kubrick
Gedeactiveerd account
ligt er aan, als je een realtime tweakfreak bent is het misschien wel wat...
maar voor iemand die een geluid in zijn hoofd heeft zitten en dat nagenoeg in een instant kan vertalen naar parameter standen is het ook een koud kunstje op een bak zonder knoppen...
ik heb liever een bak zonder knoppen en veel mogelijkheden dan een bak met veel en weinig mogelijkheden...
Roland D-serie is goed te doen... ook zonder PG
Ieder zijn meug. En ik ben het er zeker ook over eens met mensen die liever digitaal te werk gaan(gingen). Iedereen heeft hier eigenlijk gelijk. Het is gewoon een kwestie van: smaak, voorkeur,.... En iedereen heeft gelijk (analoog of digitaal). Eigenlijk kan je daar moeilijk een punt van maken. Maar wel interessant om andere meningen of ervaringen te horen. Ik geloof ook wel in het digitale tijdperk. Maar face-it: het is niet voor niets dat het analoge tijdperk wordt ge-emuleerd, door het makkelijke systeem. En dat er verschrikkelijke bedragen worden neergeteld voor één of ander analoog synthje, die het uiteindelijk niet waard is, heeft natuurlijk ook te maken met het geluid wat het weergeeft. En binnen 15 jaar is een Roland D-20 of zo, THE sound. En dan zal men 2000 euro gaan betalen voor deze synth. Muziek is iets relatief. Morgen kan het zijn dat een D20 het van het is. En probeer dan maar eens een Roland D-20 aan minder dan 500 euro te vinden. Alles is vergankelijk. Ook geluiden.
Laat u niet vangen aan het commerciele gebeuren en wees geen wannabe monkey. Probeer eens iets origineels te maken IPV te doen wat al 10000000000000000 is gedaan.
Laatst gewijzigd:

De Andromeda wordt m'n allereerste synth. Dat ding intrigeert me gewoon. Heb ook al een paar boeken gelezen/besteld over soundsynthese!