zelf een clipje bij je muziek maken

Ferry123

Ingeburgerd
Even benieuwd.

Ik ben van plan een van de nummers die ik heb gemaakt te voorzien van beeld. Nu heb ik MovieMaker op mijn pc zitten, maar misschien weten jullie andere programma’s die fijn zijn om mee te werken en waarmee je zonder al te veel problemen fragmenten uit gedownloade filmpjes kunt importeren en bewerken. Het lijkt me namelijk erg leuk om ’s een clip in elkaar te ‘knutselen’.

Dank!

Je kunt denken aan Vegas of Premiere, wel wat duurder, maar wel flexibel.

Toevallig laatst ook op zoek geweest

heb Cyberlink powerdirector gebruikt en Pinnacle studio ultimate, op t eerste gezicht leken beide sprekend op elkaar, maar toen ik ermee aan de slag ging had ik toch de voorkeur voor powerdirector .. opzich kun je er erg leuke dingen mee doen maar t blijft er toch een beetje prutserig uit zien als je met effecten en text aan de gang gaat, gewoon zonder text en alleen fades voor overgangen gebruiken zag er dan wel weer goed uit.. ben zelf eigenlijk wel benieuwd wat qua software op dit gebied het neusje van de zalm is ..

binnekort de tip van Scarum maar eens checken (bedankt Scarum!)

Final Cut Pro, maar dan heb je wel een Apple nodig...
Premiere is wel redelijk vergelijkbaar met Final Cut, maar vergeet niet dat het toch al gauw richting de 1000 euro kost als je het legaal wilt doen...:biertje:
Anders is Avid goed, maar ook wat aan de dure kant

Ik denk niet dat er een goedkoop programma bestaat dat effecten en transitions heeft die er niet ultracheesy uitzien. Maar niet getreurd, ik zou zeggen, gebruik gewoon geen effecten en zoveel mogelijk harde lassen, dat is sowieso mooier (colorgrading e.d. kunnen wel iets toevoegen, maar volgens mij kun je dat niet echt goed doen met die goedkope programma's).
Zorg dat je beeldmateriaal zo goed is dat het die opsmuk niet nodig heeft. Als je toch effecten wilt gebruiken kun je ze beter zelf maken in bijvoorbeeld Adobe After Effects, meer mogelijkheden en meer controle...en wederom best prijzig :geslaagd:

zoek gewoon iemand op die een goeie clip kan maken... niet met van die troep aan komen zetten... dat neemt niemand serieus en als het niet serieus bedoelt is moet je t voor jezelf houden denk ik :D

Toevallig laatst ook op zoek geweest

heb Cyberlink powerdirector gebruikt en Pinnacle studio ultimate, op t eerste gezicht leken beide sprekend op elkaar, maar toen ik ermee aan de slag ging had ik toch de voorkeur voor powerdirector .. opzich kun je er erg leuke dingen mee doen maar t blijft er toch een beetje prutserig uit zien als je met effecten en text aan de gang gaat, gewoon zonder text en alleen fades voor overgangen gebruiken zag er dan wel weer goed uit..

Heb zojuist ook de Cyberlink powerdirector maar 's gedowload. Gewoon al lekker vast wat prutsen 'just to get the hang of it ':P

Inderdaad is een camereman met clipervaring natuurlijk het beste, maar een beetje prutsen om de sfeer alvast te proeven lijkt me ook niet verkeerd!

Adobe Premiere en Adobe After Effects zijn voor mij de ideale programma's.
Vergt wel enige oefening, maar kun je zeker leuke dingen mee maken.

Heb dit er ooit mee gemaakt (samen met wat vrienden):
http://www.youtube.com/watch?v=xGZy-yMpWOI

Waar is die neger met die helm en hamburger in het clipje? Of was jij de
cameraman ? ;)

Maar een superclip. :mega:

ontopic : Avid is wel the bomb hier, maar ik zou zeker beginnen met een
pracht instappaket als Premiere en after effects. Uitgebreid doch fijn te
bedienen.

Ik gebruik zelf magix video deluxe.

Adobe Premiere en Adobe After Effects zijn voor mij de ideale programma's.
Vergt wel enige oefening, maar kun je zeker leuke dingen mee maken.

Heb dit er ooit mee gemaakt (samen met wat vrienden):
http://www.youtube.com/watch?v=xGZy-yMpWOI

:halleluja Whahahahahahaha, subliem!! Erg gaaf gedaan. Begin was een beetje tenenkrommend, maar later :dubbel:

Back