Roland TR-606 / TR-808 gezocht

Status
Please reply by conversation.

Otlen

Lid
Ik zoek een TR808.

Oei.. is het zo erg?

Ik zit trouwens met een enorm dilemma.. ik heb 2 303's. Zal ik 1 303 weg doen en daarvoor in de plaats een 808 kopen of liever wat doorsparen en mijn 2 303's houden met een 808 erbij?

Die TB 303 weg doen, als ie in goede staat verkeerd aan mij verkopen:W

Op verkoop valt geen pijl te trekken.
Soms 6 maand niets en dan weer 3 per week.
Dus gewoon geduld hebben.

Die TB 303 weg doen, als ie in goede staat verkeerd aan mij verkopen:W

Sure.. als je een 808 hebt zal ik erover nadenken :)

Het is echt verschrikkelijk :D

Nee hoor, zo hard ben ik niet op zoek, dus ja!

Het scheelt dat je de drumsounds uit andere apparaten kunt krijgen (in tegenstelling tot 303 want dat is tot nu toe niet geevenaard). Maar ik wil graag alleen nog maar analoog, geen pc en geen (groovebox-)romplers meer.

Een 808 heb ik. Zelfs eentje in uitzonderlijke staat, om jullie maar even lekker te maken! Maar die gaat sowieso niet weg, om dezelfde reden dat jullie er een zoeken. Als je je 303 verkoopt, heb je wel centen:P

Het scheelt dat je de drumsounds uit andere apparaten kunt krijgen (in tegenstelling tot 303 want dat is tot nu toe niet geevenaard). Maar ik wil graag alleen nog maar analoog, geen pc en geen (groovebox-)romplers meer.

Nou, ik moet zeggen dat mijn mpc niet zo levendig kan zijn als een echte 808 en dat mis ik wel. Met name de kleine tweaks aan snares, kicks en hats mis ik wel nu!

Maar om helemaal alle grooveboxes en romplers etc uit de studio te bannen vind ik wel ver gaan. Ook die zijn vaak genoeg erg leuk om mee te spelen!

Nou, ik moet zeggen dat mijn mpc niet zo levendig kan zijn als een echte 808 en dat mis ik wel. Met name de kleine tweaks aan snares, kicks en hats mis ik wel nu!

Maar om helemaal alle grooveboxes en romplers etc uit de studio te bannen vind ik wel ver gaan. Ook die zijn vaak genoeg erg leuk om mee te spelen!

Ja klopt wel, ik ga ook niet alles weg doen, vooral omdat je er naar verhouding te weinig voor terugkrijgt. Een MPC is ook niet echt een groovebox tenminste... er zit weinig tweakable op, in tegenstelling tot bijv. een quasimidi 309.

Is die Xbase888 geen redelijk alternatief?
Het is geen echte clone maar bepaalde geluiden komen erg dicht bij een 808. Zojuist even de voorbeelden gecheckt en hij mist vooral de specifieke hihat en snare sound maar is toch wel een stuk veelzijdiger dan een 808 zonder te kil/koud te klinken. Iets waar een machinedrum imo toch wel wat last van heeft.
Verder kun je lekker tweaken en heeftie een (zo te zien) makkelijk te editten stepsequencer aan boord.

Is die Xbase888 geen redelijk alternatief?

Zo kun je je ook afvragen of de acidlab geen alternatief is voor de 303. Het is toch niet het echte, hoe dicht ze ook in de buurt komen. Misschien leuk voor erbij (als je nog geld over hebt na aanschaf 303 en 808).

Die kost trouwens 1038 euro... daar heb ik ook een 808 voor...

Zo kun je je ook afvragen of de acidlab geen alternatief is voor de 303. Het is toch niet het echte, hoe dicht ze ook in de buurt komen. Misschien leuk voor erbij (als je nog geld over hebt na aanschaf 303 en 808).

in principe heb je wel gelijk... een ander alternatief dan maar: gemodde 606. je mist wel de cowbell en rim maar kost niet veel. Kun je later alsnog die 888 erbij kopen voor die extra geluiden. ;)

in principe heb je wel gelijk... een ander alternatief dan maar: gemodde 606. je mist wel de cowbell en rim maar kost niet veel. Kun je later alsnog die 888 erbij kopen voor die extra geluiden. ;)

606 heb ik ook aan zitten denken, past ook leuk bij een 303 en kost 1/4 van een 808. Maar ja, 606 is ook al zo zeldzaam...

Ok, ik voeg eraan toe: 606 gezocht... mod: kan de titel aangepast worden?

Status
Please reply by conversation.
Back