na elkaar aansturen. kan dat eigenlijk?
Help
Laatst gewijzigd: