Je laatste 3 aankopen??

Auriteq Flow
Polivoks-filter
Diverse skins voor de BCR-2000 (Tetra, Matrix-1000, Alpha Juno, DW-8000), de sysex heb ik elders opgeduikeld of zelf in elkaar geflanst.
Interessant dat die BCR het ook op de Tetra doet. Ooit tweedehands gekocht via MP. Aangeboden met de welbekende Soundtower editor. Maar inlog werkte niet en verkoper reageerde ook niet meer.. ik heb em daarna maar vedrongen.. is ook niet zoveel mee te doen zonder editor..

Interessant dat die BCR het ook op de Tetra doet. Ooit tweedehands gekocht via MP. Aangeboden met de welbekende Soundtower editor. Maar inlog werkte niet en verkoper reageerde ook niet meer.. ik heb em daarna maar vedrongen.. is ook niet zoveel mee te doen zonder editor..
Sterker, ik kocht onlangs nog een tweede Tetra omdat je ze blijkbaar kunt chainen - hoop zsm wat tijd vrij te maken om alles te testen, inclusief controller. Die kocht ik overigens bij Xpand. Theoretisch heb ik nu een Prophet 8 met extra mod-opties (feedback en filterFM). Can't wait, maar kom om in het werk...

Sterker, ik kocht onlangs nog een tweede Tetra omdat je ze blijkbaar kunt chainen - hoop zsm wat tijd vrij te maken om alles te testen, inclusief controller. Die kocht ik overigens bij Xpand. Theoretisch heb ik nu een Prophet 8 met extra mod-opties (feedback en filterFM). Can't wait, maar kom om in het werk...
Een Mopho keys is ook een mooie editor. Die kun je ook chainen.. heb je een Prophet 05.. :D Sommige zaken kun je niet zonder editor bereiken.. De sequences dacht ik..

Sequencer is op de mopho keys wel te programmeren. Wel via een menu waar je noot voor noot moet aanpassen.
Een editor zal het wel een stuk makkelijker maken.

Zie pagina 21 (27 in de pdf) van de manual: https://sequential.com/downloads/mopho_keyboard/doc/MophoKey_Manual_v.1.1.pdf
Mooi dat het kan, nootjes ingeven.. maar een editor is toch iets overzichtelijker dan..

Kwam deze tegen.. is er ook voor de Tetra.. misschien wel makkelijker ook, op de iPad. Sequencer editor @1:30

Heb een Behringer TD3SR besteld en mijn Behringer CZ1Mini is vorige week binnengekomen.

Mooi dat het kan, nootjes ingeven.. maar een editor is toch iets overzichtelijker dan..

Kwam deze tegen.. is er ook voor de Tetra.. misschien wel makkelijker ook, op de iPad. Sequencer editor @1:30

Ik hou het graag bij echte knoppen, wil zo veel mogelijk schermloos tweaken, dus dan is de BCR perfect (al kan ik dan niet de sequences programmeren). Als alternatief kan ik mijn Electra One Mini gebruiken, die kun je ook CC's én NRPN's laten uitsturen, die de Tetra beide verstaat (met voorkeur voor die laatste vanwege de resolutie).

Natuurlijk.. maar de sequencer van de Tetra lijkt me wel een uitdaging via hardware knoppen.. via een iPad is het toch wat tasbaarder allemaal en die sequence lanes maken em ook redelijk uniek ook.
Die Electa One zag ik laatst ook ergens in een Jam, lijkt me interessant om ooit eens erbij te hebben..

Fostex R8
Bekijk bijlage 3874762
Eenmaal thuisgekomen werkte die natuurlijk niet 100%
Na wat onderzoek waren het de plastic pulleys met haarscheurtjes. Tijdelijk even 2 tiewraps gebruikt en nu werkt het weer prima.
Heb op Amazon 10 busjes besteld 5mm met een inbus boutje om het vast te draaien om het asje, dat zou moeten werken.

Heb ook maar meteen een nieuw capstan riempje besteld.
Riempje vervangen vandaag!!
Lets gooi!!!!

Attachments

• IMG20260711122912.jpg
    IMG20260711122912.jpg
    219,6 KB · Bekeken: 25
  • IMG20260711124910.jpg
    IMG20260711124910.jpg
    156,4 KB · Bekeken: 29
De laatste drie aankopen:

Eventide Pitchfactor - leuke pitch effecten, werkt mooi met een monosynth samen.

Doepfer Photo Phasing module - een Schulte Compact Phasing A in een kleine eurorack module. Klinkt ongeveer hetzelfde als de originele.

Make Noise Erbe Verb - experimentele digitale reverb - ijskoude, metalige reverb die gigantisch uit de bocht kan vliegen.

Auriteq Flow
Polivoks-filter
Diverse skins voor de BCR-2000 (Tetra, Matrix-1000, Alpha Juno, DW-8000), de sysex heb ik elders opgeduikeld of zelf in elkaar geflanst.
Frankie,
N.a.v. dit berichtje een vraag....Waar vindt je die "skins" en de "sysex files"
Ik zoek ze voor Roland V synth, Roland X7 (eerste versie) en zijn ze er ook voor de Kursweil PC3??

graar reactie,

groet,
Robbie

Frankie,
N.a.v. dit berichtje een vraag....Waar vindt je die "skins" en de "sysex files"
Ik zoek ze voor Roland V synth, Roland X7 (eerste versie) en zijn ze er ook voor de Kursweil PC3??

graar reactie,

groet,
Robbie
Ha Robbie, ik heb de skins besteld bij Custom print - Taktility - even vragen, hij heeft ze niet allemaal op de site staan. De sysex' heb ik grotendeels gevonden op Mountain Utilities

En dan heb je nog Welcome! - skin plus sysex.

Misschien zijn er meer, dan hoor ik het ook graag als je die vindt.

na wat zoekwerk en testen keuze gemaakt en heb ik de WesAudio NGbus comp besteld.
Verder kabels en rack om in te plaatsen

Nu nog even paar dagen geduld hebben voordat deze binnen is.

Gem PX5 II voor 15 euro bij het goed. Doet het nog ook!

Een Akai VT-110S die wat aandacht nodig heeft, maar je ziet ze niet vaak!

Back