yamaha rm1x midi bediening

davepitch

Nieuwkomer
ik heb nu een korg electribe aangesloten via midi op een yamaha rm1x

electribe steekt de midi in
rm1x steekt de midi out

maar 1 kabel dus

nu heb ik het probleem dat ik de rm1x niet goed ken, bijna niets eigenlijk en was ik wa knopjes aan het prutsen en kon ik via de rm1x de geluiden die ik had gemaak op de electribe opzetten .vraag is nu
hoe heb ik dat gedaan?

alvast bedankt

De vraag is niet echt duidelijk .. welke electribe heb je en heb je midi noten opgenomen op de electribe of heb je de electribe alleen als soundmodule gebruikt, als je een handleiding heb van de electribe (anders even zoeken op google) dan kan je even kijken bij het hoofdstuk MIDI, die is wel redelijk duidelijk. Ik heb zelf ooit eens een electribe em gehad en ook een rm1x ... bij die electribe had ik een drumgedeelte op midi kanaal 1 en dan nog 2 synth kanalen op midi kanaal 2 en 3. Dus dan moet je ook op de rm1x het juiste kanaal spelen om de electribe aan te sturen.
Verder heeft het drumgedeelte maar iets van 8 geluiden, en die hoor je alleen als je de juiste midi noot aanslaat (dit is allemaal in te stellen op de electribe). Dus bijvoorbeeld je hebt op midi kanaal 1 het drumgedeelte met op midi noot C2 de basdrum ingesteld op de electribe dan moet je op de rm1x track 1 kiezen en de C2 noot aanslaan.

Back