Waarom Rewire?

Bren Gun

Ingeburgerd
Ten eerste vond ik het altijd al hel om het snel aan de praat te krijgen.

Ten tweede, als ik het aan de praat kreeg, vond ik het altijd vaag werken met teveel gezeik en gedoe.

Dus waarom Rewire gebruiken? Geef me redenen ervoor. Als je een DAW gebruikt of Reason kun je net zo goed gewoon beide apart gebruiken. Eerst Reason, dan bouncen, dan in de DAW zetten voor verdere processen. Je kan net zo goed alléén Reason gebruiken met de primitieve mixer en zo om het goed te laten klinken qua geluid.

De moeite die het me zou kosten om dit ding goed aan de praat te krijgen, het snel en effectief te gebruiken, enzovoorts, is me het niet waard. Het lijkt me meer een overbodige luxe. Maar misschien kan iemand me uitleggen waarom Rewire zo geliefd is bij sommigen.

Hier ook geen probleem met rewiren. Zelf vind ik het best handig om bv. snel iets te maken in Ableton wat je dan direct in Cubase kan terug horen in de rest van een opgebouwde track. Is het vet saven, wegschrijven en herimporteren. Maar kan iemand me in godsnaam uitleggen hoe ik Rebirth kan rewiren in Cubase? Het lijkt wel of Rebirth een filetje mist. In Cubase staan de rewire kanalen maar geen gehoor.....Open ik eerst Rbirth en dan Cbase dan sluit ie automatisch weer rbirth...

ik snap het probleem niet. rewire is zo simpel, precies zoals nomore al zegt.

heb je wel gewoon de manual gelezen, in plaats van als het even niet werkt er gelijk op af te geven ?

Rewire is een briljante uitvinding! Ik gebruik het bij Cubase in combinatie met Reason. Op die manier heb ik alle instrumenten van Reason gewoon op de mixer er in de arranger van Cubase. In feite heb ik dus een compleet Rack in Cubase erbij! (ik gebruik de sequencer van Reason niet...)

Ook geen probleem om het te laten werken: Cubase opstarten, vervolgens Reason opstarten, en dan in Cubase alle rewire kanalen aanzetten. Vervolgens zijn alle (virtuele) audio én midi verbindingen tussen Cubase en Reason gemaakt! :okdan:

Dat is precies wat ik doe, elektrovolt. Maar het is altijd leuk om te klagen erover en het te bekritiseren ;)

Back