problemen met herkenning van de novation nova

SycoIllness

Stamgast
Ik heb nu een novation nova. Ik wil hem laten herkennen in cubase 4. Ik ga dan naar install device maar dan weet ik niet meer wat ik moet doen. De manual van de nova heb ik ook, maar wil de synth van uit cubase kunnen bedienen en moet schijnbaar iets met control changes doen en iets met de bank selection doen maar wat???
Wie kan me helpen.

mvg Jules Bezems

Ik heb nu een novation nova. Ik wil hem laten herkennen in cubase 4. Ik ga dan naar install device maar dan weet ik niet meer wat ik moet doen. De manual van de nova heb ik ook, maar wil de synth van uit cubase kunnen bedienen en moet schijnbaar iets met control changes doen en iets met de bank selection doen maar wat???
Wie kan me helpen.

mvg Jules Bezems

je moet mixers maps of device dingen voor je nova downloaden en die dan in cubase laden .. geloof dat die dingen wel op de novation site zijn te vinden of anders community groups/forums

Ik heb het net bekeken maar hij doet niks in cubase staan standaard al wat synth die je kan selecteren daar hoef je verder niks te doen maar de nova moet ik zelf instellen dus heb je nog andere opties???

mja zoals ik al zei je moet eerst device/mixer maps downloaden en dan die inladen in cubase (midi poorten goed zetten) en dan kan je de zooi als een vst achtige synth bedienen .. cubase is niet plug & play dat je alles maar aan je midi poorten kan hangen en cubase zelf ziet wat jij daar allemaal heb (al zou t natuurlijk wel mogelijk kunnen zijn gezien sounddiver dit bijv. wel kan)

maar goed, wat ik zelf persoonlijk handiger vindt is om gewoon de synth te bedienen op de synth zelf (behalve patches maken) en dan evt kijken welke cc's je heb uitgestuurd (de nova stuurt geloof ik cc's vanaf elke knop) en dan die evt. later wat bijwerken..

Oke thanks maar als ik dan een audio mix down doe hoor ik niks wat heb gemaakt en is het ook mogelijk om bijv soft fx plugins over een hardware synt te gebruiken[ moet ik dan bijv een group channel aan maken]??

je werkt met midi .. dus als je een audio mix down wil maken moet je eerst je midi info afspelen en de outputs van je nova opnemen ..
hiervoor moet je dus een audio spoor naast je midi spoor aanmaken ..

je kan evt. later weer vst plugins over dat audio spoor gooien

Back