Je laatste 3 aankopen??

Black Friday is gestart voor mij. De eerste software aankopen zijn een feit.
Slate Digital Infinity Bass (gratis vanwege coupon die ik kreeg omdat ik een jaar subscription had)
Soundtheory Kraftur
Acoustica Audio Diamond Dynamic Saturator

E-mu E5000 Ultra, met 128MB RAM, de ORbit/Phatt ROM en een (helaas defecte) IDE
Een 80GB IDE-schijf, om de defecte te vervangen. (dat is ondertussen gebeurd, en werkt prima)
2 Floppies: eentje met 'Flashprep', en eentje met 'v4.70' firmware. Helaas worden de floppies door de samples niet gelezen :frons:

Ik heb een Modor NF-1 gekocht. De video's van @synthiaks hebben daar ook aan mee geholpen.:D

Wat een vet apparaat, zeg! Gisteren even zitten pielen. Nu hopen dat ik de komende weken ook de gebruikerservaring fijn ga vinden. Gaat allemaal vrij intuïtief, al zijn er wat vaste routings e.d. die ik uit m'n hoofd moet gaan leren. Wel zin om er echt geluiden mee te gaan maken, dat doe ik op andere synths veel te weinig.

oh nice! Ik heb em ook op het oog sinds mijn Novation 61SL is staring to fail on me. Het keyboard niet, maar het scherm is al niet leesbaar meer en de mod/pitchwheel zend vaak uit zichzelf data. Maar ik ben ZO gehecht and dat semi-weighted Fatar key bed wat heel weinig controllers tegenwoordig lijken te hebben. Voor mij is dat DE feel tussen synth-action en full-on-piano-hammer-action in. Perfect gewoon. Ik lees dat de Arturia synth action keys heeft?
M'n aanbod vervalt helaas. Ik heb hem terug gestuurd.
Keybed was ok, maar de rotary knoppen voelden veel te stijf om te bedienen en het werd (nog) niet beter.
De layout past ook niet zo goed bij m'n nieuwe bureau kwam ik achter. Ik moet de lade zover uitschuiven voor de rotary knobs en het display dat ik bijna 80cm van m'n beeldschermen af kwam te zitten.

Ik weet nog niet wat ik nu ga kopen, maar wil m'n 'oude' LaunchKey 49 mk4 eerst weer gaan gebruiken om een betere opstelling te vinden.
Mogelijk komt er een Push 3 controller voor Ableton Live bediening, al is die nog wel heul duur (zelfs met korting) en ook best weer een groot ding op je desk.
Morgen misschien maar even een mockup maken om te kijken waar ik hem fatsoenlijk kwijt kan.

Ali-express heeft me toch weer zo ver gekregen.. weer 4 lichtorgels.. https://www.aliexpress.com/p/tesla-...BXTXWN1zN0CjCtQErj21-Ui9luXHEeJxoCaUsQAvD_BwE
Ach.. het weerhoud me van dure gear kopen die ik toch niet waardig ben. :P

Gisteren ff 2 aangesloten en wat geprogged.. ik sta er toch weer versteld van wat er allemaal mee kan.. Ze kunnen met een DIY adaptertje zelfs op een standaard Micstand staan.. gewicht is ook super laag.
De vraag is meer hoe lang gaan ze het doen denk ik..
Ik zeg iedere keer weer dat ik niks meer ga kopen van Ali, maar zeg nooit, nooit. Simba vond het iig niks.. dus.. :D

- Arturia Keylab mk3, met dank aan kortingscode van forumlid
- Fabfilter Pro-L met pre-BF-korting (en per ongeluk Pro-C omdat ik de verkeerde aanklikte)
- Korg M1-pluging, met BF-korting (zodat ik eindelijk kan stoppen met wel-niet-wel-niet-wikken bij elke M1 die hier voorbijkomt op het forum of op Marktplaats)

- Arturia Keylab mk3, met dank aan kortingscode van forumlid
- Fabfilter Pro-L met pre-BF-korting (en per ongeluk Pro-C omdat ik de verkeerde aanklikte)
- Korg M1-pluging, met BF-korting (zodat ik eindelijk kan stoppen met wel-niet-wel-niet-wikken bij elke M1 die hier voorbijkomt op het forum of op Marktplaats)
De pro-c is ook erg goed dus niet de ergste om per ongeluk aan te klikken.

M'n aanbod vervalt helaas. Ik heb hem terug gestuurd.
Keybed was ok, maar de rotary knoppen voelden veel te stijf om te bedienen en het werd (nog) niet beter.
De layout past ook niet zo goed bij m'n nieuwe bureau kwam ik achter. Ik moet de lade zover uitschuiven voor de rotary knobs en het display dat ik bijna 80cm van m'n beeldschermen af kwam te zitten.

Ik weet nog niet wat ik nu ga kopen, maar wil m'n 'oude' LaunchKey 49 mk4 eerst weer gaan gebruiken om een betere opstelling te vinden.
Mogelijk komt er een Push 3 controller voor Ableton Live bediening, al is die nog wel heul duur (zelfs met korting) en ook best weer een groot ding op je desk.
Morgen misschien maar even een mockup maken om te kijken waar ik hem fatsoenlijk kwijt kan.
Ah das jammer dat hij uiteindelijk geen match was voor je. Ja als je iets in een lade wilt kan je misschien beter een goed keybed er in zetten maar niet een uitgebreide controller. En dan gewoon een midi controller met een paar draai koppen en faders los op je desk.

OMG...

1 x Client Challenge Lichtbrug van Laddertruss (zie productfoto hieronder)
2 x Client Challenge Kortere vervangende Truss (anders past het qua hoogte niet in mijn kamer :dubbel:)

Liep al langer met plannen om wat knaps aan te schaffen voor al die lampen die ik de afgelopen tijd heb gekocht. Had natuurlijk ook een Baxcode gekregen.. Maar geen gear gekocht.. hehe..*D

1763753662639.png

Laatst gewijzigd:
- Zooi kabeltjes bij de Action en Bol
- Zoom MS-70CDR+
- Zoom Handy Guitar Lab iOS app

Ik ga het Chompi experiment uitbreiden met een fx loop :)

Behringer Halos
Erica synths Fusion modulator
3 Tier mantis: ga er trachten 3 x Eurorack Go in te bouwen. als het lukt ga ik in totaal 6 x Eurorack Go te plaatsen (2 x 3)

* Kabels (een heleboel :gaap:)
* Pedaaltjes (best wel veel, lang leve Behringer zullen we maar zeggen :halleluja )
* een gitaar (Strat copy uit het faillissement van Play Music Today. Spullen van PMT gaan nu weg voor weinig bij Gear4music :verkoght: )

Vergeet je wel dingen als plectra bijvoorbeeld... :stupid

Zonder onmiddellijk een grote investering te doen proberen om iets leuks uit een gitaar te halen. Het is niet nieuw voor me, maar het is wel lang geleden.

Afgelopen maand onderstaande aangeschaft

kingkorg neo met behoorlijke korting voor 650 als eerst Synthesizer
syntorial voor 70 euro ivm blackfriday korting
Beyerdynamic dt770 80 ohm hoofdtelefoon

Back